Gå til innhold

verge og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir man fratatt barna sine ved fødsel hvis man har økonomisk verge?

Skrevet

blir man fratatt barna sine ved fødsel hvis man har økonomisk verge?

Nei, det er ingen automatikk i dette. Hvis du skulle bli gravid, så vil jeg tro at helse- og sosialvesenet vil tenke at du trenger ekstra god oppfølgning og at det må gjøres en konkret vurdering av hvorvidt du er stabil nok til å ha omsorgen for et barn.

Skrevet

Kanskje. Men en kan bli fratatt barna uten å ha økonomisk verge også.

seff men man blir ikke automatisk tatt fra barna sine om man har verge. for jeg kom på at jeg kjenner en som har det og han har barnet sitt.

Skrevet

Men hva sier f.eks. det psykehuset du sist var på? Vurderer de deg til å være stabil med tanke på din bipolare lidelse?

sykehuset kastet meg ut sist og nektet ta imot meg senere :)

er helt stabil nå iallfall 

Skrevet

sykehuset kastet meg ut sist og nektet ta imot meg senere :)

er helt stabil nå iallfall 

Du virker ikke helt i vater. Syntes ikke du skal få barn.

Anonymkode: c677d...c23

Skrevet

Du virker ikke helt i vater. Syntes ikke du skal få barn.

er ikke i vater når jeg er manisk , det er ingen

men er behandlet og jo jeg skal ha barn 

Skrevet

Du har jo nettopp fløyet rundt i gatene naken..

Virker det som en person som er oppadgående nok til å ha omsorgen for et barn?

Anonymkode: 4914b...3a7

Skrevet

Du har jo nettopp fløyet rundt i gatene naken..

Virker det som en person som er oppadgående nok til å ha omsorgen for et barn?

jepp og det er ikke opp til deg :)

Skrevet

Hva sier den fremtidige barnefaren?

Anonymkode: 71017...74c

Skrevet

Lurer du på å få barn nå? Eller er det drømmer? Forstår at du har lyst på barn, jeg har barn selv. BV tok allerede kontakt da jeg var gravid, fordi de trodde jeg hadde nervetrøbbel og alkoholproblemer. Hadde ikke alkoholproblemer. 

Skrevet

Nei og hvorfor spurte du da, da?

Du skjønner, viss du blir innlagt på psykiatrisk når du har omsorgen for et barn så kommer mest sannsynelig barnet til å bli tatt ifra deg. Og blir du tatt av purken, springendes naken rundt i gatene, så kan du bare banne på at de kommer til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

Nei og hvorfor spurte du da, da?

Du skjønner, viss du blir innlagt på psykiatrisk når du har omsorgen for et barn så kommer mest sannsynelig barnet til å bli tatt ifra deg. Og blir du tatt av purken, springendes naken rundt i gatene, så kan du bare banne på at de kommer til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

slutt å anta at jeg er en idiot

mamma var innlagt utallige ganger

ble ikke tatt fra henne

jdde aldri utagert i gaten om jeg hadde barn 

dessuten er jeg nå riktig medisinert

Skrevet

slutt å anta at jeg er en idiot

mamma var innlagt utallige ganger

ble ikke tatt fra henne

jdde aldri utagert i gaten om jeg hadde barn 

dessuten er jeg nå riktig medisinert

Syntes du virker utrolig umoden.

Skrevet

Nå synes jeg du er unødvendig negativ i forhold til missmas.

Skrevet

Det er ikke lenge siden du var ustabil, og det bekymrer meg litt at du nå virker så skråsikker på at du ikke kommer til å få tilbakefall - til tross for at du for tiden ikke er så veldig beskyttet mot svingninger av medisiner. Jeg håper jo for din del at abilify og lamictal skal være tilstrekkelig, men jeg forventer at du har såpass mye sykdomsinnsikt at du egentlig vet at fremtiden er litt usikker når det gjelder sykdommen din.

Dersom du skal få barn, så håper jeg at du planlegger dette og ikke bare impulsivt lar det skje. Du trenger svært god oppfølgning både i et evt. svangerskap og i tiden etter fødsel om du får barn.

Skrevet

er ikke det skjønner du, selv virker du som en belærende ignorant 

Skrevet

Det er ikke lenge siden du var ustabil, og det bekymrer meg litt at du nå virker så skråsikker på at du ikke kommer til å få tilbakefall - til tross for at du for tiden ikke er så veldig beskyttet mot svingninger av medisiner. Jeg håper jo for din del at abilify og lamictal skal være tilstrekkelig, men jeg forventer at du har såpass mye sykdomsinnsikt at du egentlig vet at fremtiden er litt usikker når det gjelder sykdommen din.

Dersom du skal få barn, så håper jeg at du planlegger dette og ikke bare impulsivt lar det skje. Du trenger svært god oppfølgning både i et evt. svangerskap og i tiden etter fødsel om du får barn.

om et par år, tenkte jeg 

Skrevet

er ikke det skjønner du, selv virker du som en belærende ignorant 

Jeg baserer meg utelukkende på hva du skriver og hvordan du oppfører deg.

Skrevet

om et par år, tenkte jeg 

Det synes jeg er et greit utgangspunkt. Jeg håper at du får til dette med deltidsstudier, slik du skrev om i den andre tråden. Jeg håper også at du kan få ha en fast behandlerkontakt fremover, da jeg tenker at du kan trenge ulike former for støtte for å gjennomføre studier samt leve fornuftig med sykdommen din fremover.

Skrevet

Er det ikke litt mystisk at noen plutselig blir friske og stabile når de seponerer kraftig? Ikke for å være en festbrems her, altså.

litium gjorde meg mere ustabil fordi den hele tiden sank i serumkonsentrasjon, så har økt abilify og lagt om livsstil og er helt frisk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...