Gå til innhold

Seponere venlafaxin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor lang tid bør man bruke på seponeringen? Jeg tar nå 112.5 mg og tenkte at om jeg tar 75 mg i en uke og 35 mg i en uke og så sluttet så ville det gå bra. Dersom man får seponeringsplager hvor fort kommer i såfall disse plagene? Kan man plutselig få plager flere dager etter man har sluttet?

Skrevet

Venlafaksin har kort haveringstid, så symptomer på seponering kommer raskt, hvis de kommer da.

På grunn av denne korte halveringstiden er Venlafaksin ett av de medikamentene som oftest gir seponeringsplager. Hvorfor skal du slutte? Det kan jo for øvrig være at medisinen også hjelper litt på smertene dine.

Skrevet

Venlafaksin har kort haveringstid, så symptomer på seponering kommer raskt, hvis de kommer da.

På grunn av denne korte halveringstiden er Venlafaksin ett av de medikamentene som oftest gir seponeringsplager. Hvorfor skal du slutte? Det kan jo for øvrig være at medisinen også hjelper litt på smertene dine.

Jeg skal slutte på dem fordi jeg ikke vil ta dem lenger, de hjelper ikke og jeg er lei av å svette om natta og ha en menstruasjonssyklus ute av kontroll. De hjelper ikke på smertene heller så jeg vil slutte å ta dem.

Skrevet

Glemte, takk for informasjonen :)

Aspergers Inc.
Skrevet

Hei.

Hvor lang tid bør man bruke på seponeringen? Jeg tar nå 112.5 mg og tenkte at om jeg tar 75 mg i en uke og 35 mg i en uke og så sluttet så ville det gå bra. Dersom man får seponeringsplager hvor fort kommer i såfall disse plagene? Kan man plutselig få plager flere dager etter man har sluttet?

Det anbefales å seponere pent og rolig over tre måneder.

Eventuelle seponeringsplager kommer raskt. Effexor kan være ille å slutte på.

Tilbakefall på det du tar medisiner mot kan komme etter mange uker. Men hvis du ikke har hatt virkning av medisinene er ikke det noe å bekymre seg for.

Skrevet

Det anbefales å seponere pent og rolig over tre måneder.

Eventuelle seponeringsplager kommer raskt. Effexor kan være ille å slutte på.

Tilbakefall på det du tar medisiner mot kan komme etter mange uker. Men hvis du ikke har hatt virkning av medisinene er ikke det noe å bekymre seg for.

Ok, jeg leste 1-2 uker i felleskatalogen, så da tenkte jeg at siden jeg tar en ganske lav dose så ville 2 uker være greit.

Er ikke så redd for tilbakefall nei ;)

Skrevet

Ok, jeg leste 1-2 uker i felleskatalogen, så da tenkte jeg at siden jeg tar en ganske lav dose så ville 2 uker være greit.

Er ikke så redd for tilbakefall nei ;)

Hei!

Jeg har lest litt og leser at noen får forferdelige bivirkninger og ikke greier seponere medisinene, tankevekkende syns jeg! (de er like avhengige av sin medisin som tunge heronister)

Men så har jeg lest om mennesker som bare har sluttet, tvert, de gidder ikke mer av bivirkninger, mer angst , uro og tull, det de på sidene jeg har lest kaller cold turkey, og de har ikke hatt noe ubehag:-.)

Så det er individuelt, og jeg er vel helt sikker på at du er fullstendig feilmedisinert!

Jeg tror ikke jeg trenger frykte at du på noe tidspunkt vil savne medisinen din. Om det skjer skal jeg gjøre det berømte spise hatten min (jeg har en) med ketchup på :-)

Og det er jeg ikke redd for skal skje;)

Men jeg

Skrevet

Hei!

Jeg har lest litt og leser at noen får forferdelige bivirkninger og ikke greier seponere medisinene, tankevekkende syns jeg! (de er like avhengige av sin medisin som tunge heronister)

Men så har jeg lest om mennesker som bare har sluttet, tvert, de gidder ikke mer av bivirkninger, mer angst , uro og tull, det de på sidene jeg har lest kaller cold turkey, og de har ikke hatt noe ubehag:-.)

Så det er individuelt, og jeg er vel helt sikker på at du er fullstendig feilmedisinert!

Jeg tror ikke jeg trenger frykte at du på noe tidspunkt vil savne medisinen din. Om det skjer skal jeg gjøre det berømte spise hatten min (jeg har en) med ketchup på :-)

Og det er jeg ikke redd for skal skje;)

Men jeg

Jeg tror heller ikke jeg kommer til å savne medisinene, så jeg er ganske sikker på at du slipper å spise hatten din :D Jeg tror ikke jeg kommer til å få noen voldsomme seponeringsbivirkninger heller. Hva slags bivirkninger er det egentlig snakk om? Jeg tror kanskje medisinen må ha hatt en effekt for at man skal reagere på å slutte på den.

Skrevet

Jeg tror heller ikke jeg kommer til å savne medisinene, så jeg er ganske sikker på at du slipper å spise hatten din :D Jeg tror ikke jeg kommer til å få noen voldsomme seponeringsbivirkninger heller. Hva slags bivirkninger er det egentlig snakk om? Jeg tror kanskje medisinen må ha hatt en effekt for at man skal reagere på å slutte på den.

JHei

ja det kan hende det er sånn.

jeg leste bare på flere forumsider ikke få...hvilket helvete, mildt sagt, de som prøver slutte fra den medisinen, men oftest gir opp, opplever.

skal se om jeg finner akkurat de linkene igjen...

men nettet florerer jo av erfaringer om withdrawel på veneflaxin. at det er ugreit,

men hvis du slutter, som noen gjør uten problemer, så er det bare tommel opp og jippi, kanskje er det sånn for deg som absolutt ikke burde blitt satt på denne medisinen! Det mer alvorlige er at den feilmedisineringen, du måtte betale dyrt for å komme ut av, er normalen for mange. :-(

og faktisk er mange slaver av autoriteter, de tenker ikke selv, de bare nicker og svelger sine medisiner.

det er ikke greit å passivt være vitne til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...