Gå til innhold

Bukplastikk dekket av det offentlige


hope11

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned snart 30 kg, fra fedme klasse 2 til normalvektig om få hundre gram. Jeg har trent og trent, og er daglig på treningssenteret, men det eneste som skjer med magen er at den henger mer, fremfor å bli flatere eller muskulær. Jeg har nå en stor hengesekk foran med løs hud, som ikke vil endre seg.

Jeg bestilte derfor time hos et privat sykehus, å der kunne de se at magemuskulaturen min er ødelagt etter 4 svangerskap, og at jeg aldri kommer til å klare å trene det strammer, bort eller å få muskelen til å fungere uten å ta bukplastikk.. 

Jeg er strålende fornøyd med at det finnes en mulighet, MEN den muligheten koster 60 000 kr som jeg ikke har, da jeg er fulltidsstudent de neste 1,5 til 2 årene....

Det finnes muligheter for å få det dekket av det offentlige, hentet fra denne siden: http://www.plastisk-kirurgi.no/Plastikkirurgi-Operasjon-Betalt-Offentlige.htm

 

Eksempler på plastikkirurgiske inngrep som utføres for det offentlige på ulike private sykehus er:

 

Jeg har vel hatt sykelig overvekt når jeg var i fedme klasse 2, og har gått ned til normalvektig? og jeg har hatt stor vektnedgang, men jeg fikk høre at det kun er de med sår/eksem i hudfoldene som blir dekket av det offentlige, er det sånn?

 

Jeg vil så gjerne få dette til, så trenger alle små og store råd på veien, har du gjort dette, skal eller vet noe om det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt full bukplastikk med sammensying av de nedre magemusklene (se: "Min bukplastikk 30. oktober")
privat, fordi jeg ikke oppfylte kriteriene for å få det dekket, dvs. ikke nok "heng" og ikke plager med sopp, fuktighet, sår, eksem osv. Jeg skal ikke garantere at dette er riktig, men jeg synes å ha lest at du skal ha 5 cm "heng" med hud fra magen. Jeg gikk fra en BMI på 38,5 til nå 18,1.