AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 Skrevet 28. januar 2016 Jeg opplever så mye av det i terapien. Det er et helvete å gå i terapi. Hvordan takler andre dette? Anonymkode: c0116...074 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 Skrevet 28. januar 2016 Jeg får veldig mange tanker etter terapi og jeg føler meg verre, men det er visst ikke så uvanlig med mye tanker og flachback. Man må bare holde ut å håpe på at det blir bedre etter hvert. Anonymkode: e0359...5f3 0 Siter
Elionoe Skrevet 28. januar 2016 Skrevet 28. januar 2016 Flashbacks i seg selv er ubehagelige, men jeg tror du må finne noe som kan holde og minne deg selv på at det var før og nå er nå. Du kan f.eks. ta rundt deg selv, holde en sten eller gummiball i hånden som du klemmer på hardt når flashbackene kommer. Fokuser blikket på noe spesielt i rommet.Kanskje du har nytte av å lese boken "Tilbake til nåtid", og særlig da om toleransevinduet. Du får kjøpt boken på nettbutikken til www.modum-bad.no 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 Skrevet 28. januar 2016 Er det vanlig å få det så ille at man får selvmordstanker og mister funksjon helt da? Hvordan takler du slikt? Anonymkode: c0116...074 0 Siter
Elionoe Skrevet 28. januar 2016 Skrevet 28. januar 2016 Dette kan nok NHD bedre enn meg, men da vil jeg tro at du har gått for raskt frem. Du må føle deg trygg i terapien og kun få flashbacks du klarer å håndtere. Hvis ikke (mener jeg som er ufaglært) har du/terapeuten gått for raskt frem i terapien, dvs. utenfor ditt "toleransevindu". Igjen, les boken "Tilbake til nåtid". Jeg tror den kan hjelpe både deg og terapeuten din mye. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.