Gå til innhold

redd for alt, nesten invadiliserende angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for tiden. Redd for døden. Hjertet slår fort bare jeg reiser meg og jeg får panikk i sosial settinger. Personalet på omsorgsboligen mente i dag jeg hadde hatt det bedre med fluoxetin. Men jeg legger jo på meg av antideprisiva. Synet er rart og for sterkt men samtidig mørkere enn før. Jeg blir ekstra redd for døden når hjertet mitt hopper svakt og det er svimmelhet i tillegg. Døgn ekg en er ikke før 17 februar. Kan hjertebanken være psykisk? Det skjer bare i liggende stilling. Men jeg tok en liggende ekg på legekontoret i ca 1 minutt og den var fin. Jeg er redd alt.

Skrevet

Kanskje du er i ferd med å utvikle helseangst?

Anonymkode: 34439...bfd

Skrevet

Bra EKG var normalt. Da er rytmeforstyrrelsen din sannsynligvis ikke farlig. Også bra du skal til langtids-EKG for å finne ut av hva det er for noe.

Skjønner at du blir redd for døden når hjertet oppfører seg rart. Om det gjør det pga angst er vanskelig for meg å svare på, men generelt kan angst føre til urytmisk hjerte pga adrenalinet. 

Du har nok litt angst for ting du kjenner i kroppen. Fluoksetin kan hjelpe, og jeg trodde den var ganske vektnøytral? Men å endre syn på frykten for død kan også hjelpe. Se foredraget av Ingvard Wilhelmsen som ligger klistret på toppen av forumet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...