Gå til innhold

Studere deltid på ordentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal flytte tilbake til hjembyen min, og en god kamerat vil begynne studere et studie deltid. Jeg har studert det selv, heltid, men droppet ut, delvis PGA bp og hypomani (ga faen, bare dro til syden PGA en mann)

men nå går jeg på antipsykotika, vi skal støtte hverandre, pendle sammen og ta det deltid

det gir mange jobbmuligheter deltid, helgestillinger og var overkommelig om jeg ikke hadde gitt faen før eksamen og praksis.

da har jeg 4 år på meg til å svare noe sosialt akseptabelt også når folk spør hva jeg driver med.

Skrevet

jeg skal flytte tilbake til hjembyen min, og en god kamerat vil begynne studere et studie deltid. Jeg har studert det selv, heltid, men droppet ut, delvis PGA bp og hypomani (ga faen, bare dro til syden PGA en mann)

men nå går jeg på antipsykotika, vi skal støtte hverandre, pendle sammen og ta det deltid

det gir mange jobbmuligheter deltid, helgestillinger og var overkommelig om jeg ikke hadde gitt faen før eksamen og praksis.

da har jeg 4 år på meg til å svare noe sosialt akseptabelt også når folk spør hva jeg driver med.

Dette høres ut som en god plan, men kanskje du bør undersøke om studiestedet har ordninger som "studier med støtte" (mulig det heter noe annet). Dette innebærer at du får en kontaktperson på studiestedet som du kan drøfte eventuelle studieproblemer med.

Skrevet

Jeg vil gjøre deg obs på at studier med støtte ikke er et behandlingstilbud, men mer en diskusjonspartner for hvordan du skal legge opp studiet. Min er åfaring er dessverre ikke den beste, da de ikke fulgte opp konkrete forespørsler om hjelp. Det kom forslag om hvordan jeg burde legge opp dagen min når det kom til lesingen, men da jeg ba om spesifikk støtte som går på sykdommen min ble dette ikke tatt videre. Det hele ble istedet avsluttet. 

Bare nevner dette, så du ikke har for høye forventninger. Ta heller kontakt med helseavdelingen i studentsamskipnaden.

Anonymkode: 19b12...abe

Skrevet

Begrenset hva man får ut av "drøfting" (i den ene eller den andre innpakningen).

Hvorfor skal du drøfte det?  Ta en beslutning, det er det man oftest gjør.  Man bestemmer seg for noe, og gjør det...  hvis det er det du vil så får du det til :)   

Anonymkode: d259d...a74

Skrevet

Begrenset hva man får ut av "drøfting" (i den ene eller den andre innpakningen).

Jeg mener at mye bra kan komme ut av å ha noen å studere studiestrategier med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...