Gå til innhold

Ang medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fortalte sykepleieren at jeg hadde fått råd av NHD til å ta all medisinen om kvelden, og at jeg kunne trappe ned til 2 mg risperdal. Da sa han "Han kan jo like godt overta hele medisineringen han". Bare lurer på var han irritert da eller mente han det? Han smilte da. 

Skrevet

Jeg syns du skal spørre sykepleieren om dette: Hva han mente, om han var irritert eller ikke, og hvorfor han smilte. Det gir sykepleieren en fin anledning til å reflektere over sin noe flertydige kommunikasjon. 

Forøvrig er det vel ikke sykepleiere som skal stå til ansvar for for medisinering? 

Opplever han at du heller lytter til råd via nettet enn til behandlende lege? Det kan hende at du vil bli bedre møtt av han hvis du legger frem NHD sine råd som nettopp råd som du synes høres fornuftige ut og ønsker at dine behandlere skal ta stilling til? vanskelig å si når man ikke "var der" :)

Skrevet

Edit: så nå at du la det frem som nettopp råd. Da syns jeg sykepleieren kunne latt være å bli spydig (som jeg tolker smilet hans til)

Skrevet

Jeg syns du skal spørre sykepleieren om dette: Hva han mente, om han var irritert eller ikke, og hvorfor han smilte. Det gir sykepleieren en fin anledning til å reflektere over sin noe flertydige kommunikasjon. 

Forøvrig er det vel ikke sykepleiere som skal stå til ansvar for for medisinering? 

Opplever han at du heller lytter til råd via nettet enn til behandlende lege? Det kan hende at du vil bli bedre møtt av han hvis du legger frem NHD sine råd som nettopp råd som du synes høres fornuftige ut og ønsker at dine behandlere skal ta stilling til? vanskelig å si når man ikke "var der" :)

Kan jo spør han om det ja, han er jo mellom mann mellom meg og psykiater. Jeg får sjeldent treffe psykiater, har jo ikke behov for det heller. Sier jo det er råd som jeg velger å følge. 

Skrevet

(Jeg velger å ikke uttale meg om sykepleierens eventuelle sarkasme).

Så lenge du hører på NHD så er du i gode hender. Han gir deg ikke råd uten å stå inne for dem.

Langt mer bekymret er jeg for at du skal endre på medisineringen din basert på råd fra oss andre her. F.eks en surmaget kommentar om at medisiner er farlig, skadelig eller "dop". Du virker litt lett påvirkelig angående det temaet. Du må aldri gjøre endringer uten at lege har sagt det. 

Skrevet

Edit: så nå at du la det frem som nettopp råd. Da syns jeg sykepleieren kunne latt være å bli spydig (som jeg tolker smilet hans til)

Ja kanskje han var litt spydig. Tror ikke han liker meg lenger. 

Skrevet

Jeg fortalte sykepleieren at jeg hadde fått råd av NHD til å ta all medisinen om kvelden, og at jeg kunne trappe ned til 2 mg risperdal. Da sa han "Han kan jo like godt overta hele medisineringen han". Bare lurer på var han irritert da eller mente han det? Han smilte da. 

Jeg tolket ikke smilet som spydig, men som et vennlig smil som kommuniserer litt ironi. Hvordan var stemmen hans når han sa det? Stemmen i den settingen sier vel så mye som smilet.

Men der ser vi, vi tolker forskjellig og vi fikk nå et lite utdrag fra en samtale fra Stjernestøv. Stjernestøv ga kanskje et lite "utdrag" av det som NHD sa uten å si alt rundt og sykepleieren tolket det ut fra hva han fikk vite.

Det er dette som gjør kommunikasjon mellom mennesker spennende. Hva man tenker, tolker, gir uttrykk for og gjør :) Kommunikasjon er mye mer enn kun ord!

Skrevet

Jeg tolket ikke smilet som spydig, men som et vennlig smil som kommuniserer litt ironi. Hvordan var stemmen hans når han sa det? Stemmen i den settingen sier vel så mye som smilet.

Men der ser vi, vi tolker forskjellig og vi fikk nå et lite utdrag fra en samtale fra Stjernestøv. Stjernestøv ga kanskje et lite "utdrag" av det som NHD sa uten å si alt rundt og sykepleieren tolket det ut fra hva han fikk vite.

Det er dette som gjør kommunikasjon mellom mennesker spennende. Hva man tenker, tolker, gir uttrykk for og gjør :) Kommunikasjon er mye mer enn kun ord!

Stemmen hans var som om han virkelig mente det, men så smilte han jo. 

