Gå til innhold

NHD grensepsykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Så trompetlydene må ha betydd verdens undergang og at nibiru kommer og at bare vrangforestillinger ikke tilsier psykose?

At det er vranforestillinger er helt klart. Om det dreier seg om psykose er umulig? Aner ikke.

Blomsterfluen
Skrevet

NHD, uten tvil.

ok. Hva med det kasssy skriver? Stemmer dette?

Skrevet

antageligvis ikke.. desverre. det er bare mine tanker, du må ikke basere deg så mye på hva folk på internett uten erfaring-kunnskap skriver..

Skrevet

Aner ikke, kan ikke noe om psykose problematikk.

Blomsterfluen
Skrevet

Aner ikke, kan ikke noe om psykose problematikk.

ok. Hvordan kan NHD påstå at jeg har psykose når jeg ikke ser eller hører ting?

Skrevet

Så du ikke to soler, og hørte trompeter?

Blomsterfluen
Skrevet

Så du ikke to soler, og hørte trompeter?

det var ikke jeg som såg to soler og hørte trompeter, dette var opptak på youtube jeg såg av dette.

Skrevet

Du er psykotisk når du tror på rare ting som de fleste andre ikke tror på. Det er ingen oppegående mennesker som tror at verden går under i år eller neste år som følge av en eller annen planet som sikkert ikke finnes en gang.

Skrevet

det var ikke jeg som såg to soler og hørte trompeter, dette var opptak på youtube jeg såg av dette.

Nå synes jeg du skal fokusere på svaret til NHD og ikke bli usikker pga andre svar du har fått. 

Anonymkode: 73ff4...e7a

Skrevet

det lysfeltet var ekte. Ikke bare en hallusinasjon.

Hvorfor skriver du dette på ett psykiatri forum hvis du er overbevist om at alt du ser er ekte, er det ikke bedre å skrive på ett vitenskapsforum eller ett alien forum og få vitenskapelige svar i stede for å få høre at alt du ser er falskt - psykose?

Blomsterfluen
Skrevet

Nå synes jeg du skal fokusere på svaret til NHD og ikke bli usikker pga andre svar du har fått. 

ok. Men en venn på facebook mente at NHD ikke har sett papirene mine, og da kan han ikke sette diagnose på meg, og at jeg ikke skal høre på en lege som ikke kjenner meg sa vennen.

Blomsterfluen
Skrevet

Hvorfor skriver du dette på ett psykiatri forum hvis du er overbevist om at alt du ser er ekte, er det ikke bedre å skrive på ett vitenskapsforum eller ett alien forum og få vitenskapelige svar i stede for å få høre at alt du ser er falskt - psykose?

fordi jeg ønsker noen andre å prate med om angsten min.

Skrevet

Og de gjorde meg feit. Nå har jeg tatt av 7 kg etter jeg sluttet med abilify.

Hvor lenge siden er det du sluttet?

Skrevet

"Eneste som _trodde_ du følte..."

Ja, det ble mer riktig.

Blomsterfluen
Skrevet

Hvor lenge siden er det du sluttet?

en måned

Skrevet

Det lysfeltet var ekte. Ikke bare en hallusinasjon.

Poenget er at dette er helt naturlige fenomener som ikke betyr eller varsler noe farlig.  Spesielt ved værforandringer, som vi har hatt en del av i det siste, kan man se litt uvanlige, men ikke overnaturlige, lysforhold i atmosfæren. 

Jeg vet ikke hvor grensene går mellom psykoser og hallusinasjoner og andre definisjoner, men jeg synes du skal slutte å overse de saklige motforestillingene (om f.eks. lydfenomen og bi-soler) du har fått her.  Verken tyngdekraften eller planeten vår kommer til å forsvinne med det første, så du kan trygt gå på jobb og fortsette livet som vanlig.  Angsten blir ikke bedre av å dyrke den. 

Blomsterfluen
Skrevet

ok. Hva skal jeg gjøre når mamma sier at jeg ikke er gal, bare at jeg har et tankekjør?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...