AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Har man krav på brukerstyrt plass hvis man har schizofreni? Anonymkode: ea6fb...530 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Ja, slik jeg har forstått det så er det sånn. Og det er jeg faktisk litt misunnelig på... Er bipolar. Anonymkode: 2a057...f88 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Har man krav på brukerstyrt plass hvis man har schizofreni? Anonymkode: ea6fb...530Hva er det? Anonymkode: 0d369...cac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Hva er det?Anonymkode: 0d369...cacAt man blant annet er garantert en innleggelse når en føler behov for det. Åpen inngang så og si. Og hvem kunne ikke ønske seg det iblant? Det er faktisk mange andre pasientgrupper enn de schizofrene som kunne trengt det. Beklager min umodne og barnslige reaksjon nå, men jeg synes dette er urettferdig. Anonymkode: 2a057...f88 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 At man blant annet er garantert en innleggelse når en føler behov for det. Åpen inngang så og si. Og hvem kunne ikke ønske seg det iblant? Det er faktisk mange andre pasientgrupper enn de schizofrene som kunne trengt det. Beklager min umodne og barnslige reaksjon nå, men jeg synes dette er urettferdig. Anonymkode: 2a057...f88Ja, bibolar kan være alvorlig nok det. Anonymkode: 0d369...cac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Nei ingen med schizofreni har rett på det ut i fra diagnosen ,brukerstyrt plass er til for å forhindre forverring av alvorlig psykisk sykdom,plass blir tilbudt de pasientene som behandler mener har nytte av dette tilbudet.Så er jeg ikke helt sikker på den videre prosessen i å få plass, men min avtale er underskrevet av behandler,poliklinisk lege og avdelingsleder på den aktuelle posten der brukerstyrt plass er.Brukerstyrt plass er ikke som en vanlig innleggelse en får tilbud om samtale med lege men det gjøres vanlig vis ikke forandring i medisiner.Hoved fokus er hvile osv. Selv har jeg snakket med lege en gang på de 2 årene jeg har hatt plass.Det at noen grupper pasienter får tilbud om brukerstyrt plass og andre ikke kan nok føles urettferdig men enkelte har problemer som de ikke kan jobbe seg friske fra, eller medisinere seg ut av ,og dette er svært alvorlige problemer, det kan f.eks.være rest symptomer på psykose eller negative symptomer på schizofreni . Anonymkode: 3bb0a...ef4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.