Gå til innhold

Jeg setter bremsene på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid er det jeg som tar først kontakt med folk/venner på sms. Alltid er det jeg som ringer mine foreldre og søsken. Det er jeg som skriver unødvendige meldinger til psykologen min. Alt dette fordi jeg er så ensom.. Men nå skal jeg ikke gjøre det. Nå skal jeg vente til de tar kontakt. Jeg skal gi andre mennesker rom. Jeg skal vise overfor meg selv at jeg kan "holde ut" følelsene av ensomhet uten å alltid å ta initiativ til kontakt.

Anonymkode: b9867...bac

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

god plan :-)

Skrevet

Alltid er det jeg som tar først kontakt med folk/venner på sms. Alltid er det jeg som ringer mine foreldre og søsken. Det er jeg som skriver unødvendige meldinger til psykologen min. Alt dette fordi jeg er så ensom.. Men nå skal jeg ikke gjøre det. Nå skal jeg vente til de tar kontakt. Jeg skal gi andre mennesker rom. Jeg skal vise overfor meg selv at jeg kan "holde ut" følelsene av ensomhet uten å alltid å ta initiativ til kontakt.

:-)

Jeg er litt motsatt av deg der, jeg tok så sjelden kontakt med andre, eller jeg tok ikke kontakt, og det var et problem for dem, derfor er jeg blitt litt flinkere, jeg ringer feks min mor 2 ganger hvis hun er på hytten en uke. (sånn ca er systemet. minst 2 ganger jeg kan ringe 3-4 ganger også) Jeg henvender meg også daglig til min ektefelle, både med spørsmål om hans fysiske form, men også bare for å "slå av en prat", med det siste viser man at man har interesse av å bare "være med andre"/ tilbringe fritid med et annet menneske.

Så en mellomting er nok bra.

Men min pensjonerte psykiater fortalte meg en gang at alle mennesker er dypest sett ensomme.

Dette var en nyttig og på det tidspunktet ny informasjon for meg. Men videre har jeg tenkt ut at denne grunnleggende ensomheten, alle, i følge min pensjonerte psykiater bærer i seg, nok gjør mennesker sårbare. Jeg har sett alle episoder av trygdekontoret, og psykiater Skårderud bekreftet også der, menneskenes sårbarhet, alle er visst avhengig av å få ros av andre.

Men da jeg oppdaget at jeg var ensom, etter at jeg ble diagnostisert med asperger, det var da jeg fikk den nyttige informasjonen, om at alle mennesker dypest sett er ensomme. Så i tilfelle du ikke visste dette, så vet du det nå, det syns jeg selv var en nyttig informasjon.

Skrevet

Applaus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...