Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

etter å ikke ha hatt noen depressive perioder på flere år, ble jeg syk igjen for et år siden. Etter noen måneder ble jeg bedre, men ikke helt der jeg var før siste sykdomsperiode.

nå merker jeg tegn på at jeg begynner å bli dårlig igjen. Er tiltaksløs, veldig trøtt, "utenfor meg selv" får mere depressive tanker og begynner å våkne m den indre uroen/redselen jeg ikke klarer kontrollere. Har akkurat hatt en forkjølelse som ikke helt går over, så mulig noe henger sammen m d og.

Hva er det dere gjør når dere merker tegn på ny depresjon ? Hvilke råd har dere? 

Jeg pleier å trene/være sosial,  men pga forkjølelse har jeg ikke fått gjort så mye av d, og d har nok forsterket symptomene.

Bruker 150 mg efexor, 150 mg lamictal + 50 mg elvanse.

burde muligens ringe psykiater, men er så redd  han skal si "nei nå kan vi ikke gjøre mere for deg"

sliter m gad utenfor depresjonsperiodene. 

Anonymkode: 3f597...f37

Skrevet

Det gjør mye med "humøret" (stemningsleiet) om man stopper å trene og være sosial. Tror de fleste kan bli deprimerte av mindre...

Skrevet

Det gjør mye med "humøret" (stemningsleiet) om man stopper å trene og være sosial. Tror de fleste kan bli deprimerte av mindre...

Absolutt. Inaktivtet og sosial isolasjon tar drepen på det meste.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er serumkonsentrasjon på Lamictal målt?

Det er rom for økning av Efexor.

Skrevet

burde muligens ringe psykiater, men er så redd  han skal si "nei nå kan vi ikke gjøre mere for deg"

Hvorfor tenker du at han skulle si det? 

Anonymkode: 7f122...8a8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...