Gå til innhold

Type angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har den siste tiden tilbrakt noe tid med en tidligere partner. Vi har i denne hatt det veldig bra sammen og funnet ut av vi fortsatt har sterke følelser for hverandre. Men vi har en fortid sammen hvor vi har vært igjennom hele følelsesregisteret, og jeg vet alt hva en seriøs forpliktelse innebærer. Dette er jeg bekymret for. Vi har vært veldig høyt oppe, men jeg husker bl.a. tilbake på en kjærlighetssorg hvor jeg var svært langt nede og en skygge av meg selv. Noe slikt ønsker jeg ikke å oppleve igjen med det første. Slik hvor jeg er nå i livet mitt bør jeg egentlig være singel og finne ut av meg selv. Jeg er ikke ute etter noe nytt forhold i skrivende stund. Vi tilbrakte et par netter sammen hvor jeg bokstavelig talt ikke sov et sekund, kun lå og vred meg. Det var også en kveld jeg hadde planer om å komme på besøk, men fant meg selv stressende rundt i leiligheten. Jeg kan ikke beskrive følelsen annet enn en intensiv angst, stress, tvil, uro og bekymring. Jeg ble hjemme. Jeg merker at jeg tenker veldig med følelsene og hjertet når jeg er med henne, "mister hodet litt", men klarer å tenke mer rasjonelt og klart med litt avstand. Spørsmålene mine er:

Er det mulig å utvikle angst mot en tidligere person du har vært svært nær?

Er det vanlig å være svært redd for det å være sårbar og det å ha sterke følelser for noen?

Hva kjennetegner en angst for forpliktelse?

Hva er det en slik uro forteller meg?

Takk for svar og erfaringer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...