ISW Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 (endret) Nå har jeg fått nok, dere forstår jo ikke hvor vanskelig det er å styre seg. Derfor må jeg kutte ned på risperdal og kutte ut seroquel. Men du må jo ha en viss peil som har prøvd det selv. Og de driter jo i her om jeg går opp i vekt så lenge jeg ikke er psykotisk, faen ta dem. Ja, men det er lettere å styre seg i butikken. Har du godteri i hus er det vanskelig for alle å styre seg. Det er en grunn til at tørrlagte alkoholikere sjelden har sprit hjemme. Altså, jobben starter i butikken. Tror nok for øvrig det blir lettere uten Seroquel ja, som jeg skrev.PS: Ro deg ned. Ingen grunn til å bli så sint på meg. Endret 23. januar 2016 av issomethingwrong 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 Enig, de gir blanke faen i at pasientene får en enorm medisinmage så lenge man ikke er psykotisk... de driter i at man får utseende ødelagt og forkortet levetid pga fedme og magefett.Man må kreve andre medisiner selv og gjøre jobben selv. Jeg gikk opp da jeg var på lukka avd da jeg brukte zyprexa og litium selv om jeg ikke spiste mye, det sa tilogmed de, at jeg ikke spiste mye. Da vekta viste 88 kg fikk jeg NOK og kuttet disse medisinene. og som et under viser det seg at jeg klarer meg helt fint uten også...Skal nok klare meg uten jeg også. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 Ja, men det er lettere å styre seg i butikken. Har du godteri i hus er det vanskelig for alle å styre seg. Det er en grunn til at tørrlagte alkoholikere sjelden har sprit hjemme. Altså, jobben starter i butikken. Tror nok for øvrig det blir lettere uten Seroquel ja, som jeg skrev.PS: Ro deg ned. Ingen grunn til å bli så sint på meg.Ok, jeg er ikke sint bare fortvilet. Skal prøve å ikke ha usunne ting i hus, ja håper det går lettere uten seroquel. 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Det er noen som har stålvilje og greier holde seg slanke på fedmeAP, men mange av oss har ikke sjans til å klare det. 1 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 når man er innlagt kan man nærmest se på folk at de går på zyprexa eller seroquel pga magen... 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 det virker sikkert ikke konstruktivt at jeg meddeler denne info i debatten, men det er bare harde fakta. beklager. 0 Siter
ISW Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Det er noen som har stålvilje og greier holde seg slanke på fedmeAP, men mange av oss har ikke sjans til å klare det.Det handler også om hjernens konstruksjon. Aktiviteten ved en serotoninreseptor som heter 5-HT2c. Når denne blokkeres (stoffer som blokkerer den er typisk Zyprexa, Seroquel, Remeron, Tolvon) stenges ikke "jaget" etter mat når man er mett. Hjernen merker ikke at kroppen er mett. Dessverre har blokkering av denne reseptoren en utmerket angstdempende og antidepressiv effekt. Men altså med en alvorlig bivirkning. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 når man er innlagt kan man nærmest se på folk at de går på zyprexa eller seroquel pga magen...Ja sønnen min tok et bilde av meg her en dag "Oi den magen har jeg ikke sett før" sa han. Den fikk jeg etter jeg begynte med seroquel. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 det virker sikkert ikke konstruktivt at jeg meddeler denne info i debatten, men det er bare harde fakta. beklager.Nei, det er svært lite konstruktivt. Stjernestøv har hatt store problemer før når hun ha sluttet på medisiner, og sønnen har også kommentert dette. Jeg synes det er unødvendig å støtte henne i håpløse planer om å slutte grunnet vekt. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Ja sønnen min tok et bilde av meg her en dag "Oi den magen har jeg ikke sett før" sa han. Den fikk jeg etter jeg begynte med seroquel. Folk som ikke går på medisin, som nærmer seg midt i livet, og som stort sett holder seg i ro, vil også få mage. Alt skyldes ikke medisin. 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Folk som ikke går på medisin, som nærmer seg midt i livet, og som stort sett holder seg i ro, vil også få mage. Alt skyldes ikke medisin.men på medisin får vi magen i 20 årene 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 men på medisin får vi magen i 20 åreneDa gjelder det å trene. Anonymkode: 8654c...49a 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 Folk som ikke går på medisin, som nærmer seg midt i livet, og som stort sett holder seg i ro, vil også få mage. Alt skyldes ikke medisin.Vi får se nå da når jeg slutter på medisinen hvordan det går. 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Da gjelder det å trene.Anonymkode: 8654c...49atrente som faen i tre år på de medisinene jeg, og folk trodde jeg var gravid.sluttet på meds og gått ned 10 kg og stadig går det nedover... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 trente som faen i tre år på de medisinene jeg, og folk trodde jeg var gravid.sluttet på meds og gått ned 10 kg og stadig går det nedover... Ja da så. Anonymkode: 8654c...49a 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 altså det er kjempebra medisiner. men når man får denne bivirkningen bør man få prøve alternativer. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 altså det er kjempebra medisiner. men når man får denne bivirkningen bør man få prøve alternativer.Er truxal like ille`? Har det liggende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 Er truxal like ille`? Har det liggende. Kan du ikke prøve å sove uten medisiner? Hard fysisk aktivitet gjør det lettere å sove. Anonymkode: 11172...aea 0 Siter
Annkarin Skrevet 23. januar 2016 Skrevet 23. januar 2016 ei venninne gikk opp til over 120 kg på zyprexa.uten veier hun nå 60. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Skrevet 23. januar 2016 Kan du ikke prøve å sove uten medisiner? Hard fysisk aktivitet gjør det lettere å sove.Anonymkode: 11172...aeaJo kan prøve det. Ja jeg er jo så ofte i hard fysisk aktivitet hehe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.