Gå til innhold

NHD kan jeg rissikere at personnalet ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

personalet sier at jeg er paranoid og at de ikke garanterer om jeg blir lagt inn på akuttpost 1 eller ikke. Er ikke tankene om det jeg tenker på normalt? Jeg vet selv at jeg har tankekjør, men det er vell helt normalt?

Nei Blomsterfluen, det du tenker på nå er ikke normalt. Det er heller ikke bare "vanlig" angst og katastrofetanker, det er en alvorlig forverring av sykdommen din (og det er veldig nærliggende å tro at det skyldes at du har sluttet med medisinene dine).

Personalet har nok helt rett.

Skrevet

personalet sier at jeg er paranoid og at de ikke garanterer om jeg blir lagt inn på akuttpost 1 eller ikke. Er ikke tankene om det jeg tenker på normalt? Jeg vet selv at jeg har tankekjør, men det er vell helt normalt?

Nei, det høres ut som du har alvorlige problemer for tiden.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du ikke har det helt bra. Jeg håper personalet ser det og tar tak i det, slik at du får god hjelp i dagene som kommer. 

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du ikke har det helt bra. Jeg håper personalet ser det og tar tak i det, slik at du får god hjelp i dagene som kommer. 

personnalet har kontaktet legen og hun har purret på spesialhelsetjenesten på at jeg skal få time. Men tenk om de legger meg inn på akuttposten? Der har jeg vært før ei helg i 2013 og da var det lytt og jeg hørte folk skrike på rommet sitt.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg kan bare svare generelt: Ja, personalet både kan og bør ringe sin bekymring hvis de mener at en pasient trenger ekstra helsehjelp.

hei. Legevakten fortalte meg i natt at jeg ikke hadde psykose eller noe sånt, fordi jeg kunne fortelle om nibiru så bra, og at jeg husker hvor jeg bor og hva jeg heter og sånt. Vi var der i ca en liten time og pratet.

Blomsterfluen
Skrevet

Legevakten sa også at sån er det for alle, at det er ikke like lett å se hva som er fake og ekte på youtube.

Skrevet

Legevakten sa også at sån er det for alle, at det er ikke like lett å se hva som er fake og ekte på youtube.

Jeg tror det beste for deg hadde vært å koblet deg bort fra internett en god stund og funnet på noe annet.

Anonymkode: 9f7de...6b6

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tror det beste for deg hadde vært å koblet deg bort fra internett en god stund og funnet på noe annet.

Anonymkode: 9f7de...6b6

ok. Jeg fortalte på facebook gruppe at jeg vurderte å ta mitt eget liv, før nibiru kommer å tar oss, så da reagerte de på facebook og ringte til personalet og personalet tok meg med til legevakten. Legevakten sa jeg er grensepsykotisk jen ikke psykotisk, siden jeg forklarte ting så bra, og sieen jeg visste hvor jeg bor.

Skrevet

Legevakten sa også at sånn er det for alle, at det er ikke like lett å se hva som er fake og ekte på youtube.

Det kan nok hende.  Men det å droppe jobben og vurdere å ta livet av seg etter å ha sett en youtube-video som kan virke litt skremmende, er absolutt ikke noe "alle" gjør.

Det er normalt å holde seg unna det man blir mer skremt av enn man liker.  F.eks. er det mange som ikke ser skrekkfilmer på TV hvis de skal være alene hjemme om natten.  Ikke fordi de for alvor tror at det kommer lystmordere eller zombier på besøk, men fordi det er ubehagelig å oppsøke slike inntrykk hvis man vet man reagerer på dem.  Derfor blir du rådet til å holde deg unna slike nettsider.

Leste du den siden fra meteorologisk institutt som jeg la ut link til?  Det aller meste har sin helt naturlige forklaring.  Stol på fagfolk, ikke på skrullete sensasjonsjegere og folk som vil ha oppmerksomhet gjennom antall klikk eller visninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...