Annkarin Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 jeg slet med å få sove i natt for jeg skrev et laaaangt dikt i rim om min psykose 3 år siden.dette utviklet seg til innsikter om meg og Gud( er opprinnelig ateist, men fikk gudstro som jeg føler reddet livet mitt ved endring av livsstil under psykosen) begynner lure på om en gutt jeg liker er en engel, må stoppe meg selv fra å spørre han. har fått facebookstatusforbud fra hun jeg bor med! Er ikke mine tanker, lurer på om Gud kommuniserer med meg, lyver til meg, gir meg innsikt. Vanskelig å sove. skal ta serumkonsentrasjonsspeil av abilify maintena samme dag jeg skal ta ny injeksjon, om noen dager så da blir dette kanskje rettet på.Men nå lurer jeg på om jeg burde virkelig få en ny psykose for å få innsikt fra Gud, kanskje er det flere lekser å lære? Hvis jeg bare kunne huske noe fra mine psykoser da... 0 Siter
FGT Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 jeg slet med å få sove i natt for jeg skrev et laaaangt dikt i rim om min psykose 3 år siden.dette utviklet seg til innsikter om meg og Gud( er opprinnelig ateist, men fikk gudstro som jeg føler reddet livet mitt ved endring av livsstil under psykosen) begynner lure på om en gutt jeg liker er en engel, må stoppe meg selv fra å spørre han. har fått facebookstatusforbud fra hun jeg bor med! Er ikke mine tanker, lurer på om Gud kommuniserer med meg, lyver til meg, gir meg innsikt. Vanskelig å sove. skal ta serumkonsentrasjonsspeil av abilify maintena samme dag jeg skal ta ny injeksjon, om noen dager så da blir dette kanskje rettet på.Men nå lurer jeg på om jeg burde virkelig få en ny psykose for å få innsikt fra Gud, kanskje er det flere lekser å lære? Hvis jeg bare kunne huske noe fra mine psykoser da... Jeg traff en mann på psykiatrisk avd. som var innlagt jevnlig for bipolar lidelse. Han fortalte at det begynte med et forferdelig tankekjør, der han ikke kunne bestemme seg, han flyttet stereoanlegget 20 ganger i løpet av natten fortalte han. Dette var hans tanker, men det du sier, virker som du har blant annet vrangforestillinger. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 Virker mer som vrangforestillinger ja, tankekjør er jo masse tanker som raser i hodet. 0 Siter
ISW Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 Nei, dette er ikke tankekjør. Jeg synes det du skriver høres ganske alvorlig ut. Det kan være du er godt på vei inn i en ny mani/psykose. Hvis dette fortsetter eller utvikler seg synes jeg du skal søke legehjelp for å bringe situasjonen inn under kontroll. 2 Siter
Elionoe Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 Nei, dette er ikke tankekjør. Jeg synes det du skriver høres ganske alvorlig ut. Det kan være du er godt på vei inn i en ny mani/psykose. Hvis dette fortsetter eller utvikler seg synes jeg du skal søke legehjelp for å bringe situasjonen inn under kontroll.Jeg tror også, uten å ha så mye erfaring med mani/psykoser, at desto raskere man klarer å få hjelp, desto lettere blir det å komme seg ut av manien/psykosen. Jeg synes du skal være ærlig om tankene dine med de som skal sette ny injeksjon av Abilify på deg om noen dager. De kan kanskje hjelpe deg eller betrygge deg om at dette vil gi seg litt. 2 Siter
Annkarin Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Skrevet 25. desember 2015 Var nok tankekjør for da jeg endeli sovnet sov jeg som en Stein til kl 17.00 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 Var nok tankekjør for da jeg endeli sovnet sov jeg som en Stein til kl 17.00Kan ha vært vrangforestilliger fordet. Bedre nå? 0 Siter
