future life Skrevet 14. desember 2015 Skrevet 14. desember 2015 Hei. Jeg har nå brukt tramadol daglig i ca to uker etter en operasjon. Nå er smertene mindre og jeg har prøvd å greie meg uten. Startdosen var 50 mg, 4 ganger pr dag. Trappet ned til to ganger pr dag for ei uke siden. Har nå brukt 50 mg x 1 i tre dager. I går bestemte jeg meg for å kutte helt ut, greie meg med paracet v/behov.Bare det at i natt fikk jeg ikke sove, i tillegg voldsomt til uro og ilinger i beina. Greide ikke ligge i ro. Klokka tre inatt tok jeg likevel 50 mg tramadol. Hvordan skal jeg komme over dette, må jo slutte med dette og forstår at dette er en form for abstinenser? Noen gode råd? 0 Siter
Elionoe Skrevet 14. desember 2015 Skrevet 14. desember 2015 Jeg er ingen lege eller psykiater, men jeg tror du rett og slett bare må holde ut abstenenssymptomene. Det å ta en Tramadol for å døyve de blir på lengre sikt å lure deg selv. Bit tennene sammen og tenk at det å ta en Tramadol ikke er et alternativ. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 14. desember 2015 Skrevet 14. desember 2015 Allergitabletter kan hjelpe, eventuelt om du har en halv valium eller noe lignende du kan ta akkurat når det er på det verste. Det går over og er ikke farlig men selvfølgelig veldig ekkelt mens det pågår. Håper det ordner seg så raskt som mulig for deg:-) 0 Siter
future life Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Skrevet 14. desember 2015 Jeg er ingen lege eller psykiater, men jeg tror du rett og slett bare må holde ut abstenenssymptomene. Det å ta en Tramadol for å døyve de blir på lengre sikt å lure deg selv. Bit tennene sammen og tenk at det å ta en Tramadol ikke er et alternativ.Ja, har bestemt meg for å gjøre det. Greier jo noen våkenetter. Litt redd for at den bipolare greia mi blomstrer opp, men kan jo ikke ta problemene på forskudd. Takk for svar ! 0 Siter
future life Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Skrevet 14. desember 2015 Allergitabletter kan hjelpe, eventuelt om du har en halv valium eller noe lignende du kan ta akkurat når det er på det verste. Det går over og er ikke farlig men selvfølgelig veldig ekkelt mens det pågår. Håper det ordner seg så raskt som mulig for deg:-)Tusen takk for gode råd :-). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2015 Skrevet 15. desember 2015 Du kan sikkert fortsette med en tablett om kvelden en stund til uten at det er det minste farlig. Så kan du om en uke eller to erstatte det med paracet 1 gram og etter hvert 500 mg. 0 Siter
future life Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Skrevet 15. desember 2015 Du kan sikkert fortsette med en tablett om kvelden en stund til uten at det er det minste farlig. Så kan du om en uke eller to erstatte det med paracet 1 gram og etter hvert 500 mg.Hei, må kanskje gjøre det, også fordi jeg får endel smerter uten. Det gjør jo også at jeg ikke får sove. Føler meg hyper. Har vært uten tramadol i et døgn nå da, lurer på å kombinere ibux og paracet idag og se om dette tar hovedparten av smertene. Ha en fin dag :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.