Gå til innhold

NHD- Hva er mest skadelig egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj fikk svar her lengre ned under tråden "spørsmål om medisin" at moderat bruk av Imovane er mindre skadelig enn gammelt antipsyk. medisin som Cisordinol. Hva er mest skadelig? Nå ble jeg litt urolig her..

Anonymkode: aec5d...47c

Skrevet

Og til deg i min forrige tråd, nei jeg misbruker ikke Cosylan!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er ikke kjent med at bruk av Cisordinol er skadelig.

Hva som er best akkurat for deg, må du spørre din psykiater om.

Jeg tror dette blir litt "hipp som happ".

Skrevet

Jeg er ikke kjent med at bruk av Cisordinol er skadelig.

Hva som er best akkurat for deg, må du spørre din psykiater om.

Jeg tror dette blir litt "hipp som happ".

Tusen takk for svar! Har ingen psykiater å spørre så setter pris på svar fra deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På vegne av norsk psykiatri må jeg beklage at du som bruker Cisordinol ikke har en psykiater å rådføre deg med.

Skrevet

Takk for det. Det er et savn. Gikk til psykiater for et par år siden men han pensjonerte seg. Sto da på en nokså stor dose da også. Fikk beskjed om å trappe ned for så å slutte etterhvert med Cisordinol. Dette på egenhånd. Dette har vært VELDIG vanskelig for meg og har ikke klart det..

Skrevet

Oj fikk svar her lengre ned under tråden "spørsmål om medisin" at moderat bruk av Imovane er mindre skadelig enn gammelt antipsyk. medisin som Cisordinol. Hva er mest skadelig? Nå ble jeg litt urolig her..

Var jeg som svarte i andre tråden Det jeg mente med skadelig var vel risikoen for Tardive Dyskenieser, men det er jo langt i fra de fleste som får det. Selv fikk jeg mange nevrologiske BV av gammeldags AP. Og basert på min erfaring, så er litt imovane bruk null problem i forhold til det jeg opplevde på haldol.

Anonymkode: 2b580...f77

Skrevet

Var jeg som svarte i andre tråden Det jeg mente med skadelig var vel risikoen for Tardive Dyskenieser, men det er jo langt i fra de fleste som får det. Selv fikk jeg mange nevrologiske BV av gammeldags AP. Og basert på min erfaring, så er litt imovane bruk null problem i forhold til det jeg opplevde på haldol.

Kan du være så snill å forklare meg hva Tardive Dyskenieser er? Høres ikke bra ut.. Nå skal det sies at jeg har brukt Cisordinol i ca 17 år og aldri hatt noen problem av noen slag av medisinen.

Skrevet

Har du gått på den i 17 år så får du det sikkert ikke. Det var vanlig å se blandt psykiatriske pasienter før. Hør heller på NHD en meg, kom litt feil ut her jeg sikkert. Sosial iq`n min er lavmål ;) TD er en nevrologisk sykdom som gir små rykninger i ansiktet. Du får det sikkert ikke dersom du tåler cicordinol så godt att du har gått på den i 17 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...