Gå til innhold

To forskjellige ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Gruble på om personen i kassen på Rema tenkte noe nedsettende om en.

2. At stemmer og andre lyder forvrenges til å være kommentarer om en selv.

Anonymkode: cd391...f14

Skrevet

2. At stemmer og andre lyder forvrenges til å være kommentarer om en selv.

Høres ut som to sider av samme sak, uten at jeg er ekspert.

Anonymkode: 91344...505

Skrevet

Hvorfor skulle personen i kassen tenke noe nedsettende om deg? Det måtte i så fall være om du forsøkte å stjele til deg noe. En person bak en kasse sier "hei", ekspiderer og spør om du vil ha pose til så mange personer i løpet av en dag, og tenk hvor mange i løpet av en uke, at h*n ikke ville tenke en negativ tanke om deg. Du vil gli inn i en av mengden. Det er jeg ganske sikker på.

Skrevet

Hvorfor skulle personen i kassen tenke noe nedsettende om deg? Det måtte i så fall være om du forsøkte å stjele til deg noe. En person bak en kasse sier "hei", ekspiderer og spør om du vil ha pose til så mange personer i løpet av en dag, og tenk hvor mange i løpet av en uke, at h*n ikke ville tenke en negativ tanke om deg. Du vil gli inn i en av mengden. Det er jeg ganske sikker på.

Jeg tenker at det er mer realistisk å tenke at det ikke spiller noen rolle hva vedkommende i kassen tenker om deg, enn å skulle forsikre noen om at andre ikke tenker negativt om dem. Selvfølgelig kan det hende at den som sitter i kassa er i dårlig humør og misliker kunder, men det spiller neppe noen rolle for gjennomføringen av handlingen.

Skrevet

Nei, jeg ser ikke hvorfor det er to sider av samme sak. For meg er det ikke noe stort problem at de mener negative ting om meg. Som at jeg f.eks. er lat og snylter. Jeg blir bare uinteressert i menneskene. Det jeg syns er problematisk er at alt som skjer rundt en er rettet mot en selv. F.eks. hvis man går på en gate, og det er mennesker flere steder, så alt de snakker om og roper rettet mot en selv. Eller hvis man sitter inne i leiligheten og hører noe ute på gaten. Såklart det blir noe annet når folk roper "tyv" og "psykopat" etc.

Skrevet

Nei, jeg ser ikke hvorfor det er to sider av samme sak. For meg er det ikke noe stort problem at de mener negative ting om meg. Som at jeg f.eks. er lat og snylter. Jeg blir bare uinteressert i menneskene. Det jeg syns er problematisk er at alt som skjer rundt en er rettet mot en selv. F.eks. hvis man går på en gate, og det er mennesker flere steder, så alt de snakker om og roper rettet mot en selv. Eller hvis man sitter inne i leiligheten og hører noe ute på gaten. Såklart det blir noe annet når folk roper "tyv" og "psykopat" etc.

Ut i fra det du skrive her, så virker det som at du vet at det du opplever ikke samsvarer med virkeligheten. Kanskje du kunne vurdere å be om en ny runde med behandling, med fokus mot hvordan du skal forholde deg til denne typen forestillinger?

Skrevet

Ut i fra det du skrive her, så virker det som at du vet at det du opplever ikke samsvarer med virkeligheten. Kanskje du kunne vurdere å be om en ny runde med behandling, med fokus mot hvordan du skal forholde deg til denne typen forestillinger?

Når jeg tenker tilbake på alle de årene med samtaler så husker jeg bare at det var mye skravling... jeg fortalte om problemene mine, og så sa de ting jeg ikke husker nå. Kan vel ikke ha vært noe nyttig, når jeg ikke husker noe av det. Det var bare noe å møte opp på i mitt ensomme liv. Men nå har jeg blitt avvendt.

Skrevet

Det er ikke forestillinger, det er semi-hallusinasjoner. Som f.eks. hvis man snakker med noen og er litt ufokusert, så hører man litt feil, sånn "oj, jeg syns du sa ***, hehe". Men det er svært negative feil-høringer og det er ikke folk man har samtaler med, det er folk på gata eller i butikken... folk som er rundt en.

Men dette har "psykiatrien" aldri klart å forstå seg på, fordi det ikke er hallusinasjoner i og med at jeg ikke hører ting som ikke "er der", og det er heller ikke vrangforestillinger, siden jeg er bevisst om dette. Så det er jeg såklart veldig oppgitt over, og jeg har ingen ønsker om å ta kontakt med "terapeuter" mer.

Skrevet

Jeg ville vurdert medisin.

Skrevet

Jeg ville vurdert medisin.

Det bruker jeg.

Skrevet

Jeg har fått antipsykotika, men det var bare mas med at de spurte om det var hallusinasjoner eller vrangforestillinger nesten hver bidige gang. Det er noe jeg hisser meg veldig opp over når jeg tenker over det nå. Faen så talentløst. Kan de ikke bare godta det jeg sier, i stedet for å forsøke å kategorisere det når det ikke nytter å kategorisere det, etter utallige forsøk. Jævla kverulering, kaller jeg det.

Skrevet

Totalt tragisk... "terapi". Er nok bedre å ta en tur med hurtigruta, se litt ekte nordnorsk natur. Mindre irriterende å tenke tilbake på i etterkant i alle fall. Haha... geniale spesialister... nesten overmennesker alle sammen. Nei, mennesker som ikke klarer å tenke utenfor kategorier er ikke intelligente.

Skrevet

MEN!

Hvorfor i helvete sitter jeg her hver bidige dag og kaster bort i tiden? Er det ikke rant mot andre brukere så er det rant mot psykiatrien.

Tragisk.

Skrevet

Jeg har også opplevd noe jeg trodde var hallusinasjoner , men kanskje var vrangforestillinger 

jeg så kjente fjes i fremmede så trodde jeg kjente dem og at de ga tegn i min forvirrelse

men det var jo ekte mennesker , så ingen hallusinasjon 

merkelig

Skrevet

Det bruker jeg.

Jeg tenker at du kanskje trenger høyere dose.

Skrevet

Jeg har også opplevd noe jeg trodde var hallusinasjoner , men kanskje var vrangforestillinger 

jeg så kjente fjes i fremmede så trodde jeg kjente dem og at de ga tegn i min forvirrelse

men det var jo ekte mennesker , så ingen hallusinasjon 

merkelig

Da spilte øynene dine deg et puss... og verre er ikke den problemstillingen.

Skrevet

Jeg tenker at du kanskje trenger høyere dose.

Nei da blir jeg dopa.

Skrevet

Nei da blir jeg dopa.

Jeg tror du bør veie fordeler med økt dose av medisin og ev. bedring mot situasjonen du beskriver nå. Det høres veldig slitsomt ut i lengden.

Skrevet

Da spilte øynene dine deg et puss... og verre er ikke den problemstillingen.

eh nei det var ekstrem psykose.

Skrevet

Jeg tror du bør veie fordeler med økt dose av medisin og ev. bedring mot situasjonen du beskriver nå. Det høres veldig slitsomt ut i lengden.

Nei, jeg syns egentlig livet var mer slitsomt når jeg brukte høyere dose. Sånn det er nå føler jeg meg jo levende, i alle fall på kvelden / om natta. Jeg har veldig mye humørsvingninger men jeg blir ikke deprimert lenger, etter at jeg begynte på Lamictal. Depresjon er jo en intens nedstemthet som varer i alle fall over 1 uke.

Takk for tips, men det får bare bli som det blir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...