Gå til innhold

NHD - Zyprexa klarner tankene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har svært mye tankekjør og ikke klarer å slappe av i kroppen tar jeg 5-20 mg Zyprexa (får lov av legen til å vurdere dosen selv). Jeg går med andre ord ikke fast på Zyprexa. Jeg ser at medisinen stort sett har trøtthet og søvnighet som bivirkning, men jeg opplever at kroppen slapper av, tankekjøret roer seg og jeg blir klarere i hodet og kan tenke normalt. Merker ingen trøtthet. Er dette en normal reaksjon på Zyprexa? og i så fall hvorfor?

Anonymkode: 4f985...8d7

Skrevet

Jeg liker zyprexa bedre en alle andre AP jeg har forsøkt. Av AP er zyprexa gullstandarden i følge min psykiater. Og den har en behagelig, dempende effekt, man blir rett og slett rolig, og man får sove, man får roet tankekjøret. Den har dog en velkjent bivirkning......

Skrevet

Jeg liker zyprexa bedre en alle andre AP jeg har forsøkt. Av AP er zyprexa gullstandarden i følge min psykiater. Og den har en behagelig, dempende effekt, man blir rett og slett rolig, og man får sove, man får roet tankekjøret. Den har dog en velkjent bivirkning......

Jo, vektøkning er vanlig, men denne bivirkningen fikk jeg heldigvis ikke, ikke engang da jeg sto på 25 mg fast. Men jeg merker bare avslapning i kroppen og at tankene klarnes, ingen trøtthet. Jo, jeg ble trøtt på 25 mg, men det var også smeltetabl. ;)

Anonymkode: 4f985...8d7

Skrevet

zyprexa hjalp veldig på depresjon hos meg. jeg sovnet behagelig  om natten, klarte stå opp om morgenen, tok bussen til skolen, fikk skryt av lærerne, tok bussen hjem, var så glad, kom hjem, gjorde husarbeid, gjorde skoleabeid, og sovnet fin til kvelden igjen. fungerte så bra. alt gikk lukt åt helvete da jeg måtte slutte pga vektøkning. slutte på skolen og kom meg aldri opp om mårran.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...