Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne på tanken å gå på dagsenteret i det siste. Men må si at jeg vegrer meg. Har nok litt sosial angst. En psykepleier jeg går til tilbød seg å være med meg. De har også trening der og andre aktiviteter.. kanskje jeg kan ta opp dette med henne neste gang..

Mulig kan det være for tidlig med praksisplass nå..

Anonymkode: 339ae...717

Si ja til tilbudet fra psykepleieren:-) Jeg mener det går an å se på dagsenter som en slags "forøvelse" til arbeidspraksis. Det er sosialt mer krevende å være på en arbeidsplass; på dagsenteret vil hensikten nettopp kunne være å jobbe med den sosiale angsten.

Håper samboeren din etter hvert også skjønner betydningen av en normal døgnrytme, men akkurat nå synes jeg du skal fokusere på din egen hverdag og komme deg ut av huset i det minste tre formiddager i uken.

Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet

Si ja til tilbudet fra psykepleieren:-) Jeg mener det går an å se på dagsenter som en slags "forøvelse" til arbeidspraksis. Det er sosialt mer krevende å være på en arbeidsplass; på dagsenteret vil hensikten nettopp kunne være å jobbe med den sosiale angsten.

Håper samboeren din etter hvert også skjønner betydningen av en normal døgnrytme, men akkurat nå synes jeg du skal fokusere på din egen hverdag og komme deg ut av huset i det minste tre formiddager i uken.

Lykke til:-)

Jeg skal spørre om hun vil være med meg. Håper der er noen jeg kjenner, noen å snakke med...får bare ta det etterhvert. Ja får håpe han gjør det..det er ikke så mye jeg kan gjøre har jeg skjønt. Får gjøre det beste utav det. 

Takk for at du fikk meg på tanken :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er så lenge siden jeg har vært ut i verden. Jeg er altfor avhengig av han. Jeg trives ikke med å ha det sånn. Likevel er det nesten som jeg har separasjonsangst ved å gjøre noe uten han. Barnslig, jeg vet. Kanskje må jeg tvinge meg selv. Det kan ikke være sånn lenger. Han sa i sted at jeg må bli mer selvstendig. Kanskje han flykter litt fra tosomheten ja. Mulig han føler at jeg stiller for mange krav til han. Så det er vel bare kanskje å senke krava..

Kan du ha avhengig personlighetsforstyrrelse? Da kan du jo få det bedre om du erkjenner de trekkene og jobber for å bli mer selvstendig. Det betyr ikke at han ikke har et problem med døgnrytmen sin, men det er det bare han selv som kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 707e5...845

Skrevet

Hvorfor er det bedre å sove fex 23 til 07 enn 06 til 14?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bedre å sove fex 23 til 07 enn 06 til 14?

Fordi man får dagslys, blant annet?

Anonymkode: 707e5...845

Skrevet

Jeg har BP og hadde slik døgnrytme i mange år, klarte ikke skolen før jeg fikk gå kveldsskole 

mem det har bedret seg siste årene

Skrevet

Fordi man får dagslys, blant annet?

Dagslys er oppskrytt.

Men hvis det er så viktig får vi evakurere Nord-Norge vinterstid da. Og forby alt skiftarbeid om natten.

Skrevet

For en person med BP er det knapt noe som er så skadelig og sykdomsvedlikeholdende som en dårlig døgnrytme. Både for sin egen del og for din del bør han legge seg før midnatt og stå opp før 08.

Hei!

Det er faktisk ikke bra for noens helse å ha en slik døgnrytme.

Hvis du nå viser til visse kunstnere som feks røyker cannabis eller drikker øl på dagtid, selger bøker og klarer seg godt, ulike varianter av disse forfatterne/kunstnerne da, så leser man inni mellom, nettopp om både hvor langt nede/deprimert de er i perioder m.m. For meg holder det, jeg har sett et mønster, det gjentar seg meget regelmessig.  Noe av grunnen til problemene mange har, også mennesker som ikke er kunstnere, skyldes nettopp at man ikke har en god døgnrytme. Det burde vært et langt større fokus på nettopp sunnheten rundt dette som min svigerfar så sikkert proklamerte:

.early to bed and early to rise makes a man healthy wealthy and wise.

Min Svigerfar, var en klok mann, inni mellom savner jeg han, men heldigvis lever hans karakter videre, i form av hans ord, hans stahet, kompromissløshet og forstand.

Skrevet

Dagslys er oppskrytt.

Men hvis det er så viktig får vi evakurere Nord-Norge vinterstid da. Og forby alt skiftarbeid om natten.

Hei!

Jeg har det litt som deg ang dagslys, jeg misliker skarpt lys, og jeg blir ikke nedstemt, av mørketid og lite lys,

men, mange mennesker strever om de får for lite daglys, derfor bruker mange i Nord Norge sånne lamper, husker ikke hva de heter, men de står og lyser på dem mens de jobber, og de føler seg med dette bedre.

Nå er det jo også en del studier som viser at A mennesker har bedre helse enn B mennesker, og faktisk kan B mennesker endre seg og bli A mennesker om de bare setter inn en liten anstrengelse.

Skrevet

Nå er det jo også en del studier som viser at A mennesker har bedre helse enn B mennesker, og faktisk kan B mennesker endre seg og bli A mennesker om de bare setter inn en liten anstrengelse.

Og gjett hvilken gruppe mennesker som har definert denne anstrengelsen som liten;)

Skrevet

Hei!

Jeg har det litt som deg ang dagslys, jeg misliker skarpt lys, og jeg blir ikke nedstemt, av mørketid og lite lys,

men, mange mennesker strever om de får for lite daglys, derfor bruker mange i Nord Norge sånne lamper, husker ikke hva de heter, men de står og lyser på dem mens de jobber, og de føler seg med dette bedre.

A-menneske kan man nok bli hvis man har noe å stå opp til. Hvis ikke er det bare deprimerende å stå opp kl 7. Da er det bedre å være våken om kvelden og natten når formen er bedre og det er stille og rolig. (Noe sånt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...