Gå til innhold

nylig bipolar 2 diagnose ,spm vdr lamictal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg har nylig fått bipolar diagnose og begynt med seroqvel 150mg depo,denne har jeg godt på i noen uker og har god effekt med lite bivirkninger. Men så startet jeg på lamictal,står nå på 10mg og skal sakte opp på 200mg. Problemet er at jeg får en del bivirkninger dvs hodepine kvalm og uvell ,svetter .... Kontakter dps i dag men ingen lege eller psykiater der i dag . så spm mitt er,er dette forbigående bivirkninger eller bør jeg slutte å ta de inntill jeg får tak på psykiater til uken? 

Skrevet

Hei ! Jeg har nylig fått bipolar diagnose og begynt med seroqvel 150mg depo,denne har jeg godt på i noen uker og har god effekt med lite bivirkninger. Men så startet jeg på lamictal,står nå på 10mg og skal sakte opp på 200mg. Problemet er at jeg får en del bivirkninger dvs hodepine kvalm og uvell ,svetter .... Kontakter dps i dag men ingen lege eller psykiater der i dag . så spm mitt er,er dette forbigående bivirkninger eller bør jeg slutte å ta de inntill jeg får tak på psykiater til uken? 

Jeg ble også kvalm og uvel da jeg starta opp med Lamictal. Men det forsvant da jeg spiste litt ved medisininntak. Har du prøvd det? Jeg har nattesvette, men det er noe jeg tenker jeg må leve med. 

Anonymkode: 552e1...1c2

Skrevet

Takk for tips ,skal prøve med mat... Har to små barn ,slik at bivirkninger kan ikke bli slik at jeg mister mer funksjon.Har også aktiv sarkoidose i lunger og lymfer ,slik at jeg er ganske så kjørt i utgangspunktet.

Skrevet

Ellers må jeg si at jeg har slitt mye med somatiske sykdommer i mitt liv .men så gikk jeg på en kanonsmell i sommer og ble lagt inn med tvang,deffintivt den værste opplevelsen i mitt liv,ti ganger værre en å ligge på sykehus .men takket være en råflink psykiater er jeg sagte men sikkert på vei tbk. Vi er utrolig heldige som bor i norge.

Skrevet

Takk for svar,da gjør jeg det fremmover... Men om det skulle vise seg at jeg ikke makter å stå på dem,hva slags alternativ har jeg mtp å stabilisere ?

Skrevet

Takk for svar ! Da får jeg ta det opp ved neste konsultasjon om det skulle bli aktuelt .

Skrevet

Takk for tips ,skal prøve med mat... Har to små barn ,slik at bivirkninger kan ikke bli slik at jeg mister mer funksjon.Har også aktiv sarkoidose i lunger og lymfer ,slik at jeg er ganske så kjørt i utgangspunktet.

Håper du gir det litt tid til å prøve ut. Lamictal har hjulpet meg mye. Har nesten ikke bivirkninger bortsett fra nattesvette. Men jeg kan jo bare snakke for meg selv. Ønsker deg alt godt og god bedring!

Anonymkode: 552e1...1c2

Skrevet

Ja det er nok viktig å gi det litt og håpe at bivrkninger gradvis gir seg,hadde lignende reaksjon på topimax,da for migrene,men da fikk jeg å utslett over hele brystkassa og armene,dette ble da avsluttet umidelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...