Gå til innhold

Min psykiater tør ikke å sette meg på noen medisiner fordi jeg er bipolar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min diagnose er Bipolar 2. Jeg har vært gjennom forskjellige SSRI, SNRI, antipsykotisk, atypisk og stemningstabiliserende uten suksess med min forrige psykiater. Ho var mer dristig. Men psykiateren jeg har nå er veldig redd for å prøve å sette meg på ny medisin fordi jeg er bipolar. Siden jeg enda ikke har prøvd trisyklisk antidepressiva, spurte jeg om å prøve en. Men ho sier "De er farlige for bipolar" og "De brukes ikke ofte lenger"

Hvis det er mani ho er redd for, jeg har aldri hatt en manisk reaksjon på en medisin før. SSRI ga meg kortvarig hypomani, og det var karakterisert av eufori og energi så det var ikke særlig noe problem. Så hvorfor får jeg ikke lov til å prøve trisyklisk? Ingen av de andre antidepressiva klassene har virket for meg, så jeg har veldig lyst å prøve å se om trisyklisk kan være noe for meg. Synes det er best å ta sjanser istedet for å bare forsette å være deprimert.

Anonymkode: f5fbb...02f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er lenge siden en ble klar over at personer med BP2 ikke ble maniske på AD. Dermed burde angsten for å prøve ut Ad være svært liten.

Skrevet

Det er lenge siden en ble klar over at personer med BP2 ikke ble maniske på AD. Dermed burde angsten for å prøve ut Ad være svært liten.

Ja, jeg har aldri blitt manisk av AD før. Så jeg skjønner ikke hvorfor min psykiater er så redd for å prøve en annen AD for meg. Hva er det jeg kan prøve å si til ho?

Anonymkode: f5fbb...02f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...