Gå til innhold

Antall psykiske diagnoser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går på hvordan "systemet" "behandler" deg, vel.

Noe sånt.

"OK".

Skrevet

Hei! Skal til utredning for første gang. Jeg blir litt tullete av å sitte på nett og lese. Har hele mitt liv  (i perioder) hatt mange ulike symptomer.  Eksempel kan en periode på 3-6 måneder være preget av hypokondersymptomer/panikklidelse... neste periode av en form for depersonalisering, og der igjen sosial angst. Dette går på runddans der nevnte perioder kan komme tilbake, eller det kommer noe helt annet. Har tatt en del selvtester, og kan sikkert sette minst 10 "diagnoser" på meg selv nå. Hvordan fungerer dette? Kan jeg ende opp med 10 diagnoser, eller finner dem en diagnose som dekker alt? Hvor mange diagnoser er det vanlig å få etter en slik utredning? 

Anonymkode: 9af97...e08

Jeg er også til utredning nå, men tenker ikke spesielt på hvilken diagnose jeg vil få. Selve diagnosen har vel lite å si for meg, men en diagnose kan hjelpe meg til å forstå meg selv bedre. Da er det sikkert også lettere å finne en behandling som funker eller å lære seg hvordan man kan leve med dette når man har en diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...