Gå til innhold

Seponering av effexor og hva kan man gjøre for å unngå "abstinenser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen gener og leverfunksjoner som gjør at jeg ikke har god effekt av ssri og snri noe til som jeg ikke husker hva var.

Har vært igjennom hele regla med "lykkepiller" uten god effekt. Har fått vite at Wellbutrin er et bra alternativ ved depresjon men jeg er ikke spesiellt deprimert så jeg trenger ikke det nå.

Seponerte effexor over 3 månder og har vært uten i 2 uker nå men "abstinensen" gir seg ikke.
Har zapping i hodet og hørselen, hodepine, svimmel, kvalm, setter sjøbein, prikking i huden og noe til.
Finnes det noen medisin som kan helpe så dette så jeg kan fungere bedre i hverdagen på jobb og privat.
Hvor lenge varer dette?
Kan feks sobril eller liknende avhjelpe i en periode?

Har aldri bruk sobril eller liknende og jeg tør ikke spørre legen om det er en mulighet.
Bruker ellers abillify og lamictal mot bp.
Har hørt så mye om avhengighet og misbruk av benzomeds så jeg er redd for å virke som en som vil ha dop eller bli avhengig.

Åssen er det med bilkjøring og en liten dæsj med slike meds?

Ble litt rotete dette med slik er hodet også. :huh:

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prøv en liten dose SSRI f. eks Cipralex 5 mg.

Skrevet

Hmm ble litt mindre motivert til å slutte med Efexor når jeg leser dette. De brain zapsa er skikkelig ubehagelige! Men hvis du er på uke 2 nå siden siste dose  så tror jeg du snart kan forvente at det begynner gå over om ikke lenge :) da jeg seponerte gjorde jeg det for raskt og de zappene var noe av det verste jeg har vært med på. Kjørte bil da det starta og jeg måtte få en passasjer til å kjøre resten av turen. Hver gang jeg snudde hodet  eller bare øynene mot venstre fikk jeg zap! Løsningen min i de ukene var stort sett bare å ligge rolig så mye jeg kunne og unngå å snu blikket. Hadde heldigvis sommerferie da så kunne bare gjøre hva jeg ville, på jobb hadde jeg ikke fått det til da. 

Jeg lurer på om kanskje en idé kan være å åpne kapselen på en  37,5mg og bare bruke en liten del av innholdet i noen uker før man slutter?

Skrevet

Høres jævlig ut. Glad jeg kuttet ut Effexor etter bare en ukes bruk.

Skrevet

Jeg lurer på om kanskje en idé kan være å åpne kapselen på en  37,5mg og bare bruke en liten del av innholdet i noen uker før man slutter?

Nei, du må ikke dele kapslene. Dette står i felleskatalogen under Efexor:

Administrering: Tas til omtrent samme tid hver dag. Bør tas med mat. Skal svelges hele sammen med væske. Skal ikke deles, knuses, tygges eller løses opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...