AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Skrevet 5. desember 2015 Pasient, 25 år, biploar, spiseforstyrrelser. Har vært stabil en god periode, selvskadingsfri og i ok aktivitet. Så skjer det uforutsette ting (ytre faktorer) som jeg gjerne tar litt tyngre enn andre ville gjort. Selvskadingstrang i frå h******..har klart meg uten lenge. Men sprakk her en kveld. Kjenner at impulskontrollen min er svekka, og helt rar i hodet. Står midt oppi eksamenstida, og skal prestere, ikke bruke tid på hodet mitt akkurat nå :/ hva gjør jeg? Har press på å måtte klare eksamen,. Humøret har fått seg en knekk, matlyst og søvnbehovet er svært nedsatt plutselig. Ser jo hvilken vei dette går, men usikker på i hvilken fart. Vil ikke møte veggen nå... Anonymkode: 915d3...73f 0 Siter
Elionoe Skrevet 6. desember 2015 Skrevet 6. desember 2015 (endret) Kanskje du må bruke litt tid på å komme til stede i hverdagen her og nå når ting topper seg. Mange synes da at mindfullness kan virke. Når du merker at det blir for mye, kan du sette deg ned og bruke 20 min. på [url=https://www.youtube.com/watch?v=thYoV-MCVs0]20 minute Guided Mindfulness Exercise (Youtube.com). Ikke gi opp etter første gang, for det trengs litt øvelse for å få det til.Her er også litt mer informasjon om mindfullness: [url=https://www.youtube.com/watch?v=01Pfs3VuizM]Mindfulness - How To Actually Practice Mindfulness & Conquer Your Emotions (Youtube.comEksamen er en stressende tid for alle og her er [url=http://www.studenttorget.no/index.php?show=3378&expand=3795,3378&artikkelid=2208]gode råd mot eksamensnerver og [url=http://www.mentalhelse.no/psykobloggen/alle-blogginnlegg/10-tips-for-aa-studere-naar-man-er-psykisk-syk]10 tips til å studere når man er psykisk syk.Lykke til med eksamen og alt! (Obs.... litt surr med URL-ene ) Endret 6. desember 2015 av Elionoe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 Skrevet 6. desember 2015 TS her. Takk for svar. Mye av dette har jeg vært borti før. Det jeg er mest på jakt etter tips på er "kriseløsning" når ting blir fryktelig vanskelig på feil tidspunkt. Eksamenstida vet jeg er tøff og går over. Det er mer den biten med ytre faktorer som spiller så mye inn på konsentrasjon, skadetrang, impulskontroll, mat, søvn. Kan ikke sette himmel og jord i bevegelse, det er jo ikke krise i slik forstand. Men kaos og vondt. At eksamen er her, blir en tilleggsting å bekymre seg over. NHD: kan jeg øke på seroquel, evt ta zyprexa som en kortsiktig løsning? Anonymkode: 915d3...73f 0 Siter
Elionoe Skrevet 6. desember 2015 Skrevet 6. desember 2015 TS her. Takk for svar. Mye av dette har jeg vært borti før. Det jeg er mest på jakt etter tips på er "kriseløsning" når ting blir fryktelig vanskelig på feil tidspunkt. Eksamenstida vet jeg er tøff og går over. Det er mer den biten med ytre faktorer som spiller så mye inn på konsentrasjon, skadetrang, impulskontroll, mat, søvn. Kan ikke sette himmel og jord i bevegelse, det er jo ikke krise i slik forstand. Men kaos og vondt. At eksamen er her, blir en tilleggsting å bekymre seg over. NHD: kan jeg øke på seroquel, evt ta zyprexa som en kortsiktig løsning? Anonymkode: 915d3...73fTS her. Takk for svar. Mye av dette har jeg vært borti før. Det jeg er mest på jakt etter tips på er "kriseløsning" når ting blir fryktelig vanskelig på feil tidspunkt. Eksamenstida vet jeg er tøff og går over. Det er mer den biten med ytre faktorer som spiller så mye inn på konsentrasjon, skadetrang, impulskontroll, mat, søvn. Kan ikke sette himmel og jord i bevegelse, det er jo ikke krise i slik forstand. Men kaos og vondt. At eksamen er her, blir en tilleggsting å bekymre seg over. NHD: kan jeg øke på seroquel, evt ta zyprexa som en kortsiktig løsning? Anonymkode: 915d3...73fDu må høre mer på NHD enn meg i dette tilfellet, for nå kommer jeg med mine personlige erfaringer med Zyprexa.Jeg står ikke fast på Zyprexa, men tar det ved behov fra 2,5-20 mg etter hva jeg føler det er behov for. Jeg ligger som regel under 10 mg. Jeg velger å ta et eksempel: I går kveld var kroppen i helspenn, jeg var fysisk sliten og det var kaos og rot i hodet. Da hjalp Zyprexa meg svært godt. Musklene ble mindre anspent, jeg klarte å slappe mer av og jeg klarte å tenke klarere og mer her og nå.Men Zyprexa virker jo forskjellig fra person til person. På meg virker den godt. Jeg tok 12,5 mg i går, fordi jeg visste jeg var mer overaktivert enn vanlig.Jeg har en tekst (som jeg ikke kan publisere her) som beskriver hvordan du skal regulere tanker og følelser. Du kan få den om du tar kontakt (nicket ditt blir mellom oss to). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 Skrevet 6. desember 2015 Du sier du er "pasient", viss du er det så får du vel bare spørre de som jobber der du er innlagt?? Anonymkode: 38ed5...b63 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 Skrevet 6. desember 2015 Hei. Er pasient, men ikke innlagt. Går i behandling, men de er ikke tilgjengelige i helgene. Skal selvsagt ta kontakt når det blir hverdag igjen. Men tørner imellomtida... Anonymkode: 915d3...73f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.