Gå til innhold

Noe har skjedd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Du burde legge en plan, gjerne og best sammen med en som skjønner at du vil ha endring, men likevel, har i bakhodet at sykdommen din er slik at du kan miste noen vurderingsevner.

Nære venner og familie, er ofte ikke de beste:

"

Family members tend to respond in a similar way as many therapists by blindly encouraging patients to take their medications, even when the drugs seem to be doing more harm than good. At the most, family members are likely to encourage the patient to "talk to your doctor" about the drugs. There are exceptions, and some more confident family members are sometimes more able to evaluate drug effects without their ideas being as clouded by the drug company propaganda thatbombards prescribers.

"

Hele lederartikkelen som er hentet fra british journal of psychiatry, stiller flere spørsmål ved blindt å følge en medisinering som medfører stort ubehag og gir alvorlige bivirkninger.

http://www.huffingtonpost.com/dr-peter-breggin/psychiatric-medications_b_1742119.html

du kan google saken så kommer mange spennende artikler opp, om antipsykotisk medisiner, hentet fra british journal of psychiatry, og spørsmål rellevante vedrørende større selvbestemmelse om medisinering ved psykoselidelser,'

Jeg syns du skulle hatt et menneske, som både våger, tenker nytt, men også har kompetanse og kunnskap nok om din sykdom. 

Jeg har fått bekreftet at pasienter med psykoseproblematikk, da er man ofte glad og tilfreds om man får stabilisert dem, det taes lite på alvor deres økende vektproblemer. Jeg har spurt to psykologer og to psykiatriske sykepleiere. De sa at dette er ikke ok, men sånn praksis er. (jeg spurte dem fordi jeg tenkte på deg) De svarte mye mer, jeg kan forklare mer og bedre om du vil.

Hei. 

Nei det er ikke greit når man bare legger på seg, alle de tre andre der jeg var på besøk er overvektige...mer enn meg. De tar også ap. Får se hva sykepleieren sier på fredag. Skrev til han at jeg hadde sluttet å seroquel og halvert risperdal, men han svarte ikke. 

Skrevet

Hei. 

Nei det er ikke greit når man bare legger på seg, alle de tre andre der jeg var på besøk er overvektige...mer enn meg. De tar også ap. Får se hva sykepleieren sier på fredag. Skrev til han at jeg hadde sluttet å seroquel og halvert risperdal, men han svarte ikke. 

Syns du bør skrive et skikkelig brev om dette til din medisinansvarlige. Et gjennomtenkt brev. Det virker erfaringsmessig som du trenger noe antipsykotisk medisin, men det er mange du ikke har forsøkt, som kanskje ikke gir deg de uheldige bivirkningene. Latuda og Sycrest er relativt nye. Vektøkning/økt apetitt står oppført som mulig bivirkning på begge, men det vet en ikke før en har forsøkt. Det høres i alle fall ut som latskap om de ikke er villige til å forsøke noe nytt, når du får det livet du har, med søvnighet, inaktivitet og fedme.

Skrevet

Syns du bør skrive et skikkelig brev om dette til din medisinansvarlige. Et gjennomtenkt brev. Det virker erfaringsmessig som du trenger noe antipsykotisk medisin, men det er mange du ikke har forsøkt, som kanskje ikke gir deg de uheldige bivirkningene. Latuda og Sycrest er relativt nye. Vektøkning/økt apetitt står oppført som mulig bivirkning på begge, men det vet en ikke før en har forsøkt. Det høres i alle fall ut som latskap om de ikke er villige til å forsøke noe nytt, når du får det livet du har, med søvnighet, inaktivitet og fedme.

De bare skylder på sykdommen uansett :( 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...