Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 Minste dose?? Hvis du filer av litt av tablettene med en neglefil, kan du sikkert komme ned i mikrogram aktivt stoff. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Minste dose?? Hvis du filer av litt av tablettene med en neglefil, kan du sikkert komme ned i mikrogram aktivt stoff. Hva mener du med et slikt svar? Jeg tenker selvfølgelig på hva som er minste dose å få tak i. Event. med delbare tabletter. Anonymkode: 70bbf...a88 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med et slikt svar? Jeg tenker selvfølgelig på hva som er minste dose å få tak i. Event. med delbare tabletter. Anonymkode: 70bbf...a88 Det er bare å slå opp i Felleskatalogen. Anonymkode: e8ee3...b25 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med et slikt svar? Jeg tenker selvfølgelig på hva som er minste dose å få tak i. Event. med delbare tabletter. Anonymkode: 70bbf...a88 Ja det var et rart svar, han er nok irritert for noe. Minste med fluoxetin er 20 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja det var et rart svar, han er nok irritert for noe. Minste med fluoxetin er 20 mg. Trodde ikke han lot dårlige følelser gå ut over andre. Men nå fant jeg ut at fluoksetin kan tas annenhver dag. Og det går det sikkert med wellbutrinen også. Anonymkode: 70bbf...a88 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke han lot dårlige følelser gå ut over andre. Men nå fant jeg ut at fluoksetin kan tas annenhver dag. Og det går det sikkert med wellbutrinen også. Anonymkode: 70bbf...a88 Nei han burde jo egentlig ikke det. Flott at du fant ut av det da 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 Minste tablettstyrke er hhv 20 og 150 mg. Fluoxetin kan tas hver annen dag grunnet den lange halveringstiden. Wellbutrin og alle de andre antidepressiva må tas hver dag. Med "kan tas" menes her kan tas med fornuft slik en lege kan akseptere det. Om en ser bort fra fornuft, kan selvsagt alle medisiner tas så sjelden en bare ønsker det. Noe helt annet og kanskje mer interessant enn "minste dose" er "minste effektive dose" - for meg/deg. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Minste tablettstyrke er hhv 20 og 150 mg. Fluoxetin kan tas hver annen dag grunnet den lange halveringstiden. Wellbutrin og alle de andre antidepressiva må tas hver dag. Med "kan tas" menes her kan tas med fornuft slik en lege kan akseptere det. Om en ser bort fra fornuft, kan selvsagt alle medisiner tas så sjelden en bare ønsker det. Noe helt annet og kanskje mer interessant enn "minste dose" er "minste effektive dose" - for meg/deg. Jeg har ikke tenkt å gjøre endring før jeg får tatt det opp neste time. Jeg prøver bare å finne muligheter for å få et best mulig liv. Det er en balanse mellom effekt og bivirkninger. Anonymkode: 70bbf...a88 0 Siter
frosken Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ?? Anonymkode: 70bbf...a88 Dersom man kun er interessert i hvilket tablettstyrke det er mulig å få ta i, så synes jeg det er mest nærliggende å sjekke i felleskatalogen selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, frosken skrev: Dersom man kun er interessert i hvilket tablettstyrke det er mulig å få ta i, så synes jeg det er mest nærliggende å sjekke i felleskatalogen selv. Greit. Egentlig kan jeg vel finne alt om psyken på nettet. Så jeg kan google etter svar og slutte å spør om noe her. Jeg har spurt her pga at jeg også ønsker svar rundt det. Litt fikk jeg vel også når jeg ikke kunne ta wellbutrin annenhver dag. Men jeg reagerer på mange svar her, som ikke er svar på spørsmålet men spørsmål om hvorfor vi spør, og alt mulig annet. Anonymkode: 70bbf...a88 0 Siter
frosken Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit. Egentlig kan jeg vel finne alt om psyken på nettet. Så jeg kan google etter svar og slutte å spør om noe her. Jeg har spurt her pga at jeg også ønsker svar rundt det. Litt fikk jeg vel også når jeg ikke kunne ta wellbutrin annenhver dag. Men jeg reagerer på mange svar her, som ikke er svar på spørsmålet men spørsmål om hvorfor vi spør, og alt mulig annet. Anonymkode: 70bbf...a88 Det kan godt hende at svar som gis ikke er gode eller ønskede. Det jeg imidlertid synes er litt komplisert i denne sammenhengen er at jeg som leser relativt ofte synes at budskap også fra trådstartere kan være ganske doble. Noen av oss har kommunisert her inne i mange år, og det er vanskelig å alltid skulle late som om man ikke oppfatter dobbeltheten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 23 minutter siden, frosken skrev: Det kan godt hende at svar som gis ikke er gode eller ønskede. Det jeg imidlertid synes er litt komplisert i denne sammenhengen er at jeg som leser relativt ofte synes at budskap også fra trådstartere kan være ganske doble. Noen av oss har kommunisert her inne i mange år, og det er vanskelig å alltid skulle late som om man ikke oppfatter dobbeltheten. Den forstod jeg ikke helt. Men det er enkelte av oss som er mindre flink til å ordlegge oss og dermed ikke får alt klart frem. Og jeg blir usikker på hva galt jeg spør om når jeg får slike svar. Anonymkode: 70bbf...a88 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den forstod jeg ikke helt. Men det er enkelte av oss som er mindre flink til å ordlegge oss og dermed ikke får alt klart frem. Og jeg blir usikker på hva galt jeg spør om når jeg får slike svar. Anonymkode: 70bbf...a88 Det med dobbeltheten forstod ikke jeg heller. Jeg lurer på hvorfor nhd har sluttet å svare meg, og lurer på om det er meg han er irritert på. Jeg skriver jo ganske mye her, burde vel ikke det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 Jeg har slutte å svare deg, stjernestøv, fordi du ikke følger neon av de råd jeg gir. To dager etter at jeg har svart deg er du inne på samme feilspor igjen. 1 Siter
PNG Skrevet 29. januar 2016 Skrevet 29. januar 2016 3 hours ago, AnonymBruker said: Den forstod jeg ikke helt. Dualisme er en filosofi som går ut på at virkeligheten har både en materiell og en åndelig side. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 Jeg skjønner ærligtalt ikke hva som er problemet her!!! Trådstarter spør et enkelt sp.mål, å får et kvalmt svar tilbake spør du meg!!!! Pluss en rekke andre svar jeg ikke skjønner sammenhengen i denne tråden!?!?!? D er ikke alle som bare vet hva en felleskatalog er eller? Å d er heller ikke alle som bare veeet hva minste dose på div tabletter er! Alle er nye på noe. Herregud!!!! Blææh Anonymkode: 58f6d...6d9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.