Gå til innhold

Noen råd om jobb og helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga økonomiske problemer/gjeldskrise økte jeg min stillingsprosent på jobb i medio desember. Jeg hadde da vært sykemeldt i 50 % i 8 mnd forut for dette. Legen sa jeg måtte komme tilbake uten å nøle hvis det ikke gikk bra å jobbe fullt.. Og det har ikke gått bra. 

Men jeg tør ikke gå til legen, for da vet jeg hva som skjer: jeg blir sykemeldt, jeg mister min fulle stilling og jeg må gå over på AAP i april.. Noe som medfører at vi får større økonomiske problemer. 

Denne uka har vært ekstra tøff. Skal jobbe i hele helga, og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom den.. Jeg har slitt med å komme meg gjennom hver halve time på jobben hele uka, og slik har det vært i stadig større grad hele mnd. 

Jeg er så ufattelig sliten og urolig, og jeg tenker nå å være ærlig med sjefen og si at jeg ikke klarer full stilling fordi jeg ikke ser noen andre løsninger. Jeg har også snakket med mannen min om dette, og han støtter meg i det. Jeg er redd for å gå på en ny smell, for det var akkurat det samme som skjedde sist gang.

Men før jeg snakker med sjefen, lurer jeg på om det er noen her som har noen tanker eller noen forslag om hvordan jeg skal løse dette, så jeg ikke får større økonomiske problemer? 

Ville satt stor pris på om noen hadde noen tanker, råd eller løsninger på lur. 

Anonymkode: c4af9...736

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga økonomiske problemer/gjeldskrise økte jeg min stillingsprosent på jobb i medio desember. Jeg hadde da vært sykemeldt i 50 % i 8 mnd forut for dette. Legen sa jeg måtte komme tilbake uten å nøle hvis det ikke gikk bra å jobbe fullt.. Og det har ikke gått bra. 

Men jeg tør ikke gå til legen, for da vet jeg hva som skjer: jeg blir sykemeldt, jeg mister min fulle stilling og jeg må gå over på AAP i april.. Noe som medfører at vi får større økonomiske problemer. 

Denne uka har vært ekstra tøff. Skal jobbe i hele helga, og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom den.. Jeg har slitt med å komme meg gjennom hver halve time på jobben hele uka, og slik har det vært i stadig større grad hele mnd. 

Jeg er så ufattelig sliten og urolig, og jeg tenker nå å være ærlig med sjefen og si at jeg ikke klarer full stilling fordi jeg ikke ser noen andre løsninger. Jeg har også snakket med mannen min om dette, og han støtter meg i det. Jeg er redd for å gå på en ny smell, for det var akkurat det samme som skjedde sist gang.

Men før jeg snakker med sjefen, lurer jeg på om det er noen her som har noen tanker eller noen forslag om hvordan jeg skal løse dette, så jeg ikke får større økonomiske problemer? 

Ville satt stor pris på om noen hadde noen tanker, råd eller løsninger på lur. 

Har dere kommet i gang med å løse problemene knyttet til økonomien? Jeg tror at noe av det viktigste akkurat nå er å få hjelp til å løse den økonomiske krisen dere jo rent faktisk så ut til å være i.

Skrevet

Ja, jeg har forhandlet med de største kreditorene, og de har gått med på å sette ned renten samt gitt oss en lavere månedsbetaling. Vi har nå 4850,- mer å leve for hver mnd som følge av det.. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har forhandlet med de største kreditorene, og de har gått med på å sette ned renten samt gitt oss en lavere månedsbetaling. Vi har nå 4850,- mer å leve for hver mnd som følge av det.. 

Høres ut som en god start. Hvordan fungerer det for dere med dette månedsbeløpet?

Skrevet

Vi har ikke kommet i gang med det enda, fordi de krevde at vi betalte oss ajour. Så det meste har gått til dem, og vi er fortsatt på minus-siden. Jeg har satt opp et budsjett frem til sommeren, og med det nye budsjettet ville vi ha vært på rett kjøl til da. Innstilte oss på å få det tøft frem til da, men med den økte inntekten ville det gå bra. Går jeg ned i stilling, tror jeg ikke det går så bra..

Skrevet

Du nevnte tidligere at dere vil motta arv på rundt 500' en gang i framtiden. Er disse pengene bundet opp i fast eiendom? Er det i så fall mulig å belåne denne eiendommen med et beløp, eks 200' i eiers navn (din mor?)?. Om dere hadde fått til dette, kunne dere betalt kraftig ned på kredittkortgjelden, og samlet sett fått lavere månedlige utgifter til lån, grunnet mye lavere rente, som dere da hadde betalt inn på lånet på eiendommen.  Ingen ideell løsning, men med en så kritisk situasjon dere står i, bør nok alle muligheter vurderes. Dette vil jo innebære en risiko for din mor ved eventuell mislighold fra deres side, men du virker til å være flink og ansvarsfull med penger, selv om dere dessverre havnet i denne knipen. 

Anonymkode: 999d1...df1

Skrevet

Det er dessverre ingen muligheter for det, pga de andre søsknene.. Moren har en utbetalt leilighet verdt 2,5 mill som fordeles på alle søsken. 

Skrevet

Har sagt fra til sjefen at jeg ikke kommer på jobb idag og i morgen. Jeg er utslitt.

Takk for svarene :)

Skrevet
Den 29. januar 2016 at 9.10, frosken skrev:

Høres ut som en god start. Hvordan fungerer det for dere med dette månedsbeløpet?

Nå har 3.personen i huset (ungdommen) fått seg jobb :) det er 3000,- ekstra i mnd som hn har i lommepenger. Hjelper mye! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...