GĂ„ til innhold

angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann😊...er en jente pĂ„ 28 Ă„r som sliter veldig med angst😐 i det siste har jeg vĂŠrt veldig plaget med panikk angst noe som er grusomt 😐 gĂ„r med konstant klump i halsen og har problemer med Ă„ puste😐 er det flere som har det slik??hĂ„per virkelig at jeg kan fĂ„ noen Ă„ snakke med om dette og fĂ„ noen gode rĂ„d...fĂžler meg sĂ„ alene😐

Skrevet

Hei jeg har slitt med panikkangst i over 20 Ă„r. Er 33 Ă„r og sliter veldig for tiden jeg ogsĂ„. Du kan sende meg en mail pĂ„ [email protected] 

Angst er forferdelig vondt, spesielt panikkangst. Men det er ikke farlig! Det hjelper Ä prate om det. 

God bedring!

Skrevet

takk for svar....sendte deg en mail

Skrevet

Du er sÄ definitivt ikke aleine, men det er lett Ä slite i ensomhet med angst. Det er dens vesen Ä skape begrensninger. Jeg har slitt selv i mange Är, men har fÄtt veldig mye hjelp bÄde av psykoterapi og medikamenter. Panikkangst er noe drit, for Ä si ddet rett ut. Men det finnes virkelig hjelp Ä fÄ der ute. Dessverre finnes ingen Quick fix. Man mÄ jobbe mye med seg selv, og gradvis tilnÊrme seg det man er redd for.

Anbefaler deg pÄ det sterkeste Ä oppsÞke fastlegen din for henvisning til psykolog eller psykiater som kan hjelpe deg. Kanskje finnes det noen stÞttegrupper der du bor? Boka Trange rom og Äpne plasser (Torkil Berge og Arne RepÄl) er god, jeg hadde selv mye utbytte av Ä lese i den i pÄvente av profesjonell hjelp. Den forklarer veldig mye om angst og mekanismer rundt, hva som skjer med en bÄde fysisk og psykisk, om hvordan man kan trene pÄ Ä mestre angstsituasjoner. Av og til tÞrker jeg fortsatt stÞv av den nÄ og da :-)

Lykke til, hÄper du finner hjelp. Blir du ikke tatt alvorlig av fastlegen din, anbefaler jeg Ä bytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...