Gå til innhold

Dette går ikke veien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det du ikke klarer? Hva er planen din for dagen i dag?

Klarer ikke livet, bare spiser og spiser. Er helt missa. Planen erå lage middag og ta en tur rundt sjukehuset. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja får ta steg for steg :) Vanskelig er det...

Håper du får en fin dag :) Skal prøve å skjerpe meg i dag, gått opp to kilo siden fredag :( 

Jeg skjønner at å ta steg for steg er vanskelig, men det er den eneste metoden som fungerer på sikt dessverre... Og du er allerede godt i gang med de daglige turene dine :)

Jeg veier rundt det samme som deg (eller kanskje også litt mer), så jeg forstår ønsket om å gå ned fort, men vi får prøve det vi kan å være tålmodige. Det vil gå litt opp og ned, det må vi dessverre regne med. Ønsker deg en fin dag!

Skrevet

Finner alltid noe uansett, spiser pålegg og jeg. Hvitost er godt f.eks, og skinke. 

Vel, det er bedre enn sjokolade og kake.

Men noe må du gjøre. Fortsetter du på denne måten kommer du til å veie 120 kg til sommeren...

Skrevet

Jeg skjønner at å ta steg for steg er vanskelig, men det er den eneste metoden som fungerer på sikt dessverre... Og du er allerede godt i gang med de daglige turene dine :)

Jeg veier rundt det samme som deg (eller kanskje også litt mer), så jeg forstår ønsket om å gå ned fort, men vi får prøve det vi kan å være tålmodige. Det vil gå litt opp og ned, det må vi dessverre regne med. Ønsker deg en fin dag!

Takk og ha en fin dag du og :) 

Ja det er vanskelig, godt vi er flere som kjemper mot kiloene. Føler meg alene, blir så stygg jeg når jeg er overvektig. 

Skrevet

Vel, det er bedre enn sjokolade og kake.

Men noe må du gjøre. Fortsetter du på denne måten kommer du til å veie 120 kg til sommeren...

Kanskje jeg må begynne å røyke igjen. 

Skrevet

Ok. Jeg gir snart opp hele prosjektet, det er så vanskelig å slanke seg.

Du er klar over at du har holdt på i bare ca. to uker? Du er nødt til å gi slike prosjekter litt tid. Det er ingen vits eller helsegevinst i å pine seg ned noen kilo på kort tid for så å gi blaffen og gå opp det dobbelte. 

Slutt å veie deg hele tiden og tenk på hva du skal veie til sommeren, ikke i overimorgen!

Skrevet

Du er klar over at du har holdt på i bare ca. to uker? Du er nødt til å gi slike prosjekter litt tid. Det er ingen vits eller helsegevinst i å pine seg ned noen kilo på kort tid for så å gi blaffen og gå opp det dobbelte. 

Slutt å veie deg hele tiden og tenk på hva du skal veie til sommeren, ikke i overimorgen!

Ok får prøve på det. Har litt lyst å begynne å røyke igjen, da blir det lettere. Nå damper jeg uten nikotin. 

Skrevet

Kanskje jeg må begynne å røyke igjen. 

Det er sikkert smart :rolleyes:

Skrevet

Det er sikkert smart :rolleyes:

Ja det tror jeg nok :) Har jo gått opp endel siden jeg sluttet å røyke. Vil ikke ha lungekreft eller kols, men det er vanskelig uten røyken. 

Skrevet

Ok får prøve på det. Har litt lyst å begynne å røyke igjen, da blir det lettere. Nå damper jeg uten nikotin. 

Du syns ikke det var lett før du sluttet å røyke heller. Du har jo gått opp i vekt siden i sommer og da røyka du. Du bør slutte med alle unnskyldningene dine.

Skrevet

Har litt lyst å begynne å røyke igjen, da blir det lettere. Nå damper jeg uten nikotin. 

Nå må du gi deg, stjernestøv. Husk på hvordan du kjempet mot røyksuget, hvor mye penger du sparer og hva det betyr for helsen din. Hvis du river ned alt dette nå bare fordi du ikke går ned 20 kg på to uker, er du bra dum :angry:

Skrevet

Du syns ikke det var lett før du sluttet å røyke heller. Du har jo gått opp i vekt siden i sommer og da røyka du. Du bør slutte med alle unnskyldningene dine.

Jepp!

Skrevet

Nå må du gi deg, stjernestøv. Husk på hvordan du kjempet mot røyksuget, hvor mye penger du sparer og hva det betyr for helsen din. Hvis du river ned alt dette nå bare fordi du ikke går ned 20 kg på to uker, er du bra dum :angry:

Er vel det ja. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har to valg:

Du kan gi medisinene ansvaret for livet ditt, eller du kan selv ta ansvar for livet ditt.

Jeg tror aldri jeg har møtt noen som i samme grad som deg projiserer alt som ikke går som du vil over på medisiner.

Skrevet

Du har to valg:

Du kan gi medisinene ansvaret for livet ditt, eller du kan selv ta ansvar for livet ditt.

Jeg tror aldri jeg har møtt noen som i samme grad som deg projiserer alt som ikke går som du vil over på medisiner.

Det er ikke lett å ta ansvaret for livet sitt :( Men jeg kan prøve, men medisinen har mye av skylden og. Kan jo bevise det med å slutte på dem, da går jeg ned i vekt. Men det er ikke lett å slutte på dem, må jo sove eller mener du jeg burde holdt ut?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du burde holdt ut. Ikke å være søvnløs, men å være "sukkerløs".

Skrevet

Ja, du burde holdt ut. Ikke å være søvnløs, men å være "sukkerløs".

Det er lettere sagt enn gjort, men skal prøve igjen i morgen. 

Skrevet

Det er lettere sagt enn gjort, men skal prøve igjen i morgen. 

Det blir lettere hvis du gjør slike ting utilgjengelig, altså ikke ha det i hus.

Skrevet

Prøv fisk og kylling med magerkesam og fullkornsris

det fins kaldrørte Toroposer du kan blande i magerkesam for smak som passer om det er henholdsvis kjøtt, kylling eller fisk.

det har hjulpet meg gå ned i vekt 

jeg levde på junk før ... 

Skrevet

Det blir lettere hvis du gjør slike ting utilgjengelig, altså ikke ha det i hus.

Ja jeg vet, men jeg har en tendens til å spise det vi har. Pålegg osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...