Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 26, hardtarbeidende. Har slitt med søvnplager i noen måneder, og var til fastlegen, etter å måtte vente i 5 uker. Alt hun kunne tilby var lykkepiller... Cipralex. Men jeg har søkt opp det, og det er vel ikke for søvnplager? Skal jeg ta denne fastlegen på alvor? Jeg trenger å sove bedre, dette går snart ut over arbeidet. Men jeg er ikke psykisk syk...? Fastlegen mener vel det, når hun tilbyr meg lykkepiller? Håper på svar fra spesialisten her.

Aspergers Inc.
Skrevet

Mann 26, hardtarbeidende. Har slitt med søvnplager i noen måneder, og var til fastlegen, etter å måtte vente i 5 uker. Alt hun kunne tilby var lykkepiller... Cipralex. Men jeg har søkt opp det, og det er vel ikke for søvnplager? Skal jeg ta denne fastlegen på alvor? Jeg trenger å sove bedre, dette går snart ut over arbeidet. Men jeg er ikke psykisk syk...? Fastlegen mener vel det, når hun tilbyr meg lykkepiller? Håper på svar fra spesialisten her.

Legene liker å kaste såkalte "lykkepiller" etter folk. Har du søvnproblemer finnes det bedre meds.

Skrevet

Det høres jo helt merkelig ut. Med mindre dere har snakka om angst/depresjon som mulig årsak til søvnproblemene og at den skal behandles gir det jo null mening å skrive ut Cipralex, den hjelper absolutt ikke direkte på søvn, tvert i mot,

Skrevet

Jeg ville vurdert å oppsøke en privatpraktiserende lege og forklare søvnproblemer og at du ikke føler deg deprimert. Din lege må ha misforstått noe om ordet "depresjon" ikke ble nevnt i konsultasjonen.

Skrevet

Fastlegen oppfattet deg sannsynligvis som deprimert, ja. Hvis du er uenig i denne vurderingen bør du be om en ny time der du tar det opp og ber henne forklare deg hvorfor hun oppfattet deg som deprimert. Kanskje har legen din sett symptomer på depresjon du selv ikke oppfatter som det. Kanskje har hun gjort en feilvurdering. Depresjon eller ikke, det fins mange andre medikamenter du kan bruke for søvn.

Skrevet

Elsker lykkepiller

går ned i vekt av dem

skal sjekke om jeg har igjen e resept av fontex Og begynne ta det for slanking

men hjelper ikke for søvn nei

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du ikke har en depresjon, men et rent søvnproblem, kan jeg ikke se at Cipralex er riktig medisin for deg.

Skrevet

Hvis du ikke har en depresjon, men et rent søvnproblem, kan jeg ikke se at Cipralex er riktig medisin for deg.

har selv søvnproblem og pms, fått resept på cipralex, er det noe jeg ikke bør ta?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cipralex er utmerket mot pms.

(Jeg gikk ut fra at TS ikke led av pms)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...