XbellaX Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Skal fortsette med det, men akkurat nå er det is overalt så jeg tør ikke ut. I dag pøsregner det her, og du kan vedde på det fryser på til kvelden.. så i dag skal jeg holde meg innendørs jeg og. Vi får be Frosken ta en runde ekstra for oss i skiløypa, så slipper vi to ;-) 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Skal fortsette med det, men akkurat nå er det is overalt så jeg tør ikke ut. Ta med deg sønnen din da som så gjerne il gå tur med deg. Han kan holde deg i armen. Jeg tipper sønnen din er redd for at du skal slutte med medisinene og det kan være noe av grunnen til at han spør ofte om du vil være med på tur. Han føler omsorg for deg. Du tar best vare på deg selv og familien din ved å lytte til de rundt deg. Endret 24. januar 2016 av Nicklusheletida 1 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 I dag pøsregner det her, og du kan vedde på det fryser på til kvelden.. så i dag skal jeg holde meg innendørs jeg og. Vi får be Frosken ta en runde ekstra for oss i skiløypa, så slipper vi to ;-)Hehe ja det gjør hun nok for oss 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Ta med deg sønnen din da som så gjerne il gå tur med deg. Han kan holde deg i armen. Jeg tipper sønnen din er redd for at du skal slutte med medisinene og det kan være noe av grunnen til at han spør ofte om du vil være med på tur. Han føler omsorg for deg. Du tar best vare på deg selv og familien din ved å lytte til de rundt deg.Ja men nå må de lytte litt til meg og, jeg sa til sønnen min at det kan gå bra å slutte med medisiner. Har jo klart meg uten før, han husker jo hvordan jeg var f.eks i 2009 uten medisiner. Da var jeg bra da, hadde det bra. 0 Siter
Trine Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Skal fortsette med det, men akkurat nå er det is overalt så jeg tør ikke ut. I dag pøsregner det her, og du kan vedde på det fryser på til kvelden.. så i dag skal jeg holde meg innendørs jeg og. Vi får be Frosken ta en runde ekstra for oss i skiløypa, så slipper vi to ;-)Men i alle dager!!! Her har det vært -10 og sol Nå er det bare -6. Men til dere to værsyke damer, det finnes mye fint i goretex og enhver nordmann med respekt for seg selv har et par brodder eller piggsko hjemme Eller, jeg har det faktisk bare fordi jeg ikke turte risikere å skli da jeg gikk på krykker og fikk streng beskjed av legen om at det ene benet ikke skulle i bakken. Så, enhver nordmann som er redd for å skli på isen har et par brodder hjemme Stjernestøv, om du sier til psykiateren at bivirkningene av risperdal er altfor plagsomme og at du trenger å få prøve en annen medisin, nekter han deg å få det da? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Men i alle dager!!! Her har det vært -10 og sol Nå er det bare -6. Men til dere to værsyke damer, det finnes mye fint i goretex og enhver nordmann med respekt for seg selv har et par brodder eller piggsko hjemme Eller, jeg har det faktisk bare fordi jeg ikke turte risikere å skli da jeg gikk på krykker og fikk streng beskjed av legen om at det ene benet ikke skulle i bakken. Så, enhver nordmann som er redd for å skli på isen har et par brodder hjemme Stjernestøv, om du sier til psykiateren at bivirkningene av risperdal er altfor plagsomme og at du trenger å få prøve en annen medisin, nekter han deg å få det da?Ja burde vel ha brodder Sa til han at jeg hadde bivirkninger, men det var sykdommen min og ikke bivirkninger mente han. Så uenige er vi. 0 Siter
ISW Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Jeg pleier å skrive om det som opptar meg, men nå har du bestemt at det ikke er lov. Jeg har ikke bestemt noen ting. Men det går en grense til slutt for de fleste når det gjelder å gjenta et tema.Kommer det noen til DOL med tanker om å skade seg selv så vil man først få konstruktive svar. Men gjentar man det 100 ganger så vil man til slutt få svar av typen "nå er du manipulerende" eller "det er ditt valg". Det er ikke så mye man kan gjøre. Jeg oppfordrer til å diskutere medisiner med din lege eller sykepleier. Det er der du får de svarene som er best for deg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Men i alle dager!!! Her har det vært -10 og sol Nå er det