Gå til innhold

Kalles det terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få besøk av en sykepleier? Ser ikke helt vitsen med det lenger, jeg står jo på stedet hvil. Det er jo å kaste ressurser ut av vinduet, det hjelper ikke meg. Er det like greit å kutte ut da? 

Skrevet

Å få besøk av en sykepleier? Ser ikke helt vitsen med det lenger, jeg står jo på stedet hvil. Det er jo å kaste ressurser ut av vinduet, det hjelper ikke meg. Er det like greit å kutte ut da? 

Er det ikke greit å ha noen å diskutere medisiner med?

Anonymkode: e2c9c...783

Skrevet

Er det ikke greit å ha noen å diskutere medisiner med?

Anonymkode: e2c9c...783

Jo kanskje. Men forstår ikke vitsen med det heller, jeg har jo ingen bivirkninger ifølge dem. Men det har jeg jo. 

Skrevet

Jeg tenker at det kan være lurt av deg å ha disse samtalene, slik at du lettere kan bli fanget opp om ting begynner å gå nedover eller skrått... Det er alltid greit med ett bein innenfor systemet når man skulle trenge det.

Skrevet

Jeg tenker at det kan være lurt av deg å ha disse samtalene, slik at du lettere kan bli fanget opp om ting begynner å gå nedover eller skrått... Det er alltid greit med ett bein innenfor systemet når man skulle trenge det.

Ja det er kanskje det. Trenger ikke komme så ofte da. 

Skrevet

Ja det er kanskje det. Trenger ikke komme så ofte da. 

Hvor ofte kommer hun?

Jeg kastet bort mange år hos en psykiater der jeg bare pratet løst og fast om dagligdagse ting.. Han hadde ingen plan med behandlingen ei heller ingen oppgaver til meg mellom timene. Han var av den eldre skolen og nå er han pensjonert, savner han ikke ett sekund. Men dette er meg, mener ikke det er gjeldene for deg altså. 

Anonymkode: 2ee54...a46

Skrevet

Hvor ofte kommer hun?

Jeg kastet bort mange år hos en psykiater der jeg bare pratet løst og fast om dagligdagse ting.. Han hadde ingen plan med behandlingen ei heller ingen oppgaver til meg mellom timene. Han var av den eldre skolen og nå er han pensjonert, savner han ikke ett sekund. Men dette er meg, mener ikke det er gjeldene for deg altså. 

Anonymkode: 2ee54...a46

Nå har han vært her hver tredje uke, og jeg ser ikke helt vitsen. Det tror jeg ikke han gjør heller, går nå før det har gått en time. Jeg har jo ikke noe å si. 

Skrevet

Jeg synes du skal spørre ham om dere kan gå tur mens dere prater.

Skrevet

Jeg synes du skal spørre ham om dere kan gå tur mens dere prater.

Ikke sikkert han gidder det, tror han er lei. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Terapi = behandling

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...