Gå til innhold

NHD - hba skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i flere år slitt mye psykisk pga mobbing og traumer. Forsøkt 2 ganger med samtaleterapi på DPS (noen år siden sist)

og ble henvist dit igjen, men ble da henvist til kommunens psyk helseteam så går nå i støttesamtaler der og har jevnlig

samtaler med fastlegen, problemet er at jeg merker jeg bare blir verre. Jeg føler ofte en trang til å få ut smerten fysisk

ved destruktive handlinger. Har og begynt å kutte meg noe jeg gjorde litt for lenge siden også.

Har lyst til å kaste meg ned ei trapp og skade meg skikkelig for å slippe dette mer.

Har ofte kjent jeg burde vært innlagt, men fastlegen vil ikke legge meg inn uten at det er en absolutt KRISE for han mener

det ikke er rette strategi. Har vært på legevakta x antall ganger uten at fastlegen tar det alvorlig. Sist ble jeg hentet hjemme

og kjørt på legevakta av politiet fordi jeg ville skade meg noe jeg gjorde etterpå da legen der var mer opptatt av å prate enn å lytte.

Har nok forsøkt alt av medisiner, men jeg får alltid så sterke bivirkninger at jeg må stadig slutte med de. Nå får jeg stilnoct 10 mg

til å få sove (bruker de bare av og til).

Så mitt spm blir jo hvis innleggelse ikke er løsningen hva er det da? Begynner å bli fortvilet og er i ferd med å gi opp :(

Psyk. diagnose: eupf (noe jeg selv tviler på), angst, depresjoner og noe paranoia. Fysiske diagnoser: astma og allergi 

Skrevet

Har i flere år slitt mye psykisk pga mobbing og traumer. Forsøkt 2 ganger med samtaleterapi på DPS (noen år siden sist)

og ble henvist dit igjen, men ble da henvist til kommunens psyk helseteam så går nå i støttesamtaler der og har jevnlig

samtaler med fastlegen, problemet er at jeg merker jeg bare blir verre. Jeg føler ofte en trang til å få ut smerten fysisk

ved destruktive handlinger. Har og begynt å kutte meg noe jeg gjorde litt for lenge siden også.

Har lyst til å kaste meg ned ei trapp og skade meg skikkelig for å slippe dette mer.

Har ofte kjent jeg burde vært innlagt, men fastlegen vil ikke legge meg inn uten at det er en absolutt KRISE for han mener

det ikke er rette strategi. Har vært på legevakta x antall ganger uten at fastlegen tar det alvorlig. Sist ble jeg hentet hjemme

og kjørt på legevakta av politiet fordi jeg ville skade meg noe jeg gjorde etterpå da legen der var mer opptatt av å prate enn å lytte.

Har nok forsøkt alt av medisiner, men jeg får alltid så sterke bivirkninger at jeg må stadig slutte med de. Nå får jeg stilnoct 10 mg

til å få sove (bruker de bare av og til).

Så mitt spm blir jo hvis innleggelse ikke er løsningen hva er det da? Begynner å bli fortvilet og er i ferd med å gi opp :(

Psyk. diagnose: eupf (noe jeg selv tviler på), angst, depresjoner og noe paranoia. Fysiske diagnoser: astma og allergi

Hvorfor tror du selv at innleggelse vil være en god løsning? Og hvorfor betviler du at du har eupf?

Skrevet

Innleggelse for å få tettere behandling. Og mener jeg ikke har eupf (de sa egentlig dels eupf) fordi noen av kriteriene de brukte for å komme fram til diagnosen har jeg hatt siden jeg var født. Bl.a sinne har jeg hatt i allefall siden jeg satt i barnevogn. Har jo roet seg mye etter jeg ble voksen.

Skrevet

For øvrig så er ikke innleggelse det som frister mest, men noen ganger kan det være nødvendig.

Skrevet

Innleggelse for å få tettere behandling. Og mener jeg ikke har eupf (de sa egentlig dels eupf) fordi noen av kriteriene de brukte for å komme fram til diagnosen har jeg hatt siden jeg var født. Bl.a sinne har jeg hatt i allefall siden jeg satt i barnevogn. Har jo roet seg mye etter jeg ble voksen.

Siden du ønsker tettere behandling, så kan det kanskje være en ide å få hjelp til å undersøke mulighetene for mer intensiv poliklinisk behandling der du bor. Kanskje du kunne hatt utbytte av f.eks. det som kalles DBT http://dbt.no/om-dbt/ . Når jeg leser det du skriver, så ser jeg for meg at det vil være viktig at fastlegen og andre begrunner sine synspunkter mht hvorfor de velger nåværende behandlingsstrategi i forhold til deg. Det er etter hvert en ganske utbredt oppfatning at selvskadingsproblematikk i minst mulig grad skal forsøkes løst med innleggelser. Du kan lese noe om dette her: http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=209514&a=3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...