umakenverdt Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Ting går opp og ned for tiden, og skal være sammen med andre i helgen, på en slik måte at jeg ikke kan gjemme meg. Det er veldig hyggelig at noen vil tilbringe tid sammen med meg, men er redd for hva jeg skal gjøre hvis det blir vanskelig. Hvordan gjøre det på en best mulig måte? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Ting går opp og ned for tiden, og skal være sammen med andre i helgen, på en slik måte at jeg ikke kan gjemme meg. Det er veldig hyggelig at noen vil tilbringe tid sammen med meg, men er redd for hva jeg skal gjøre hvis det blir vanskelig. Hvordan gjøre det på en best mulig måte?Si du har hodepine og må legge deg litt nedpå. Anonymkode: 75bba...a7f 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Skrevet 20. januar 2016 Si du har hodepine og må legge deg litt nedpå.Anonymkode: 75bba...a7fTakk, kanskje jeg kan gjøre det hvis det blir for ille. Men kan ikke gjemme meg hele helgen heller... Kan vel håpe det går bedre enn jeg frykter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Takk, kanskje jeg kan gjøre det hvis det blir for ille. Men kan ikke gjemme meg hele helgen heller... Kan vel håpe det går bedre enn jeg frykter. Hva er det du frykter? Anonymkode: 75bba...a7f 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Skrevet 20. januar 2016 Hva er det du frykter?Anonymkode: 75bba...a7fJeg er redd for at jeg ikke skal klare å holde en vanlig samtale, at tårene skal begynne å renne eller at alt blir kaotisk. Jeg er også redd for å bli svimmel og fjern. 0 Siter
Fionys Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Det går nok helt sikkert fint. Man tenker ofte det verste. Prøv å fokuser på det positive med det også blir det sånn at du trenger litt tid for deg selv så sier du bare at du kommer tilbake om en liten stund.Hvis det er folk du kjenner så tror jeg at de har forståelse for det og de synes helt sikkert at det er koselig å ha deg der selv om du kanskje ikke deltar så aktivt i samtalen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Jeg er redd for at jeg ikke skal klare å holde en vanlig samtale, at tårene skal begynne å renne eller at alt blir kaotisk. Jeg er også redd for å bli svimmel og fjern. Kjenner til det med svimmel og fjern, da pleier jeg å gå hjem. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Jeg er redd for at jeg ikke skal klare å holde en vanlig samtale, at tårene skal begynne å renne eller at alt blir kaotisk. Jeg er også redd for å bli svimmel og fjern. Hei!Det første du kan gjøre er å stille deg selv spørsmål om det virkelig ikke fins smutthull for litt alenetid for deg i denne sammenhengen. Er det slik at det absolutt ikke fins, ja så er det ikke behagelig, du blir mer sliten enn nødvendig, men husk at sliten er bare forbigående:-)Men slik jeg ofte gjør det i sosiale settinger, så er jeg passe sosial, lirer av meg de særdels høflige frasene, lytter, memorerer, og ja det er også helt ok, ofte blir jeg paff over hvilken interesse jeg faktisk har i å lytte til andre. Jeg kan også selv bli glad, når andre feks stolt viser meg bilder av deres barn og barnebarn, jeg smiler og er engasjert:-) Jeg har barn selv så kanskje derfor smitter deres stolthet og glede så lett over på meg.Men så er det et punkt, og det kommer før for meg enn for andre, der jeg bare trenger å slippe alt dette, bare få ro, bare få gjøre noe enkelt og greit, det er en mental hvilekasse for meg.Så for meg funker det, å , om det fins barn der, "hvile meg ut" med de, det gjør jeg på ulike måter, leser eventyr, leser andre bøker, forteller om dinosausrer, bygger klosser/lego el.l. tegner osv.... det er forskjellig avhengig av barnas interesser og leker.Er det dyr i huset, går jeg feks tur med hunden og noen ganger kler jeg på barna og tar med dem også. Er det burdyr i huset rengjør jeg buret, og gir noen tips til forbedringer, tips om gnagere eller hva det måtte være.For meg fungerer dette veldig fint, jeg får "hvilt" meg, og foreldrene er ofte kjempetakknemlige for at barna har fått høre eventyr og hunden er luftet, buret vasket og bonus, barna er glade:-)slik at du kan jo tenke på om dette kan være noe du kan bruke.Klem 1 Siter
umakenverdt Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Skrevet 20. januar 2016 Takk dere, burde ikke stilt spørsmål her i dag, en dårlig dag.Det er nok ikke så mange muligheter for alenetid, dessverre. Men små pusterom kanskje. Takk, uansett for råd. Jeg hater virkelig at jeg ikke klarer å skifte fokus, benytte alle deres gode råd akkurat nå. Ikke en gang mat og la være å kaste opp klarte jeg i dag 0 Siter
frosken Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Takk dere, burde ikke stilt spørsmål her i dag, en dårlig dag.Det er nok ikke så mange muligheter for alenetid, dessverre. Men små pusterom kanskje. Takk, uansett for råd. Jeg hater virkelig at jeg ikke klarer å skifte fokus, benytte alle deres gode råd akkurat nå. Ikke en gang mat og la være å kaste opp klarte jeg i dag Forhåpentligvis blir morgendagen bedre. Du kan ikke gjøre noe med det som allerede har skjedd, men du kan prøve å igjen i morgen:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 Foretrekker å være sammen med litt ustabile folk fremfor for eksempel smaltalk ut i den evidelige, kjedsommelige evighet. Så er det godt å være sammen med noen som lar en få ha litt alenetid når man er sammen.Vær litt utstabil, du:-) Ordner seg. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 Håper det er flere som deg, Cathlin Jeg må være en traurige person å være sammen med. Jeg klarer ikke underholde andre mennesker Jeg skjønner virkelig ikke dem som velger å tilbringe noe tid sammen med meg frivillig.Har heldigvis klart å holde tårene tilbake, men er ekstremt dårlig til å holde i gang en samtale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.