Gå til innhold

Fra Cipralex til Efexor - NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke ønsket virkning av Cipralex og skal derfor bytte til Efexor. Har stått på 20 mg Cipralex, hvilken dose Efexor er det hensiktsmessig å starte på? Skal ikke seponere Cipralex.

Anonymkode: 99a07...e3a

motorPrøysen
Skrevet

Har en lege sagt til deg at du skal kombinere Efexor med 20 mg Cipralex?

Skrevet

Ser du ordet "bytte"? Jeg skal BYTTE fra det ene til det andre.

Skrevet

Ser at jeg har ordlagt meg tåkete. Jeg skal altså slutte med Cipralex, ikke redusere.

Skrevet

Ser at jeg har ordlagt meg tåkete. Jeg skal altså slutte med Cipralex, ikke redusere.

Det er vel vanlig å begynne med 75 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan begynne direkte på 150 mg Efexor.

Skrevet

Takk for svar. :)

Skrevet

Takk for svar. :)

litt rart at ikke fastlegen sa til deg hvor mye du skulle begynne med, når du var nede å fikk resepten..

Anonymkode: 179fc...0d1

Skrevet

Du kan begynne direkte på 150 mg Efexor.

Blir litt nysgjerrig - er det noen stor forskjell på disse to medisinene?

Tenker f.eks seksuelt, om Efexor kan gi økt lyst.

Skrevet

I forhold til Cipralex altså. Har null sexlyst eller følelse der nede. Begynner å bli lei nå.

Skrevet

Jeg gikk på cipralex før og det hadde ingen effekt. Byttet til efexor som hadde litt bedre effekt, kombinerte med wellbutrin, noe som hadde god effekt en lang stund, men jeg følte meg mye bedre da jeg sluttet på det. Like liten sexlyst både med og uten medisiner. B)

Anonymkode: 9227d...b62

Skrevet

Blir litt nysgjerrig - er det noen stor forskjell på disse to medisinene?

Tenker f.eks seksuelt, om Efexor kan gi økt lyst.

Forskjellen er at når en fortsetter å øke ut over 150 mg, setter NA-effekten inn. Hos noen vil dette være avgjørende i depresjonsbehandlingen.

Om en vil bedre sexlivet, er det Wellbutrin en skal velge.

Skrevet

Forskjellen er at når en fortsetter å øke ut over 150 mg, setter NA-effekten inn. Hos noen vil dette være avgjørende i depresjonsbehandlingen.

Om en vil bedre sexlivet, er det Wellbutrin en skal velge.

Mener du Wellbutrin i tillegg til cipralex?

Kan man ta wellbutrin om man røyker?

Skrevet

Både med og uten Cipralex. I første omgang med.

Ja, en kan ta Wellbutrin om en røyker.

Skrevet

Både med og uten Cipralex. I første omgang med.

Ja, en kan ta Wellbutrin om en røyker.

Flott.

• 2 uker senere...
Skrevet

En liten oppdatering: Jeg startet direkte på 150 mg og økte til 225 mg etter to uker, som anbefalt. Et halvt år på Cipralex gjorde lite for meg, men nå merker jeg forskjell på både humør og tiltakslyst. På grunn av nedsatt opptak fra tarmen etter vektoperasjon regner jeg med at jeg skal øke ytterligere om noen uker, og så skal jeg ta et serumspeil for å sjekke hvor mye jeg tar opp.

NHD, hvor lenge bør man stå på antidepressiva etter at man føler at man er i vater igjen?

Skrevet

Førstegangs depresjon: 1 år. Andregangs: > 2 år. Tredjegangs og mer: > 5 år.

Skrevet

Da blir det fem år til med piller. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...