Gå til innhold

"Lett" fengsel


PNG

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å være i et "lett" fengsel? Altså soningsforhold som er så "milde" som de blir her til lands. Er det noe "verre" (generelt sett) enn DPS, sett bort i fra at stigma er verre ved å være straffange? Altså, er de ansatte greie med de innsatte på et slikt sted? Jeg aner ikke noe om dette, men husker jeg så en rapportasje om en amerikansk fengselsbestyrer som kom for å se på et fengsel i Halden, tror jeg det var, som ble sjokkert da han så at det var åpne dører og bestikk av metall. Og representanten fra fengselet (det norske) virket ikke akkurat som en sånn tøffing man ser på amerikanske fengselsserier, han virket faktisk avmålt og forsiktig. Så det er vel mye den filmen jeg baserer dette spørsmålet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    18

  • PNG

    18

  • gråstein

    12

  • Trine

    2

Mest aktive i denne tråden

Det kan bli for mye dulling også ja. Selv om den fengselskulturen i U.S.A ikke er noe å hige etter. En gylden mellomting hadde vært det beste. Tenk att den ene Baneheia drapsmannen allerede er fri? Det gir ikke akkuratt tillitt til systemet. En annen ting er hvorfor i helvette ikke hele profetens ummah sitter i varetekt???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på sikkerheten på de ulike fengslene. Ilseng er et "lett" fengsel, der havner man om man f.eks ikke gidder betale en bot. Ettersom hva jeg har hørt så spikrer de paller og spiller biljard der. Høres ikke beintøft ut akkurat ;) Halden fengsel er et fengsel med høy sikkerhet. Der er nødvendigvis ikke de innsatte like "fri". Men i forhold til amrikanske fensler så er de norske rene luksusen. Jeg er litt enig med Inner self. En mellomting hadde vært fint. Målet i norske fengsler er vel mer rehabilitering enn soning som ren straff. Men har man det for godt i fengsel så er det jo ingen grunn til å prøve å unngå å havne der igjen. Mange har det nok både tryggere og bedre i fengsel enn utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, PNG skrev:

Kanskje man burde sett meg i fengsel, i stedet for å dagdrive rundt i sus og dus.

Er det arbeidsplikt i fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de syke hvis de ikke jobber da, og blir "tvangsinnlagt"? Høres ikke så morsomt ut. Men jeg hadde garantert jobbet hvis jeg hadde vært der, jeg syns egentlig det er fint å gjøre ting men blir helt zombie og demotivert av å bare sitte alene. Men hvis det hadde vært tilrettelagt arbeid så hadde det vært mye enklere enn det å gå til en jobb med fremmede uten "støtte". I fengsel er det jo helt klare rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PNG skrev:

Er de syke hvis de ikke jobber da, og blir "tvangsinnlagt"? 

Tror de fleste jobber frivillig. Man blir vel bare "gal" av å sitte på cella i ensom majestet?

Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, gråstein said:

Tror de fleste jobber frivillig. Man blir vel bare "gal" av å sitte på cella i ensom majestet?

Men hva vet jeg.

Nesten sånn som jeg blir her. :ph34r:

Men men.

Neida, overdriver, jeg kan jo gå ut så mye jeg vil. Det betyr utrolig mye, selv om det er i ensomhet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PNG skrev:

Nesten sånn som jeg blir her. :ph34r:

Men men.

Neida, overdriver, jeg kan jo gå ut så mye jeg vil. Det betyr utrolig mye, selv om det er i ensomhet det også.

Sant nok det.

Synd det er så glatt i dag så jeg ikke tar sjangsen på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer kanskje til å bryte en lov om 1 måned også kommer jeg kanskje i fengsel da fordi alle som bryter den loven blir tatt, så skal jeg si ifra hvordan det er i fengsel dersom det skjer

Kommer til å gå for isolattilværelse ihvertfall det er sikkert og visst

Men vi får se hva som skjer, vi får se

Anonymkode: 88148...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, gråstein said:

Sant nok det.

Synd det er så glatt i dag så jeg ikke tar sjangsen på tur...

Kjøp deg brodder. Koster en 70 kr. Evt. skøyter, funker det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kommer kanskje til å bryte en lov om 1 måned også kommer jeg kanskje i fengsel da fordi alle som bryter den loven blir tatt, så skal jeg si ifra hvordan det er i fengsel dersom det skjer

Kommer til å gå for isolattilværelse ihvertfall det er sikkert og visst

Men vi får se hva som skjer, vi får se

Anonymkode: 88148...eca

Kan man spørre hva du skal gjøre? Har det noe med selvangivelsen og NAV å gjøre? Neida bare kødder jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PNG skrev:

Kjøp deg brodder. Koster en 70 kr. Evt. skøyter, funker det og.

Tror jeg har brodder liggende, men er liksom litt gamlis-flaut å bruke, vel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer kanskje til å bryte en lov om 1 måned også kommer jeg kanskje i fengsel da fordi alle som bryter den loven blir tatt, så skal jeg si ifra hvordan det er i fengsel dersom det skjer

Kommer til å gå for isolattilværelse ihvertfall det er sikkert og visst

Men vi får se hva som skjer, vi får se

Anonymkode: 88148...eca

Er det noe som skal bestilles fra utlandet? 

Bare noe jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gråstein skrev:

Tror jeg har brodder liggende, men er liksom litt gamlis-flaut å bruke, vel.

 

Nå er du frekk <_< Jeg er ikke midt i 30åra engang og har både brodder og sko med pigger. Det er jo skøytebane utenfor huset. Ned der med to "gale" hunder er ikke aktuelt uten brodder. Men å sitte inne hele dagen er ikke et alternativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PNG skrev:

Kan man spørre hva du skal gjøre? Har det noe med selvangivelsen og NAV å gjøre? Neida bare kødder jeg. :P

Du kan spørre men du får ikke svar siden dommer og sånn er offentlig vel så må passe litt på :P Har egentlig sagt nok til at du kunne tenke deg frem til hva det var tror jeg men håper du ikke gjør det liker anonymiteten min :ph34r:

Er ikke NAV eller økonomi relatert nei ;) 

1 time siden, gråstein skrev:

Er det noe som skal bestilles fra utlandet? 

Bare noe jeg lurte på.

Nei ;) 

Men skjønner tankegangen, dere har jo snakket så mye om 'kokka' i det siste ...

Anonymkode: 88148...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...