Gå til innhold

NHD grensepsykose?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Hei. Jeg var hoss legevakten i går natt fordi personalet var bekymret over min forandring og redsel for nibiru. Han sa jeg var grensepsykotisk og at jeg har vrqngforestillinger. Men så leste jeg om grensepsykose på mettet og der stod det at det ikke brukes mer. Skal jeg stole på denne legevakten da? Han var sikkert bare 25 år. Han såg veldig ung ut men mente at jeg ikke var psykotisk fprdi jeg forklarte om nibiru så bra, selvom han heller ikke trodde på nibiru eller noen undergang. I tillegg så sover jeg om nettene, tross av at jeg sover mye minde enn tidligere. Foreksempel før sov jeg i 12 timer og nå sover jeg i 6 timer ca.

Endret av Blomsterfluen
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter min mening har du vært psykotisk en god stund.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Fastlegen har ferie til 8 februar, så jeg får ikke eventuell hjelp.

Blomsterfluen
Skrevet

I går når jeg gikk en tur med personnalet, kjentes det ut som om graviditeten på jorden var mye mindre og at noe oppi himmelen trekte meg oppover sån at jeg holdt på å sveve mens jeg gikk. Men personalet merket ikke tyngdekraft forskjellen.

Skrevet

Hvorfor sluttet du på medisinene?

Blomsterfluen
Skrevet

Hvorfor sluttet du på medisinene?

fordi de ga meg uregelmessig hjertebank masse.

Blomsterfluen
Skrevet

Og de gjorde meg feit. Nå har jeg tatt av 7 kg etter jeg sluttet med abilify.

Skrevet

I går når jeg gikk en tur med personnalet, kjentes det ut som om graviditeten på jorden var mye mindre og at noe oppi himmelen trekte meg oppover sån at jeg holdt på å sveve mens jeg gikk. Men personalet merket ikke tyngdekraft forskjellen.

Pussig at ikke personalet merket noen endring i gravitasjonen (jeg regner med at du ikke mener at jorden er gravid?)... 

Hva kan du tolke ut fra at dette bare var noe du merket, og ingen andre? Da snakker vi jo ikke bare om tro lenger - men om noe som _faktisk_ skjer/ikke skjer...

Blomsterfluen
Skrevet

Pussig at ikke personalet merket noen endring i gravitasjonen (jeg regner med at du ikke mener at jorden er gravid?)... 

Hva kan du tolke ut fra at dette bare var noe du merket, og ingen andre? Da snakker vi jo ikke bare om tro lenger - men om noe som _faktisk_ skjer/ikke skjer...

det kan jo være at personalet kjenner det, men ikke sier noe for ikke å uroe meg mere.

Skrevet

Ok, men jeg tror du burde få en annen medisin da for du var mer "normal" før. Kan ikke huske du snakket så mye om angst og sånt før du sluttet på abilify.

Skrevet

det kan jo være at personalet kjenner det, men ikke sier noe for ikke å uroe meg mere.

Nei, det kan det ikke være ;) Du må nok bare akseptere at du var den eneste som følte denne gravitasjonen.

Skrevet

NEI, det er ikke slik :-)

Skrevet

Nei, det kan det ikke være ;) Du må nok bare akseptere at du var den eneste som følte denne gravitasjonen.

"Eneste som _trodde_ du følte..."

Skrevet

Nei, det kan det ikke være.  Tyngdekraften er svært nær konstant, så hvis dere ikke gikk tur på månen, sitter den følelsen inni deg.

Blomsterfluen
Skrevet

Nei, det kan det ikke være.  Tyngdekraften er svært nær konstant, så hvis dere ikke gikk tur på månen, sitter den følelsen inni deg.

Ok. Jeg var hoss en ung legevakt på lørdag natt, men han sendte meg bare hjem igjen med den beskjeden at jeg ikke var syk nokk til å få behandling.

Blomsterfluen
Skrevet

Hvem skal jeg stole på? Den unge legevakten som ikke kjenner meg og syntes jeg bare var grensepsykotisk og ikke trengte hjelp, eller NHD?

Skrevet

NHD. Ingen tvil. 

Anonymkode: 73ff4...e7a

Skrevet

hm, selv trodde jeg grensepsykotisk betydde vrangforestillinger, uten at du hadde lyd og visuelle hallusinasjoner, mens ordentlig psykose var kombinasjonen av lyd og visuelle hallusinasjoner kombinert med grove vrangforestillinger. jeg for min del trodde i hele 2012 at det var en ganske stor sjanse for at nibiru ville kræsje. men har aldri laget noe ståhei rundt det, samma for meg om den kræsjer eller ikke liksom, livet suger uansett. om en planet kræsjer i jorden kjenner vi neppe stort uansett. OG DET ER INGEN TING VI KAN GJØRE MED DET. alle verdens atombomber hadde ikke klart å rikket verken jorden eller nibiru ut av bane.

altså kan man virkelig bli dømt som strafferettslig utilregnelig med normalt intelligens basert på vrangforestillinger, uten at man har absurde halunisasjoner som er like livaktige som en hver annen person på gaten, det er sykt i så fall..
selv har jeg konstant stemmer i hodet mitt, når jeg ikke bruker antipsykotika, men har aldri sett på det som psykose siden jeg aldri har hatt audiovisuelle hallusinasjoner som jeg kan ta på og kommunisere med i samme grad som mennesker jeg har kontakt med.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Så trompetlydene må ha betydd verdens undergang og at nibiru kommer og at bare vrangforestillinger ikke tilsier psykose?

Skrevet

Hvem skal jeg stole på? Den unge legevakten som ikke kjenner meg og syntes jeg bare var grensepsykotisk og ikke trengte hjelp, eller NHD?

NHD, uten tvil.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...