Gå til innhold

Flashbacks i terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever så mye av det i terapien. Det er et helvete å gå i terapi. Hvordan takler andre dette? 

Anonymkode: c0116...074

Skrevet

Jeg får veldig mange tanker etter terapi og jeg føler meg verre, men det er visst ikke så uvanlig med mye tanker og flachback. Man må bare holde ut å håpe på at det blir bedre etter hvert.

Anonymkode: e0359...5f3

Skrevet

Flashbacks i seg selv er ubehagelige, men jeg tror du må finne noe som kan holde og minne deg selv på at det var før og nå er nå. Du kan f.eks. ta rundt deg selv, holde en sten eller gummiball i hånden som du klemmer på hardt når flashbackene kommer. Fokuser blikket på noe spesielt i rommet.

Kanskje du har nytte av å lese boken "Tilbake til nåtid", og særlig da om toleransevinduet. Du får kjøpt boken på nettbutikken til www.modum-bad.no

Skrevet

Er det vanlig å få det så ille at man får selvmordstanker og mister funksjon helt da? Hvordan takler du slikt? 

Anonymkode: c0116...074

Skrevet

Dette kan nok NHD bedre enn meg, men da vil jeg tro at du har gått for raskt frem. Du må føle deg trygg i terapien og kun få flashbacks du klarer å håndtere. Hvis ikke (mener jeg som er ufaglært) har du/terapeuten gått for raskt frem i terapien, dvs. utenfor ditt "toleransevindu". Igjen, les boken "Tilbake til nåtid". Jeg tror den kan hjelpe både deg og terapeuten din mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...