Gå til innhold

AP er ikke bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så ønske at du ville kun seponere seroquelen nå og ikke røre risperdalen samtidig. Kanskje er du heldig og er blant de som ikke har økt appetitt av risperdal, kanskje vil seponering av seroquel løse problemet. Jeg klarer ikke å se at du har noe å tape på å være litt tålmodig.

Men det har med følelser å gjøre også, vil ha mer følelser.

Skrevet

Da ble jeg dårlig igjen, men de to og et halvt årene jeg var bra er de beste i livet mitt, vil ha det sånn igjen. Orker ikke ha det som dette. 

Du var vel ikke bra så lenge som to og et halvt år, var du? Men jeg husker at du en periode hadde det veldig greit før du ble dårligere igjen. Skjønner at du ønsker en bedre livskvalitet enn du har i dag.

Skrevet

Men det har med følelser å gjøre også, vil ha mer følelser.

Ja, men det kan det godt hende du får uten seroquelen.

Skrevet

Du har prøvd svært mange typer medisin, uten at du har vært så veldig fornøyd. Jeg tror at dersom de valgene du tar mht medisiner i minst mulig grad virker impulsive eller irrasjonelle, så vil du ha lettere for å bli hørt også. Da du fikk avslag på å prøve latuda, så var den ganske ny i Norge. Dersom du en periode prøver risperdal - uten seroquel - og du fortsatt opplever mye sult og problemer med å regulere appetitt, så kanskje du vil få prøvd et medisinbytte etter hvert.

Ja tiden vil vel vise det, tar jo 1 mg risperdal da og litt er bedre enn ingenting har NHD sagt. 

Skrevet (endret)

Du var vel ikke bra så lenge som to og et halvt år, var du? Men jeg husker at du en periode hadde det veldig greit før du ble dårligere igjen. Skjønner at du ønsker en bedre livskvalitet enn du har i dag.

Mener å huske det var to og et halvt år, men mulig jeg husker feil. Godt hadde jeg det ihvertfall og var fornøyd med kroppen. Når jeg begynte med ap igjen kom kiloene fort på. Husker til og med NHD skrev at nå var jeg virkelig bra. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Hei!

Her er det overskyet, men ikke så kaldt, snøen ligger floitt i marka, så jeg skal på ski:-)

Håper jeg også at hun blir tatt mer på alvor, enn det det kan virke som, i forhold til medisiner.

Jeg skulle også ønske at Stjernestøv - og andre som opplever stor vektøkning mens de går på medisiner - fikk en bedre oppfølgning. Dessverre er det jo mange som opplever betydelig vektøkning. For meg er det et paradoks at pasienter heller gis tilbud om vafler enn turgruppe i regi av spesialisthelsetjenesten når de allerede har nådd en høy BMI.

Skrevet

Mener å huske det var to og et halvt år, men mulig jeg husker feil. Godt hadde jeg det ihvertfall og var fornøyd med kroppen. Når jeg begynte med ap igjen kom kiloene fort på. 

Du var ikke uten medisiner på langt nær så lenge, men jeg også husker at du en periode var mye mer fornøyd med livet ditt.

Skrevet

Du var ikke uten medisiner på langt nær så lenge, men jeg også husker at du en periode var mye mer fornøyd med livet ditt.

Ja og sånn vil jeg ha det igjen, det er lov å håpe :) Husker jeg hadde lest the secret og fulgte den litt tror jeg, skapte mitt eget liv. Vet ikke hvorfor det gikk galt igjen, at det går an etter å ha hatt det så bra. 

Skrevet

TRodde jeg hadde noe jeg skulle sagt. Har prøvd mye jeg. 

Klart du har det. Spør på nytt da, og be om en forklaring dersom de sier du ikke får bytte.

Skrevet

Klart du har det. Spør på nytt da, og be om en forklaring dersom de sier du ikke får bytte.

Ja kan jo gjøre det. Spurte jo etter abilify og, men det var mest for bipolare sa han. Han mente jeg burde ta risperdal så lenge det hjalp. Søren, helst vil jeg klare meg uten. Men får se hvordan det går på 1 mg risperdal nå, det er jo en liten dose. Skulle tro jeg fikk mer følelser og da. 

Skrevet

Ja kan jo gjøre det. Spurte jo etter abilify og, men det var mest for bipolare sa han. Han mente jeg burde ta risperdal så lenge det hjalp. Søren, helst vil jeg klare meg uten. Men får se hvordan det går på 1 mg risperdal nå, det er jo en liten dose. Skulle tro jeg fikk mer følelser og da. 

Bare pass godt på da, så du ikke blir dårlig. Kanskje du burde prate med samboeren din eller sønnen din, så de kan holde et øye med deg.

Skrevet

Jeg gikk en ekstra runde for dere;-) Lysløypa er full av folk på søndagene, så jeg gikk på den lokale golfbanen i stedet. Der er et stort sett bare de under tre år m/foreldre, så det er god plass.

Jeg er sur fordi det er meldt mildvær denne uka, og jeg tror det er for lite snø til at det kommer til å tåle mildværet. Heldigvis kjenner jeg noen med hytte på fjellet...

Jeg håper neste helg regner bort for nå har jeg lovet meg vekk på skitur, at jeg aldri lærer : -(  Jeg ramler jo bare jeg ser ski. 

Jeg leste akkurat (?) at det skulle komme en ny kuldeperiode i februar og vare en stund, du får nok kommet deg på ski ganske snart igjen. 

Skrevet

Bare pass godt på da, så du ikke blir dårlig. Kanskje du burde prate med samboeren din eller sønnen din, så de kan holde et øye med deg.

Jeg har full kontroll :) Kjenner selv hvis jeg blir dårlig, men da ser jo de det også. 

Skrevet

Jeg håper neste helg regner bort for nå har jeg lovet meg vekk på skitur, at jeg aldri lærer : -(  Jeg ramler jo bare jeg ser ski. 

Jeg leste akkurat (?) at det skulle komme en ny kuldeperiode i februar og vare en stund, du får nok kommet deg på ski ganske snart igjen. 

Da er det jo fint at det er snø, så blir det ikke så hardt å ramle :D

Skrevet

*mumle* ;-)

Skrevet

Enig:-) Vi trenger egentlig fortsatt ganske mye snø!

Skrevet

Jeg må tilstå at jeg kanskje hadde trodd at du sørget for ikke å ha ski;-)

Skrevet

Enig:-) Vi trenger egentlig fortsatt ganske mye snø!

Her er det sånn at jeg kan gå hvor som helst i skogen, men jeg går jo da med fjellski og det blir litt anderledes. Men jeg må si jeg bekymrer meg litt for de varmegradene som er spådd. Jeg håper de blir avlyst. Selv om bakken er temmelig kald nå, så ser jeg for meg at mildvær kommer til å trekke sammen snøen altfor mye, nå er den jo nesten bare luft. Vi trenger nok egentlig mye mer snø ja, nå tåler vi jo ikke at noe smelter.

Skrevet

Her har scooter sesongen startet, men vi har selvfølgelig også ski.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...