Gå til innhold

Brukerstyrt plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man krav på brukerstyrt plass hvis man har schizofreni? 

Anonymkode: ea6fb...530

Skrevet

Ja, slik jeg har forstått det så er det sånn. Og det er jeg faktisk litt misunnelig på... Er bipolar.

Anonymkode: 2a057...f88

Skrevet

Har man krav på brukerstyrt plass hvis man har schizofreni? 

Anonymkode: ea6fb...530

Hva er det?

Anonymkode: 0d369...cac

Skrevet

Hva er det?

At man blant annet er garantert en innleggelse når en føler behov for det. Åpen inngang så og si. Og hvem kunne ikke ønske seg det iblant? Det er faktisk mange andre pasientgrupper enn de schizofrene som kunne trengt det. Beklager min umodne og barnslige reaksjon nå, men jeg synes dette er urettferdig. :(

Skrevet

At man blant annet er garantert en innleggelse når en føler behov for det. Åpen inngang så og si. Og hvem kunne ikke ønske seg det iblant? Det er faktisk mange andre pasientgrupper enn de schizofrene som kunne trengt det. Beklager min umodne og barnslige reaksjon nå, men jeg synes dette er urettferdig. :(

Ja, bibolar kan være alvorlig nok det.

Skrevet

Nei ingen med schizofreni har rett på det ut i fra diagnosen ,brukerstyrt plass er til  for å forhindre forverring av alvorlig psykisk sykdom,plass blir tilbudt de pasientene som behandler mener har nytte av dette tilbudet.Så er jeg ikke helt sikker på den videre prosessen  i å få plass, men min avtale er underskrevet av behandler,poliklinisk  lege og avdelingsleder på den aktuelle posten der brukerstyrt plass er.

Brukerstyrt plass   er ikke som en vanlig innleggelse en får tilbud om samtale med lege men det gjøres vanlig vis ikke forandring i medisiner.Hoved fokus er hvile osv. Selv har jeg snakket med lege en gang på de 2 årene jeg har hatt plass.

Det at noen grupper pasienter får tilbud om brukerstyrt plass og andre ikke kan nok føles urettferdig men enkelte har problemer som de ikke kan jobbe seg friske fra, eller medisinere seg ut av ,og dette er svært alvorlige problemer, det kan f.eks.være rest symptomer på psykose eller negative symptomer på schizofreni .

Anonymkode: 3bb0a...ef4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...