frosken Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 jeg slet med å få sove i natt for jeg skrev et laaaangt dikt i rim om min psykose 3 år siden.dette utviklet seg til innsikter om meg og Gud( er opprinnelig ateist, men fikk gudstro som jeg føler reddet livet mitt ved endring av livsstil under psykosen) begynner lure på om en gutt jeg liker er en engel, må stoppe meg selv fra å spørre han. har fått facebookstatusforbud fra hun jeg bor med! Er ikke mine tanker, lurer på om Gud kommuniserer med meg, lyver til meg, gir meg innsikt. Vanskelig å sove. skal ta serumkonsentrasjonsspeil av abilify maintena samme dag jeg skal ta ny injeksjon, om noen dager så da blir dette kanskje rettet på.Men nå lurer jeg på om jeg burde virkelig få en ny psykose for å få innsikt fra Gud, kanskje er det flere lekser å lære? Hvis jeg bare kunne huske noe fra mine psykoser da... Dette ble jeg litt bekymret av å lese. Du må prøve å sørge for søvn hver natt. Jeg tror ikke det vil komme noe konstruktivt ut av en ny psykose, tvert i mot. 0 Siter
Annkarin Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Skrevet 25. desember 2015 Jeg er så utrolig irritabel 0 Siter
frosken Skrevet 25. desember 2015 Skrevet 25. desember 2015 Jeg er så utrolig irritabelKan det være at du er i ferd med å bli hyper? 0 Siter
Annkarin Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Skrevet 26. desember 2015 Kan det være at du er i ferd med å bli hyper? nei er jo trøtt og søvnig 0 Siter
Ingvildjenta Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Er det noen i denne tråden som kan gi meg noe gode råd veiledning. Jeg føler personlig jeg sliter inne i hodet psykisk må det jo være.jeg kan legge meg om kvelden så begynner tanker som foreksempel kan handle om hvordan jeg skal få sønnen min ned en skibakke vi antageligvis skal i vinterferien, forså at det kan komme en tanke om Åssen det skal gå når jeg skal avgårde og hente barna, eller for eksempel så kommer det tanker om døden, tanker som kommer om at dette får jeg ikke oppleve mer, en tanke etter den andre, som handler om hva hvis atte om atte masse bekynringstanker. Redd for og bli gal er en tanke som kommer opp, redd for at jeg er syk osv osv. Hvorfor kommer disse forbaskede tankene hele tiden, en tanke. Jeg blir utrolig mentalt sliten og er rett og slett dritt lei, jeg vil ikke gå rundt og være redd. Jeg blir faktisk redd når hodet begynner og få sånne tanker. Det er utrolig slitsom og når jeg ikke har barna mer en hver tredje helg og litt i ferier. Også kam hodet begynne og bekymre seg uker i forkant av når jeg skal ha barna. Men dette er tanker som kommer om kvelden også om dagen. Føler meg null forstått og bruker jo medisiner som har brukt i mange år mot panikkangst da det er det værste jeg kan slite med, men den tankene som har vært nå den siste mnd eller rett og slett helt fra Oktober av så begynner jeg og bli lei. Hvorfor kommer det ikke noe posetive tanker i stedet. Jeg er kjempe glad i barna mine og vi har det utrolig kjekt de dagene vi er sammen og alt går bra. Fatter ikke hvorfor det skal være så jækla kjør i hodet ikke bare det men det er ikke noe morsomt. Kjenner jeg blir lei meg. Jeg strikker, jeg tegner jeg går tur osv osv men fanken heller det er så plagsomt. Ikke minst er jeg sosial. Kanskje det har en sammenheng med at legen min bråseponerte meg på antidepressiva i sommer og dette blei ikke funnet ut av før jeg måtte på psyk i en mnd i oktober. Og heldigvis så fant jo legen på psyk at det var årsaken at jeg blei ekstremt dårlig psykisk fra sommer og da til jeg blei satt på de antidepressiva igjen. Er det bare hodet mitt som tuller trenger noen gode råd og heller ingen og prate med, er til psykiriater men føler jeg ikke blir forstått hos han. Har også oppfølging av psykisk helsevern og hun har nå bedt meg om og skrive ned disse tankene. Og på grunn av det så sover jeg dårligere om natta og sovner seint. Takk for svar 😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.