Fionys Skrevet 12. januar 2016 Skrevet 12. januar 2016 Skulle ønske det var flere som kunne skrevet litt mer om de positive opplevelsen dere har hatt i forbindelse med f.eks angst, depresjon, medisiner, behandling osv.Så da begynner jeg.Jeg tok kontakt med min fastlege i sommer pga et voldsomt sinne. Ble henvist videre til DPS. Går nå i terapi og blir utredet hos en veldig flink psykatrisk sykepleier, er også gjevnlig i kontakt med en psykiater. Jeg har fått mye mer hjelp enn jeg forventet. Det viste seg at jeg hadde en alvorlig depresjon og jeg var veldig langt nede, mye lenger enn jeg selv forsto i begynnelsen, men nå er jeg på vei opp igjen og er klar for å jobbe meg videre til et normalt liv igjen. Medisinene funker bra, bortsett fra noen bivirkninger og terapien har hjulpet meg masse. 4 Siter
PNG Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Kanskje ikke 100% relevant, men da jeg var på attføringsbedrift var jeg sammen med andre og det gikk stort sett greit og ved flere anledninger så følte jeg meg inkludert og akseptert. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 (endret) For en fin tråd! Jeg har ikke oppdaget den før. November 2013: Oppsøkte fastlegen ganske raskt da jeg etter å ha følt meg dårlig en tid ikke lenger var i stand til å jobbe.Depresjonen artet seg først med tunge tanker, kvalme og konsentrasjonsvansker om morgenen. Bedring utover formiddagen. Så ble den dårlige perioden lengre og lengre for hver uke, til jeg til slutt ikke klarte å spise, eller å jobbe. Kunne ikke snakke med noen uten å gråte. På det verste klarte jeg nesten ikke å gå. Var sykmeldt i tre uker. Har jobbet 100% etter det. Når jeg nå ser tilbake på denne perioden, er “nær-døden-opplevelse” det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. På tross av at jeg ikke hadde konkrete selvmordsplaner eller ønsker om å dø, følte jeg meg nær døden. Jeg er ikke religiøs. Jeg har ikke funnet noen åpenbar utløsende årsak utover mye dårlig samvittighet relatert til skilsmisse noen år tidligere. Har hatt en helt vanlig oppvekst. Det er mulig min sterke introversjon gjør meg ekstra sårbar mente psykologen, som jeg gikk til behandling hos på dps i 7 timer. Jeg opplevde ganske rask bedring etter oppstart på Cipralex - også før jeg startet hos psykolog. Var sykmeldt i 3 uker, startet i 100% jobb igjen etter det, og ble bedre for hver uke. Nå - etter å ha gått på Cipralex i ca. 2,5 år opplever jeg at livet mitt bare har blitt bedre og bedre, og nå synes jeg hver dag at det er godt å leve. Tunge tanker om morgenen er helt borte. I lang tid før jeg ble skikkelig syk, og en god stund etterpå var morgenen tung, selv om resten av dagen kunne være OK. Kvalmen jeg har slitt med i flere år, har forduftet.Jeg trodde en stund at depresjonen kom som lyn fra klar himmel, men nå som jeg har det så bra ser jeg at det nok har kommet gradvis over flere år i form av: Tvangstanker, uro, redd for ting, ikke lenger så lyst til å reise på ferie, daglig kvalme, svelgeproblemer etc. Alt dette er nå helt borte, og livet er godt å leve. Endret 20. januar 2016 av Kalevaala Fjernet en upresis tidsangivelse. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.