Gå til innhold

Klarer ikke styre meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor faglig oppmerksomhet rettet mot dette problemet (og det at pasientgruppen har økt dødelighet), men man har ikke alltid så gode alternative løsninger. Dessverre ser det ut som om enkelte av de AP som er mest virksomme også er de med mest bivirkninger (inklusive vektøkning).

Hei!

Skulle bare mangle at det ikke er faglig oppmerksomhet rettet mot de alvorlige problemene denne pasientgruppen erfarer.

Jeg tror imidlertid det er et godt stykke til før pasienter på AP får sterkere gehør for de vansker de står i, ta feks i forhold til ulvehunger og vektproblematikk, dette kan jo ikke sammenlignes med ellers de vanskene overvektige stort sett har, nettopp som følge av som oftest litt lite selvdisiplin, om de nå ikke har metabolske tilstander, noe flere enn man aner har, for sin overvekt.

Jeg leser og får med meg at man SER og erkjenner problemet, men fra der, til pasientene, og enkeltindividene blir sett og tatt mer på alvor kan veien være lang.

Og nettopp vaffel-innvitasjoner, istedet for mer konstruktive grep, gir vel også sitt uttrykk for hvor på alvor denne pasientgruppen blir tatt.

Om det er slik at de mest virksomme AP gir mest bivirkninger, ja så mer grunn til å bruke enda mer tid på å teste ut, prøve, endre, justere doser og bruke tid, slik at man får en best mulig behandlingsallianse med pasienter med en alvorlig sykdomsproblematikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...