Bahco Skrevet 9. desember 2015 Skrevet 9. desember 2015 Mann 26, hardtarbeidende. Har slitt med søvnplager i noen måneder, og var til fastlegen, etter å måtte vente i 5 uker. Alt hun kunne tilby var lykkepiller... Cipralex. Men jeg har søkt opp det, og det er vel ikke for søvnplager? Skal jeg ta denne fastlegen på alvor? Jeg trenger å sove bedre, dette går snart ut over arbeidet. Men jeg er ikke psykisk syk...? Fastlegen mener vel det, når hun tilbyr meg lykkepiller? Håper på svar fra spesialisten her. 0 Siter
Aspergers Inc. Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Mann 26, hardtarbeidende. Har slitt med søvnplager i noen måneder, og var til fastlegen, etter å måtte vente i 5 uker. Alt hun kunne tilby var lykkepiller... Cipralex. Men jeg har søkt opp det, og det er vel ikke for søvnplager? Skal jeg ta denne fastlegen på alvor? Jeg trenger å sove bedre, dette går snart ut over arbeidet. Men jeg er ikke psykisk syk...? Fastlegen mener vel det, når hun tilbyr meg lykkepiller? Håper på svar fra spesialisten her.Legene liker å kaste såkalte "lykkepiller" etter folk. Har du søvnproblemer finnes det bedre meds. 1 Siter
737 Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Det høres jo helt merkelig ut. Med mindre dere har snakka om angst/depresjon som mulig årsak til søvnproblemene og at den skal behandles gir det jo null mening å skrive ut Cipralex, den hjelper absolutt ikke direkte på søvn, tvert i mot, 0 Siter
Elionoe Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Jeg ville vurdert å oppsøke en privatpraktiserende lege og forklare søvnproblemer og at du ikke føler deg deprimert. Din lege må ha misforstått noe om ordet "depresjon" ikke ble nevnt i konsultasjonen. 1 Siter
motorPrøysen Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Fastlegen oppfattet deg sannsynligvis som deprimert, ja. Hvis du er uenig i denne vurderingen bør du be om en ny time der du tar det opp og ber henne forklare deg hvorfor hun oppfattet deg som deprimert. Kanskje har legen din sett symptomer på depresjon du selv ikke oppfatter som det. Kanskje har hun gjort en feilvurdering. Depresjon eller ikke, det fins mange andre medikamenter du kan bruke for søvn. 0 Siter
missmas Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Elsker lykkepiller går ned i vekt av dem skal sjekke om jeg har igjen e resept av fontex Og begynne ta det for slanking men hjelper ikke for søvn nei 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Hvis du ikke har en depresjon, men et rent søvnproblem, kan jeg ikke se at Cipralex er riktig medisin for deg. 0 Siter
beritti Skrevet 10. desember 2015 Skrevet 10. desember 2015 Hvis du ikke har en depresjon, men et rent søvnproblem, kan jeg ikke se at Cipralex er riktig medisin for deg.har selv søvnproblem og pms, fått resept på cipralex, er det noe jeg ikke bør ta? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2015 Skrevet 11. desember 2015 Cipralex er utmerket mot pms.(Jeg gikk ut fra at TS ikke led av pms) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.