Gå til innhold

Kan medisiner for depresjon gi en annen type depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fungerer nå.  Sjelden noen ser det på meg lenger. Men jeg har mye selvmordstanker.  Ser ikke vitsen med livet.  Føler meg mye tom og det er lite som gleder meg.  Føler det nå ligger mer mot anhedoni.  Likevel kan livet innimellom glimte litt til igjen.

Grunnen til at jeg tror medisinene har betydning er at de ikke bare påvirker de negative følelsene.  De er også med å påvirke de positive. De positive følelsene som er med på å gi livet mening.  De positive følelsene som holder livslysten oppe selv når vi møter motgang og vanskeligheter. Er det andre som opplever at medisinene bare endrer depresjonene til en annen type depresjon som ligger mer mot anhedoni?

Anonymkode: e08aa...a9f

Skrevet

Mange hevder antidepressiva gjorde / gjør dem avflatet, noen mener det er verre enn utgangspunktet.

Skrevet

Mange hevder antidepressiva gjorde / gjør dem avflatet, noen mener det er verre enn utgangspunktet.

Kanskje på tide å prøve uten.  Får nok ikke et sikkert svar uten jeg gjør det.

Skrevet

Snakk med legen din. :)

Skrevet

Meningen med det jeg sa var ikke at det var noe jeg mente, det var bare fakta om hva endel mennesker mener å oppleve. Så får du ta stilling til dette selv i samråd med behandlende lege.

Skrevet

Meningen med det jeg sa var ikke at det var noe jeg mente, det var bare fakta om hva endel mennesker mener å oppleve. Så får du ta stilling til dette selv i samråd med behandlende lege.

Jeg tviler på at dette er noe legen kan ta stilling til. Det er nok kun et forsøk som vil gi svaret. Og da blir det om jeg våger å forsøke.

Skrevet

Jeg tviler på at dette er noe legen kan ta stilling til. Det er nok kun et forsøk som vil gi svaret. Og da blir det om jeg våger å forsøke.

Jeg vet ikke om det kun er forsøk som vil gi svaret, men i alle tilfeller må du snakke med legen om endringer i medisineringen. :) Din lege som du går til på legekontoret og har juridisk ansvar for medisineringen av deg.

Skrevet

Svart er ja. Noen ganger er "kuren" verre enn "sykdommen".

Skrevet

Svart er ja. Noen ganger er "kuren" verre enn "sykdommen".

Det er det jeg har mistanke om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...