Gå til innhold

Gode/dårlige erfaringer med Cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med Cipralex og er spent på hvordan den vil funke på meg.

Har dere gode eller dårlig erfaringer med Cipralex så hadde jeg blitt glad om dere ville dele de med meg.

Skrevet

Har selv gått på cipralex. Veldig god medisin,funker bra. Men måtte dessverre bytte over til Lamictal etter at jeg fikk andre diagnoser. Håper du får en fin opplevelse av medisinen, å håper den funker fint på deg

Skrevet (endret)

Problemet med medisiner i psykiatrien, er at hvordan medisinen virker på andre har nær sagt null betydning for hvordan den kan virke for deg (selv om diagnosen virker lik). Å lese anmeldelser (f.eks "Cipralex reviews" (eller Lexapro som den heter i USA)) hjelper lite - du vil se mange skrive at Cipralex hjalp enormt selv om ingen andre medisiner hjalp, så kan du gjøre et tilsvarende søk på f.eks "Zoloft reviews" og lese om mange som fikk hjelp av Zoloft selv om Cipralex og mange andre medisiner ikke hjalp. Tilsvarende vil du se mange som hatet medisinen som pesten.

Du må nesten bare prøve selv. Men noen tips:

1. Du kan risikere å få mer angst i starten (hvis du har angst fra før) og da er det OK å bruke beroligende en periode.

2. Du må regne med at det tar tid før medisinen virker. Du har ikke prøvd medisinen skikkelig ut før du har stått på riktig dose i 8 uker.

3. Hvis Cipralex ikke virker, så er det godt mulig at en annen medisin av samme type (SSRI) kan virke (ref. den såkalte Star*D-studien som ble gjort på antidepressiva).

4. Husk å bruke medisinen (hvis den virker) lenge nok - det er ingen skam å bruke en medisin i lang tid.

5. Hvis du blir verre (foruten helt i starten) evt. får selvmordstanker eller forverrede sådan, må du si fra til legen din.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg skrev et langt innlegg her om dette for et par dager siden, og tror nok ikke jeg orker å gjenta det i dag :-)

Gjør et søk på Cipralex i forumet, så får du mange treff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...