AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Så såret og så skadet. Så sorgfull. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem som kan hjelpe. Sååå lost er jeg! Men hvem bryr seg egentlig? Ingen. Ingen den gang, ingen nå. Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
XbellaX Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Så såret og så skadet. Så sorgfull. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem som kan hjelpe. Sååå lost er jeg! Men hvem bryr seg egentlig? Ingen. Ingen den gang, ingen nå.Anonymkode: c32c7...1c4Hva trenger du hjelp til? 0 Siter
Fionys Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Så såret og så skadet. Så sorgfull. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem som kan hjelpe. Sååå lost er jeg! Men hvem bryr seg egentlig? Ingen. Ingen den gang, ingen nå.Anonymkode: c32c7...1c4Som regel så gror alle sår, men det vil kanskje alltid været et arr der. Hva er det du trenger hjelp til? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Hva trenger du hjelp til? Eh... til å skru opp lokket på syltetøyglasset? Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Som regel så gror alle sår, men det vil kanskje alltid været et arr der. Hva er det du trenger hjelp til?Tja... Hvilken hjelp ville du ha gitt til en som er såret, skadet, sorgfull, lei seg og som føler seg lost? Øvelse i empati dette her, for deg. Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
Fionys Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Tja... Hvilken hjelp ville du ha gitt til en som er såret, skadet, sorgfull, lei seg og som føler seg lost? Øvelse i empati dette her, for deg.Anonymkode: c32c7...1c4Førstehjelp kanskje? Kommer vel an på hvilke skader personen har. Eventuelt ringt 113 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Førstehjelp kanskje? Kommer vel an på hvilke skader personen har. Eventuelt ringt 113Nettopp! Det høres helt korrekt ut. Har en vært i en ulykke og f.eks. fått flenget opp leggen, brukket armen, knust nesen, så får en straks helsehjelp. Øyeblikkelig. Er skadene på sjelen derimot, er en heldig om en får hjelp innen tre måneder... Hvis en får øyeblikkelig hjelp i psykiatrien må en være psykotisk eller være faretruende suicidal, ala sitte på grenen i skogen med løkka rundt halsen. Er det ikke rart? Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
Fionys Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Hvis du er like spydig med alle du snakker med så kan jeg nesten forstå at du har problemer med å få hjelp. Selv om man ikke har det bra så trenger man ikke å være en drittsekk. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Skrevet 22. januar 2016 Hvis du er like spydig med alle du snakker med så kan jeg nesten forstå at du har problemer med å få hjelp. Selv om man ikke har det bra så trenger man ikke å være en drittsekk.Jeg var spydig i mitt første svar til deg, ja. Så var du spydig tilbake da du nevnte førstehjelp og 113 og det der. I mitt svar på det igjen var jeg derimot ikke spydig. Og på ditt svar igjen på det, var du frekk mot meg. Men prøv igjen: Hvilken hjelp synes du jeg bør få? Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Siden du sier så lite konkret om årsaken, vil jeg tro at en rolig og hyggelig samtale med et medmenneske ville hjulpet. Kanskje med tillegg av en rolig gåtur sammen der dere hadde med termos og hveteboller eller gikk innom en kafe. 1 Siter
XbellaX Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Eh... til å skru opp lokket på syltetøyglasset?Anonymkode: c32c7...1c4Jeg mente spørsmålet seriøst, hva er det du opplever at du trenger hjelp til? Du skriver at du ikke vet hvem som kan hjelpe, - men det ville hjulpet om du skrev hva du trengte hjelp til slik at vi kan forsøke å gi deg noen gode tips om hvor du evt. kan henvende deg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Siden du sier så lite konkret om årsaken, vil jeg tro at en rolig og hyggelig samtale med et medmenneske ville hjulpet. Kanskje med tillegg av en rolig gåtur sammen der dere hadde med termos og hveteboller eller gikk innom en kafe.Jepp, skjønner hva du mener. I går kontaktet jeg ei venninne og gikk på besøk til henne. Vi skravlet og hadde det veldig koselig. Og så hjalp det også med en real omgang med ex`en som kom på besøk til meg på kvelden. Men litt forvirret blir jeg av det. Jeg mener, enten så er vi vel sammen eller så er vi det ikke. Kanskje det er det som kalles Friends with benefits. Uansett, så ble jeg mye bedre. Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Jeg mente spørsmålet seriøst, hva er det du opplever at du trenger hjelp til? Du skriver at du ikke vet hvem som kan hjelpe, - men det ville hjulpet om du skrev hva du trengte hjelp til slik at vi kan forsøke å gi deg noen gode tips om hvor du evt. kan henvende degDet jeg trenger hjelp til i slike situasjoner er vel omsorg og det å vite at noen bryr seg om meg. Noen som kan bekrefte meg oppmuntre meg og ivareta meg. Anonymkode: c32c7...1c4 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Det jeg trenger hjelp til i slike situasjoner er vel omsorg og det å vite at noen bryr seg om meg. Noen som kan bekrefte meg oppmuntre meg og ivareta meg. Anonymkode: c32c7...1c4 Det er noe de fleste av oss føler behov for i blant, da er det fint du hadde mulighet til å besøke en venninne og synes det var hyggelig at din ex kom på besøk. Jeg tenker også at det kan være mye hjelp i å forsøke gi seg selv den omsorgen man så sårt trenger i blant, øve seg på å bli flinkere til å ivareta seg selv. Ikke hele tiden så klart, vi trenger andre mennesker for både emosjonell og fysisk nærhet, men vite at vi faktisk er ok på egenhånd også. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Jepp, skjønner hva du mener. I går kontaktet jeg ei venninne og gikk på besøk til henne. Vi skravlet og hadde det veldig koselig. Og så hjalp det også med en real omgang med ex`en som kom på besøk til meg på kvelden. Men litt forvirret blir jeg av det. Jeg mener, enten så er vi vel sammen eller så er vi det ikke. Kanskje det er det som kalles Friends with benefits. Uansett, så ble jeg mye bedre.Anonymkode: c32c7...1c4Det er viktig å legge merke til det som hjelper. Da kan det gjentas. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.