Gå til innhold

NHD - Kombinasjonsbehandling av bipolar 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 35 år som nettopp har fått diagnosen bipolar 2 etter å hatt tilbakevendende dype depresjoner siden jeg var 15 år.
Etter kun å ha oppnådd moderat effekt av cipralex mot depresjon har jeg hatt et ønske om å prøve noe annet.

Jeg har nå en moderat/alvorlig depressiv episode + uro (moderat angst) etter en fødsel og har behov for å komme meg fort opp igjen. Jeg har forhørt meg om medisinering hos en privat psykiater (med lang erfaring) + min behandler på DPS. De mener begge at jeg kan gå på lamictal + cipralex, men den private psykiateren mener også at jeg i denne akutte situasjonen også kan bruke wellbutrin. Jeg er nå så langt nede at jeg har problemer med daglige gjøremål (veldig lite energi) og dette er veldig tungt når jeg har en baby å passe på. Mitt spørsmål er derfor:
1. Er dette (lamictal+cipralex+wellbutrin en uheldig kombinasjon? I tilfelle hvorfor? (Jeg vet at jeg ikke har slitt med bivirkninger av lamictal og cipralex tidligere)
2. Er dette noe jeg kan gå på resten av livet om det fungerer eller bør det være et mål om å kun stå på lamictal?
3. Hva er prognosene for å få det bedre ved å bli medisinert som bipolar kontra unipolar som jeg har blitt tidligere? Trenger håp i mørket... 

Det skal sies at livet mitt ytre sett er veldig stabilt med hensyn til både jobb, forhold, øko etc. så dette føles helt klart klinisk.

Setter stor pris på svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...