Gå til innhold

Hva er grunnen til at dere ikke er i jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva grunnene deres til at dere ikke er i jobb er. Jeg tenker ikke på diagnosen, men en kort beskrivelse av hvorfor dere ikke er arbeidsføre. Jeg begynner:

- orker ikke

- dårlig konsentrasjon

- har problemer med å være rundt andre mennesker

- får ikke jobb

Skrevet

Har en tung diagnose,

var psyk i mange år.

Vanen

null ambisjoner

lite driv

Dårlig sosiale ferdigheter, mye angst, som er flytende og bestandig finner nye områder som vanskeliggjør vanlig fungering.

Anonymkode: 3e502...8f2

Skrevet

null ambisjoner

Jeg får bare lyst til å si STOPP nå, og begynne et bedre liv. Men kommer aldri til å gjennomføre.

Skrevet

Mistet evnen til å stå opp om morgenen iløpet av videregående 

Skrevet

Mistet evnen til å stå opp om morgenen iløpet av videregående 

Får du mer energi om du glemmer AP?

Skrevet

Jeg er ikke i jobb fordi jeg er deprimert evt lat (fortsatt aner jeg ikke hvordan en skiller de to, men har jo fått merkelappen depresjon hos fastlege så da er det muligens lov å tillegge all sin latskap til depresjonen? vet ikke jeg) og klarer ikke/unngår å omgås mennesker. Men jeg er ikke arbeidsufør da bare arbeidsledig men vet ikke hva fremtiden bringer vi får se

Anonymkode: fed47...1c7

Skrevet

^ok du ville ikke ha merkelapp, altså med lat/deprimert tenker jeg orker ikke ikke noe overskudd tiltaksløs alt er et ork orker ikke stå opp om morran dårlig søvnrytme klarer ikke få i meg mat må stappe i meg sukker for å ikke ende opp som anorektiker etc 

Skrevet

Jeg er ikke i jobb fordi jeg er deprimert evt lat (fortsatt aner jeg ikke hvordan en skiller de to, men har jo fått merkelappen depresjon hos fastlege så da er det muligens lov å tillegge all sin latskap til depresjonen? vet ikke jeg) og klarer ikke/unngår å omgås mennesker. Men jeg er ikke arbeidsufør da bare arbeidsledig men vet ikke hva fremtiden bringer vi får se

Får du ikke sykemelding / aap selm om du er psyk?

Anonymkode: ccbdf...9e8

Skrevet

Jeg lurer litt på hva grunnene deres til at dere ikke er i jobb er. Jeg tenker ikke på diagnosen, men en kort beskrivelse av hvorfor dere ikke er arbeidsføre. Jeg begynner:

- orker ikke

- dårlig konsentrasjon

- får ikke jobb

- Mye angst

- Deprimert og likeglad

- Null sosiale ferdigheter

- Blir uslitt av å være sammen med andre mennesker

- Ingen ambisjoner eller driv

- Elendig konsentrasjon og hukommelse

- Dårlig personlighet som ingen liker

- Uønsket på arbeidsmarkedet

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg orker ikke jobben pga nibiru.

Skrevet

Jeg orker ikke jobben pga nibiru.

Det var en ganske skrall unnskyldning siden nibiru bare er tull og tøys.

Skrevet

Jeg er uføretrygdet fordi jeg ikke greier å forholde meg til folk. Jeg kunne kanskje fungert i en eller annen jobb med litt støtte og tilrettelegging, men det er ingen vilje i systemet til det. Det er enklere å gi sånne som meg trygd, og skyve oss bort i nærmeste hjørne. Fokuset når jeg gikk i behandling var alltid at jeg skulle ta meg sammen og bli mest mulig normal, men det greide jeg altså ikke.

Anonymkode: 38a7d...733

Skrevet

Får du mer energi om du glemmer AP?

nei tvert imot

Skrevet

- orker ikke

- dårlig konsentrasjon

- får ikke jobb

Eier ikke konsentrasjon, blir utslitt av andre mennesker, klarer ikke fokusere, deprimert, smerter, har ikke motivasjon....

Skrevet

Det var en ganske skrall unnskyldning siden nibiru bare er tull og tøys.

Det kan man vel  si om de fleste former for vrangforestillinger, psykotisk tenkning osv. da? Synes ikke Blomsterfluen har noen dårligere unnskyldning for ikke å greie jobb enn andre.

Skrevet

Det kan man vel  si om de fleste former for vrangforestillinger, psykotisk tenkning osv. da? Synes ikke Blomsterfluen har noen dårligere unnskyldning for ikke å greie jobb enn andre.

Dere syntes vel vi er noen sytepaver og slappfisker som snylter på staten fordi vi ikke gidder å ta oss sammen, kan jeg tenkte meg.

Skrevet

Jeg syns heller ikke hun har noen dårlig unnskyldning, men det er fordi hun har vrangforestillinger +++, ikke fordi hun tror på nibiru. Det er psykisk friske mennesker også som tror på div dommedager. Eller, hvorhvidt de kan kalles psykisk friske kan vel diskuteres, men de fungerer i det daglige selv om de tror på nibiru. Det jeg mener er at å tro på nibiru i seg selv ikke er en god grunn for å bli hjemme fra jobb.

Skrevet

Angst som gjør meg veldig sliten

Depresjon

Sterke muskelsmerter

Dårlig sosial fungering

Selvskading

Suicidalitet

Mye medisiner

Alvorlig psykisk diagnose (mer enn angst og depresjon)

(Har utrolig nok høy utdanning og høy IQ, men har aldri klart å fungere godt i verken studier eller jobb) .

Anonymkode: 20ed3...18f

Skrevet

Sykemeldt fordi sykepleier og psykiater vil det.

Anonymkode: e4495...d95

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...