Gå til innhold

Når ikke medisinene er effektive nok

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Elionoe skrev:

Jeg tror kanskje du må se litt på årsaken til hva som gjorde og/eller gjør deg syk. Du har prøvd det meste av medisiner, sier du, men medisiner alene gir kanskje ikke tilfredstillende effekt. Jeg vet ikke hva du strever med, men hva har du prøvd av annet?

Dette er kanskje ikke relevant for deg, men jeg tar det for å få frem et eksempel: Du kan ta den ene tabletten etter den andre mot angst, men ikke ha noen større effekt. Angsten kommer tilbake etter kort tid. Du er tilvendt medisinen. Du har ikke eksponert deg godt nok mot det du strever med.

Hva når eksponering ikke har virkning?

Skrevet
27 minutter siden, Elionoe skrev:

Jeg tror kanskje du må se litt på årsaken til hva som gjorde og/eller gjør deg syk. Du har prøvd det meste av medisiner, sier du, men medisiner alene gir kanskje ikke tilfredstillende effekt. Jeg vet ikke hva du strever med, men hva har du prøvd av annet?

Dette er kanskje ikke relevant for deg, men jeg tar det for å få frem et eksempel: Du kan ta den ene tabletten etter den andre mot angst, men ikke ha noen større effekt. Angsten kommer tilbake etter kort tid. Du er tilvendt medisinen. Du har ikke eksponert deg godt nok mot det du strever med.

Det jeg vil frem til, er at du må gjøre noe i tillegg til medisinen. Det nytter ikke å ta medisin og vente på at effekten skal komme. Du må selv gjøre en innsats for å bedre din egen situasjon. Du sier du går til psykiater. Jobber dere konkret og målrettet mot det du strever med?

Jeg mener at jeg har gjort det jeg kan for å bli bedre.  Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre.  Men vi har aldri jobbet konkret og målrettet i behandling, annet enn at målet har vel alltid vært at jeg skal bli bedre.

Anonymkode: 52513...50f

Skrevet
Den 26.1.2016 at 16.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd det meste så det er ikke stort mer å prøve på.  Jeg kan få effekt men den avtar etterhvert.

Jeg har prøvd å skjule at jeg ikke alltid er bra, og trodde også jeg klarte det for det meste, men nå forstår jeg at jeg ikke har klart det.  Det andre merker er at jeg kan være oppe og veldig intens på noe, andre ganger er jeg langt nede. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er slik selv om jeg går på stemningsstabiliserende. 

Jeg tenker tilbake på tiden før jeg ble syk og begynte med medisiner.  Jeg var mer som andre.  Jeg hadde selvsagt ting jeg slet med da også, men på en annen måte.  Jeg tok meg lettere inn igjen, helt til jeg fikk en depresjon som tvang meg til å begynne på medisiner hvis jeg skulle fungere på jobb. Nå føler jeg medisinene har ødelagt hjernen.  Jeg har lyst til å gjøre et forsøk på å seponere alt, men våger ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva er diagnosen/-e? Hva slags type terapi er forsøkt?

Skrevet
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva er diagnosen/-e? Hva slags type terapi er forsøkt?

BP2.   Jeg er usikker på hvilke type terapi som er forsøkt, eller hva det kalles.  Tror det har vært litt blanding.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

BP2.   Jeg er usikker på hvilke type terapi som er forsøkt, eller hva det kalles.  Tror det har vært litt blanding.

Kanskje du kan ha noe nytt å hente hos Bipolarforeningen? De driver et eget diskusjonsforum: http://bipolarforeningen.no/forum

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...