Gå til innhold

Setter pris på svar dette :) Hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bp2 og slapp opp for Seroquel i helga. Fikk ikke somlet meg til å bestille ny resept før i går. Lørdag, søndag og mandag natt sov jeg så og si ikke i det hele tatt. Ikke på dagtid heller. Jeg følte at hjernen var helt på høygir hele tida, og jeg fikk ikke slappet av i hodet. Følte jeg omtrent svevde over meg selv, akkurat som om jeg ikke hadde kontakt med kroppen på en måte. 

Så til spørsmålet: Kan dette ha vært en hypomani, kun basert på ovennevnte symptomer? Eller var det bare rett og slett at hjernen reagerte slik fordi den ikke fikk "stoffet" sitt? 

Anonymkode: ff195...8d7

Skrevet

Setter pris på svar på dette.

motorPrøysen
Skrevet

Nei, dette i seg selv tilfredsstiller ikke formelle diagnosekriterium for hypomani. 

Skrevet

Nei, dette i seg selv tilfredsstiller ikke formelle diagnosekriterium for hypomani. 

Ok, takk for svar. Men tror du det var alternativ 2, da? Uansett, det er over nå som jeg har fått i meg det jeg trenger...

motorPrøysen
Skrevet

Det har jeg ikke noen sterk mening om. Du selv er nok den beste til å bedømme om opplevelsen minnet om tidligere hypomanier eller ikke. 

Skrevet

Det har jeg ikke noen sterk mening om. Du selv er nok den beste til å bedømme om opplevelsen minnet om tidligere hypomanier eller ikke. 

Ja, denne opplevelsen kunne minne om tidligere hypomanier..., kanskje starten på dem. Så kanskje hadde dette blitt en "full hypomani" om jeg fortsatt ikke hadde tatt seroquel. idk...

Beautiful_Creatures
Skrevet

Jeg husker at jeg reagerte som Ts ved bråkutt av lav dose Risperdal. Det har vist seg i ettertid at jeg ikke er bipolar så dette kan nok absolutt være en reaksjon på medisin, eller mangelen på dem. Man får en "motsatt-effekt" hvis du skjønner hva jeg mener. Beklager mangelen på faguttrykk;-)

Skrevet

Tror dette er en helt normal reaksjon på "abstinenser" etter AP. Jeg får det hver eneste gang jeg er litt sent ute til å ta en dose Zeldox. Jeg pleier til å med å "utnytte" dette litt i perioder jeg trenger ekstra energi pga arbeidspress (uten at det er å anbefale hvis man har en bipolar lidelse, men det har ikke jeg).

Symptomene jeg opplever:

- Økt energi, virketrang og handlekraft.

- Intense følelser (kommer an på stemningsleiet hvordan disse følelsene er)

- Økt uro, engstelse og irritabilitet, samt tvangstanker

- Tankekjør

- Følelse av å være full av adrenalin.

- Fravær av trøtthet.

Og jeg er altså ikke bipolar. Disse symptomene gir seg etter en times tid etter at jeg tar en dose Zeldox.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...