Skrevet

(Jeg velger å ikke uttale meg om sykepleierens eventuelle sarkasme).

Så lenge du hører på NHD så er du i gode hender. Han gir deg ikke råd uten å stå inne for dem.

Langt mer bekymret er jeg for at du skal endre på medisineringen din basert på råd fra oss andre her. F.eks en surmaget kommentar om at medisiner er farlig, skadelig eller "dop". Du virker litt lett påvirkelig angående det temaet. Du må aldri gjøre endringer uten at lege har sagt det. 

Skal høre på psykiater, men ja jeg er lett påvirkelig. 

Skrevet

Stemmen hans var som om han virkelig mente det, men så smilte han jo. 

Tja, jeg gjør meg mine tanker om at han mente det seriøst samtidig som han mente at du skulle gjøre avgjørelsene selv, men dette vet du bedre enn oss andre synsere, så vi burde kanskje gjort som ISW å holde det for oss selv ;)

Men om du lytter på ISW, NHD og din egen psykiater tror jeg dette vil gå bra :)

Skrevet

Tja, jeg gjør meg mine tanker om at han mente det seriøst samtidig som han mente at du skulle gjøre avgjørelsene selv, men dette vet du bedre enn oss andre synsere, så vi burde kanskje gjort som ISW å holde det for oss selv ;)

Ja jeg lytter til dem :)

Skrevet

Takk, men usikker på om det hjelper så mye å høre på meg altså ;)

Skrevet

Takk, men usikker på om det hjelper så mye å høre på meg altså ;)

Jeg synes det ser ut til at du har god kunnskap om mye :)

Skrevet

Hei stjernestøv!

Det er vanskelig å tolke hva sykepleieren mente med smilet sitt. Men for din egen skyld synes jeg du skal tolke det i positiv retning. Det beste er å ikke analysere for mye.

Jeg lytter mer til psykiateren min enn jeg lytter til NHD, men det er alltids fint å få en second opinion.

Skrevet

Hei stjernestøv!

Det er vanskelig å tolke hva sykepleieren mente med smilet sitt. Men for din egen skyld synes jeg du skal tolke det i positiv retning. Det beste er å ikke analysere for mye.

Jeg lytter mer til psykiateren min enn jeg lytter til NHD, men det er alltids fint å få en second opinion.

Hei. Kunne jo bare spurt han hva han mente, men litt sent å komme med det nå. 

Skrevet

Neida. Ring han privat i kveld og spør ham hva faen han mente!:)

Skrevet

Kan forresten kjenne meg litt igjen, jeg får ofte høre sånne kommentarer som "du skulle vært psykiater, du" eller "du er jo nesten hjertespesialist" eller "dette kan du snart mer om enn meg". På en side tror jeg legen synes det er morsomt at noen interesserer seg for deres fagområde, på en annen side er det nok et snev av ironi og irritasjon over innblanding der.

Så en gang et litt spøkefullt skilt på et bilverksted. Det sto:

Pristillegg hvis kunden venter under reparasjonen: 20%

Pristillegg hvis kunden hjelper til: 100%

Tror det er litt av samme poeng. Er ikke alle som liker at man skal blande seg i jobben deres :-)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Kan forresten kjenne meg litt igjen, jeg får ofte høre sånne kommentarer som "du skulle vært psykiater, du" eller "du er jo nesten hjertespesialist" eller "dette kan du snart mer om enn meg". På en side tror jeg legen synes det er morsomt at noen interesserer seg for deres fagområde, på en annen side er det nok et snev av ironi og irritasjon over innblanding der.

Så en gang et litt spøkefullt skilt på et bilverksted. Det sto:

Pristillegg hvis kunden venter under reparasjonen: 20%

Pristillegg hvis kunden hjelper til: 100%

Tror det er litt av samme poeng. Er ikke alle som liker at man skal blande seg i jobben deres :-)

Dette kjenner jeg også igjen. Jeg har nok litt lett for å "vite hva som er best" når jeg skal til legen. Men når det er sagt så har jeg ofte hatt leger som er ganske tafatt og ikke kjenner ordentlig til de spesifikke problemene jeg har hatt. Ikke så lett alltid. 

Så får jeg benytte sjanse til å si at rådene dine ISW er noe jeg tar veldig seriøst. Jeg synes du kommer med veldig mye hode råd. Du har god kunnskap og det du ikke har peiling på sier du i fra om:-)

Skrevet

Neida. Ring han privat i kveld og spør ham hva faen han mente!:)

Hehe :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...