bare -6. Men til dere to værsyke damer, det finnes mye fint i goretex og enhver nordmann med respekt for seg selv har et par brodder eller piggsko hjemme Eller, jeg har det faktisk bare fordi jeg ikke turte risikere å skli da jeg gikk på krykker og fikk streng beskjed av legen om at det ene benet ikke skulle i bakken. Så, enhver nordmann som er redd for å skli på isen har et par brodder hjemme Stjernestøv, om du sier til psykiateren at bivirkningene av risperdal er altfor plagsomme og at du trenger å få prøve en annen medisin, nekter han deg å få det da?Hei!Her er det overskyet, men ikke så kaldt, snøen ligger floitt i marka, så jeg skal på ski:-)Håper jeg også at hun blir tatt mer på alvor, enn det det kan virke som, i forhold til medisiner. 0 Siter
Trine Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Ja burde vel ha brodder Sa til han at jeg hadde bivirkninger, men det var sykdommen min og ikke bivirkninger mente han. Så uenige er vi. Det er jo ikke sykdommen din dersom du går ned i vekt når du slutter på medisinene. Jeg tror du må være litt mer bestemt. Ikke spør, bare si at du MÅ ha en annen medisin fordi dette ikke fungerer for deg. Så gjelder det jo å finne den laveste nødvendige dosen for å holde sykdommen i sjakk. Jeg vet ikke om du får noen "forvarsel" dersom du tar for lite medisin, om du kan prøve å trappe ned litt og trappe opp igjen dersom det ikke fungerte, uten at du drar på deg noen varige mén av det. Lavere dose gir mindre bivirkninger. jeg vet jo heller ikke om du allerede har prøvd lavere dose med de medisinene du tar nå. Om du tar 2 mg nå så kan du jo ev prøve 1 1/2 mg og se hvordan det går. Dersom det går an med de medisinene dine da, eller om du må ned 1 mg. har du prøvd det før og det funket dårlig da, så er det ikke noe poeng i å prøve det igjen. Da er det bedre at du tar litt ansvar for deg selv og sier tydelig ifra at du skal ha en annen medisin. 0 Siter
Trine Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Hei!Her er det overskyet, men ikke så kaldt, snøen ligger floitt i marka, så jeg skal på ski:-)Håper jeg også at hun blir tatt mer på alvor, enn det det kan virke som, i forhold til medisiner.Jeg skal på ski sent i kveld, når alle andre er ferdig med å gå tur Det er ihvertfall plane. Vi gikk en tur til fots i sta. Var veldig fint ute. Så fint at jeg ikke turte ha hundene løse for jeg antok at alle søndagsturgåere måtte være ute i skogen i dette været. Møtte faktisk bare på to stk. Men når kl blir sånn rundt 21-22, da er det ingen som går tur, kanskje med unntak av noen skausyklister. Da kan hundene løpe fritt og så kan jeg labbe rundt på ski. Det er ikke preparert skispor her, men jeg bruker helst fjellskia og drar på oppdagelsesferd, framfor å gå i preparerte løyper uansett Jeg syns det virker som de har gitt opp stjernestøv jeg. Hun kunne kanskje hatt godt av å bytte behandler. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Jeg har ikke bestemt noen ting. Men det går en grense til slutt for de fleste når det gjelder å gjenta et tema.Kommer det noen til DOL med tanker om å skade seg selv så vil man først få konstruktive svar. Men gjentar man det 100 ganger så vil man til slutt få svar av typen "nå er du manipulerende" eller "det er ditt valg". Det er ikke så mye man kan gjøre. Jeg oppfordrer til å diskutere medisiner med din lege eller sykepleier. Det er der du får de svarene som er best for deg.Skal ta det opp med sykepleieren, han støtter meg i mine valg. Men anbefalte meg å stå på 2 mg risperdal. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Det er jo ikke sykdommen din dersom du går ned i vekt når du slutter på medisinene. Jeg tror du må være litt mer bestemt. Ikke spør, bare si at du MÅ ha en annen medisin fordi dette ikke fungerer for deg. Så gjelder det jo å finne den laveste nødvendige dosen for å holde sykdommen i sjakk. Jeg vet ikke om du får noen "forvarsel" dersom du tar for lite medisin, om du kan prøve å trappe ned litt og trappe opp igjen dersom det ikke fungerte, uten at du drar på deg noen varige mén av det. Lavere dose gir mindre bivirkninger. jeg vet jo heller ikke om du allerede har prøvd lavere dose med de medisinene du tar nå. Om du tar 2 mg nå så kan du jo ev prøve 1 1/2 mg og se hvordan det går. Dersom det går an med de medisinene dine da, eller om du må ned 1 mg. har du prøvd det før og det funket dårlig da, så er det ikke noe poeng i å prøve det igjen. Da er det bedre at du tar litt ansvar for deg selv og sier tydelig ifra at du skal ha en annen medisin.Sa jweg ville ha latuda men fikk ikke det. Nå prøver jeg uten seroquel og med 1 mg risperdal. Merker fort om jeg blir dårlig, har full kontroll. