Gå til innhold

kopi av senitive opplysninger fra psyk,om en annen person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uenig i at dette ikke er en vanskelig sak. Det er begått et grovt overtramp i forhold til den pasienten som journalen omhandlet, og jeg ville ha likt å vite at noen som var nøytrale vurderte hva som burde skje i saken.

Hadde det vært mine journalopplysninger som hadde blitt spredd, så hadde jeg ønsket at sykehuset som begikk tabben hadde informert meg om dette. Av den grunn mener jeg også at tabben helst burde ha vært meldt til Fylkesmannen.

ja,jeg syns det er vanskelig. av mailen jeg har sendt til de ansvarlige håper jeg at de melder dette til fylkesmannen, hvis ikke tror jeg nok at jeg kommer til å gjøre det selv,er ikke greit at dette ikke får konsekvenser,det er for lettvint. og som du sier så ville jeg og visst hvis det var min journal som var sånn på avveie hos ukjente folk.

Skrevet

ja,jeg syns det er vanskelig. av mailen jeg har sendt til de ansvarlige håper jeg at de melder dette til fylkesmannen, hvis ikke tror jeg nok at jeg kommer til å gjøre det selv,er ikke greit at dette ikke får konsekvenser,det er for lettvint. og som du sier så ville jeg og visst hvis det var min journal som var sånn på avveie hos ukjente folk.

De ansvarlige er jo nettopp dem som har gjort denne feilen. De melder nok ikke seg selv til Fylkesmannen. Det er derfor andre må gjøre det, ellers kan det skje igjen. De må skjerpe rutinene sine.

Anonymkode: 629bd...baa

• 2 uker senere...
Skrevet

da er denne saken sånn: overlegen på psyk ringte meg og beklaget veldig det som hadde skjedd, sa dette var en stor svikt i rutinene og at de nå hadde skjerpet dem. jeg sendte journalen som var feilsendt tilbake men har forlangt at de skriver en synergimelding på dette og en kopi til meg noe hxn bekreftet . så da håper jeg de har lært av denne store feilen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...