Gå til innhold

Surrer med ukedagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig uvanlig å virkelig måtte tenke seg om for å huske hvilken ukedag det er? (Og selvfølgelig også dagens dato.)

Er det begynnende Altzheimer, bivirkninger av psyk-meds, eller bare resultat av et stillestående meningsløst liv uten jobb eller annet å gjøre?

Anonymkode: caba7...53f

Skrevet

Du kan jo bare ta en titt på mobilen. På min iPhone står det i hvert fall dag og dato. Men kanskje du bør innarbeide noen rutiner for deg selv, som en dag i uken du rydder, gjør rent, spiser fisk, kjøper og drikker brus, lager litt ekstra god mat, trener osv. Det er kun du selv som kan lage innhold i livet ditt og strukturere hverdagen.

Skrevet

Det er et tegn på stillestående og meningsløst liv, eller at du er distre. Jeg har ikke et meningsløst liv syns jeg (herregud den kommer til å bli brukt imot meg en dag), men jeg klarer ikke huske hvilken dag det er fordet. Men jeg kan f.eks huske at på søndag var det den 6. des. Det husker jeg fordi jeg skulle noe da. Så må jeg finne ut hvor lenge det er siden søndag også vips så har jeg både dag og dato :P Men hadde den faste treningsdagen med hundene blitt flyttet fra onsdag til f.eks torsdag, da hadde jeg gått surr i dagene igjen. Men å ikke vite dato tror jeg er ganske normalt. Jeg var til utredning i går og hun dama visste ikke hvilken dato det var, selv om hun både var oppegående og hadde et meningsfylt liv :)

Skrevet

Jeg har definitivt ikke et stillestående og meningsløst liv, men når kunder på jobben spør når vi stenger i dag må jeg alltid tenke over hvilken ukedag det er før jeg svarer. :) Jeg har svart feil mange ganger... 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tegn på stillestående og meningsløst liv.

Skrevet

Rart dere kan være så sikre på det.

Anonymkode: caba7...53f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...