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Ja men nå må de lytte litt til meg og, jeg sa til sønnen min at det kan gå bra å slutte med medisiner. Har jo klart meg uten før, han husker jo hvordan jeg var f.eks i 2009 uten medisiner. Da var jeg bra da, hadde det bra. Hva skjedde etter en stund uten medisiner? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Hva skjedde etter en stund uten medisiner?Da ble jeg dårlig igjen, men de to og et halvt årene jeg var bra er de beste i livet mitt, vil ha det sånn igjen. Orker ikke ha det som dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Youtube? Ikke begynn du også da... Kanskje det bare er du som er lei av meg? Ser ikke de andre har skrevet det du skrev. 0 Siter
Trine Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Sa jweg ville ha latuda men fikk ikke det. Nå prøver jeg uten seroquel og med 1 mg risperdal. Merker fort om jeg blir dårlig, har full kontroll. Tror ikke det er lurt å be om en spes type medisin. Om du går inn på felleskatalogen og titter så forstår du hvorfor du ikke får Latuda. De er jo svindyre og neppe noe du kan få på blå resept dersom ikka veldig mye annet er testet først.http://www.felleskatalogen.no/medisin/risperdal-janssen-563543http://www.felleskatalogen.no/medisin/latuda-takeda-589608Se helt nederst på siden, så står det pris. Den øverste er risperdal og den nederste er latuda. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Skrevet 24. januar 2016 Tror ikke det er lurt å be om en spes type medisin. Om du går inn på felleskatalogen og titter så forstår du hvorfor du ikke får Latuda. De er jo svindyre og neppe noe du kan få på blå resept dersom ikka veldig mye annet er testet først.http://www.felleskatalogen.no/medisin/risperdal-janssen-563543http://www.felleskatalogen.no/medisin/latuda-takeda-589608Se helt nederst på siden, så står det pris. Den øverste er risperdal og den nederste er latuda.TRodde jeg hadde noe jeg skulle sagt. Har prøvd mye jeg. 0 Siter
frosken Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 I dag pøsregner det her, og du kan vedde på det fryser på til kvelden.. så i dag skal jeg holde meg innendørs jeg og. Vi får be Frosken ta en runde ekstra for oss i skiløypa, så slipper vi to ;-)Jeg gikk en ekstra runde for dere;-) Lysløypa er full av folk på søndagene, så jeg gikk på den lokale golfbanen i stedet. Der er et stort sett bare de under tre år m/foreldre, så det er god plass.Jeg er sur fordi det er meldt mildvær denne uka, og jeg tror det er for lite snø til at det kommer til å tåle mildværet. Heldigvis kjenner jeg noen med hytte på fjellet... 0 Siter
frosken Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Ok, men jeg klarer ikke fungere på disse medisinene, og derfor må jeg slutte. Kan hende det går bra denne gangen, det er lenge siden den sommeren. Kan hende jeg er bedre under medisinene nå. Jeg skulle så ønske at du ville kun seponere seroquelen nå og ikke røre risperdalen samtidig. Kanskje er du heldig og er blant de som ikke har økt appetitt av risperdal, kanskje vil seponering av seroquel løse problemet. Jeg klarer ikke å se at du har noe å tape på å være litt tålmodig. 0 Siter
frosken Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 TRodde jeg hadde noe jeg skulle sagt. Har prøvd mye jeg. Du har prøvd svært mange typer medisin, uten at du har vært så veldig fornøyd. Jeg tror at dersom de valgene du tar mht medisiner i minst mulig grad virker impulsive eller irrasjonelle, så vil du ha lettere for å bli hørt også. Da du fikk avslag på å prøve latuda, så var den ganske ny i Norge. Dersom du en periode prøver risperdal - uten seroquel - og du fortsatt opplever mye sult og problemer med å regulere appetitt, så kanskje du vil få prøvd et medisinbytte etter hvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.